'Nismo htjeli čekati da se država pokrene, sami smo sve obnovili'

Preživjeli smo, došlo je proljeće, ljeto, pomalo smo sanirali štetu, obnavljali. Nisam mogao čekati obnovu i sam sam krenuo popravljati kuću, priča nam Ivo Roksandić iz Novog Sela Glinskog

Taj 29. prosinac nikad se neće zaboraviti. Ostat će u sjećanju, psihi, zapisan u svim memoarima. Bilo je strašno. Dobra dva tjedna nakon toga se nije moglo jesti niti spavati. Spavali smo na sat vremena. Treći dan smo dobili kampicu i tri mjeseca živjeli u njoj. Srećom nije bilo jako hladno, imali smo radijatore, a država nam je otpisala struju. Sve u svemu smo dobro prošli. Preživjeli smo, došlo je proljeće, ljeto, pomalo smo sanirali štetu, obnavljali. Nisam mogao čekati obnovu i sam sam krenuo popravljati kuću sa to nešto donacija koje sam dobio. Kuća je sada napokon gotova. Sve u svemu sam zadovoljan, govori nam Ivo Roksandić (49) iz Novog Sela Glinskog godinu dana nakon razornog potresa koji je pogodio područje Banije te pričinio veliku štetu na imovini ljudi.

POGLEDAJTE VIDEO

Nismo htjeli čekati da se država pokrene, mi smo sve sami obnovili VIDEO

Podsjetimo Ivo i njegov sin Mihael (17) dan nakon potresa fotografirani su ispred njihove staje koju je potres sravnio sa zemljom, odnosno prepolovio popola, a tuga i očaj na njihovim licima tada se svima bila urezala u sjećanje. U potresu im je oštećena i obiteljska kuća, garaža i gospodarska zgrada zbog čega su tri mjeseca stanovali u doniranoj kamp kućici.

Obitelj Roksandić, stanovnici Novog Sela Glinskog VIDEO
Novo Selo Glinsko: Uplakani stanovnici ispred svojih razrušenih kuća

– Sada je puno bolje, puno se lakše živi. Nije više oko nas sve porušeno. Više nije onako ružan osjećaj kao prije. Puno je ugodnije i ljepše kad znaš da imaš krov nad glavom. Sada je situacija super - ustvrdio je Mihael. Ivo nije želio čekati obnovu, već je prionuo na posao i u godinu dana uz pomoć donacija uspio obnoviti kuću. Govori da nije bilo lako, dugo su se čekali majstori, ali ja na kraju zadovoljan što je uspio i što će u toplini svoga doma sa sinom proslaviti blagdane.

Obitelj Roksandić, stanovnici Novog Sela Glinskog
'Gradili smo sve od nule 1995., izgradit ćemo mi dom i opet'

– Hvala svima dobrim ljudima koji su mi pomogli. Oštećenja na kući sam popravio svojim novcem, donacijama i materijalom koje sam dobio iz donacija. Na bočnoj strani kuće sam zidao novi zid od ploče do krova koji je bio popucao, popravio dimnjak i stavio novi krov. Dao sam staviti limeni krov iako je malo skuplji, ali je sigurniji. Sada kada trese ne bojim se, jer nema tereta kakav je bio pod crijepom koji je težio do 8 tona. Dao sam asfaltirati dvorište i na kuću stavio fasadu. Ruševine staje sam uklonio i na tom mjestu izbetonirao betonsku podlogu, nju neću ponovno graditi, tu će nam sada biti terasa - govori Ivo dodajući da je sada lijepo vidjeti obnovljenu kuću. Dodaje da je i kod njega bio mobilni tim koji je prikupljao dokumentaciju za elaborat obnove, te ustvrdio da ima sve račune od izvedenih radova i materijala kojeg je kupio, a očekuje da će dobiti oko 16.000 kuna povrata uloženog novca u obnovu.

Novo Selo Glinsko: Uplakani stanovnici ispred svojih razrušenih kuća

– Neka nam Bog da, da bude dobro, da ne bude opet treslo. Mislim da je sada kuća sigurna kada je do sada izdržala. Na godinu ću obnavljati i garažu, to će mi pomoći graditi prijatelj građevinar, a materijala ima. Mislim da sam napravio dosta za ovu godinu. Na taj dan, 29. prosinca moram otići u crkvu na oltar dati sto kuna što nas je Bog spasio, da je i kuća donekle dobro i da se dala pokrpati, da nije za rušiti i što smo mi preživjeli. Mihael mjesec dana nije htio nikako u kuću ući. Sada smo najsretniji. Ništa nema ljepše od kuće. Tko živi u kontejneru taj zna da to nije ništa kako spada. Žao mi je svih ljudi jer je ta obnova tako spora. Oni će ovo, oni će ono, a na kraju to sve slabo. Netko će odseliti, netko će umrijeti i opet nikome ništa - zaključuje Ivo.

POGLEDAJTE DOKUMENTARAC: BANOVINA - GODINU DANA NAKON POTRESA:

Hrvatima otkrila strašnu istinu o Černobilu, htjeli su je uhititi
FELJTON: ČERNOBILSKE TAJNE

PRVI DIO Zagrebački Radio 101 prvi je u Jugoslaviji objavio informaciju o nuklearnoj katastrofi u Černobilu. Znanstvenica Alica Bauman danima je na televiziji obavještavala javnost o posljedicama

VIDEO Svih šest Rafalea sletjeli su na Pleso. Državni vrh okupio se oko aviona: 'Ostvarili san!'
PRATITE NA 24SATA

Povijesnim preletom od vojne baze kod Bordeauxa u Zagreb stiže prvih šest od ukupno 12 borbenih zrakoplova Rafalea koje je Hrvatska naručila od Francuske
Prva snimka Rafalea i poruka kontroli leta: 'Hrvatsko nebo bit će sigurnije. Stigli smo kući...'
POGLEDAJTE VIDEO

Piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva s višenamjenskim borbenim avionima Rafale danas 25. travnja 2024. godine oko 12 sati prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor stupili su u kontakt s Hrvatskom kontrolom zračne plovidbe. U hrvatski zračni prostor ušli su u području Istarske županije, a poletjeli su s aerodroma u francuskom Bordeauxu nešto prije 11 sati. Prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor, piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva poslali su poruku svim hrvatskim građanima s ovog povijesnog preleta: "Upravo ulazimo u hrvatski zračni prostor koji će od danas biti još sigurniji. Hrvatski Rafale i hrvatski piloti su stigli kući!"