Obavijesti

News

Komentari 4

Ovo su najstrašnije nesreće na hrvatskim željeznicama: 'Bio je pakao, tražili smo ljude okolo'

Ovo su najstrašnije nesreće na hrvatskim željeznicama: 'Bio je pakao, tražili smo ljude okolo'
3

Sinoćnja nesreća između Okučana i Novske, u kojoj je putnički vlak naletio na teretni, nije jedina takva u Hrvatskoj. Na hrvatskim prugama mnoge su nesreće obavijene velom tajne...

VIDEO

Sinoćnja katastrofa kod Novske bit će upisana kao jedna od najvećih željezničkih nesreća koje su se dogodile na tlu Hrvatske.

Fotografije sudara putničkog i teretnog vlaka u mjestu Rajić kod Novske u kojem su poginule  tri osobe, a ozlijeđeno ih je 11

Sinoć oko 21.30 između Okučana i Novske putnički je vlak naletio na teretni, a u nesreći je poginulo troje ljudi. Najmanje 11 ih je ozlijeđeno, među njima i dijete. U vlaku je bilo i osam stranaca. 

POGLEDAJTE VIDEO

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

Pokretanje videa...

Uživo s mjesta nesreće kod Novske: Teren je nepristupačan, uzrok će se znati nakon očevida 01:08

Sudar vlakova u Lici 

No, nije ovo jedini slučaj sudara putničkog i teretnog vlaka na hrvatskim prugama. U mjestu Plavno na Ličkoj pruzi dogodila se slična nesreća, pri čemu je poginula 21 osoba. Priča je još tragičnija, jer je prometnik vlakova osuđen na smrtnu kaznu koja je kasnije i izvršena.

Najteža željeznička nesreća u Europi 

Slučaj koji je također potresao Hrvatsku je onaj iz 1974. godine, kada se dogodila jedna od najtežih željezničkih nesreća u Europi. Putnički vlak na relaciji Atena - Beograd - Zagreb – Dortmund te je kobni večeri u 22.40 uletio u zagrebački Glavni kolodvor i izletio iz tračnica. Uslijed prevelike brzine od 103 km/h, devet je vagona skliznulo s tračnica.

- Vozio je dosta brzo. U početku se nisam brinuo, no kad sam vidio da ne usporava na ulazu u kolodvor, znao sam da nije dobro. Osjetio sam snažan udarac. Naš vagon skliznuo je s postolja i nastavio klizati po šinama te se zaustavio na stupu – ispričao je Ljubo Radeljević, umirovljeni strojovođa i jedan od onih koji su uspjeli preživjeti ovu nesreću.

Trebalo je više od mjesec dana da se identificiraju žrtve. Prema službenim podatcima bilo je 167 smrtno stradalih. Bivše su vlasti uspjele identificirati 150 putnika, a neidentificirane su žrtve pokopane u zajedničku grobnicu na Mirogoju.

Katastrofa kod Splita 

nesreca vlak Kastela

Prije trinaest je godina u vagonima svoje živote izgubilo šestero putnika, a 55 ih je bilo ozlijeđeno. Stravična nesreća koja se dogodila u Rudnimama kod Splita za sve preživjele je ostavila teške psihičke traume.

- U prvom zavoju, u usjeku pruge, vlak se nagnuo i počeo strugati po stijenama! Izletjeli smo s tračnica, staklo je letjelo svugdje, komadi metala, ljudi su vikali, otvorio se pravi pakao..., opisivali su tada svjedoci jedne od najtežih nesreća.

No, ionako velika tragedija mogla je biti puno gora. Po dojavi o nesreći, sve raspoložive službe krenule su prema Rudinama. Osim ekipe vatrogasaca, Hitne pomoći, policije i HGSS-a, na mjesto nesreće krenula je i manevarska lokomotiva, tzv. robel, kako bi priskočili u pomoć.

Šestero ljudi poginulo u strašnoj nesreći u Rudinama: 'Staklo je letjelo, krv je bila posvuda...'
Šestero ljudi poginulo u strašnoj nesreći u Rudinama: 'Staklo je letjelo, krv je bila posvuda...'

Samo zahvaljujući sreći i prisebnosti ljudi uz prugu koji su spašavali putnike, izbjegnuta je nova katastrofa, nalet robela na unesrećene jer se, naime, nije mogao zaustaviti. Projurio je pored ostataka vlaka, opasno se nagnuo te na koncu završio izvan tračnica stotinjak metara niže, pokraj pruge.

Krivim su proglašeni Ivica Medak, tada bivši šef ekologije u HŽ Infrastrukturi te Jozo Bazina koji je bio stručni konzultant u firmi Intrade. Medak je nabavio sredstvo protiv korova koje nije bilo dovoljno ispitano.

Njime je pošpricana pruga prije prolaska vlaka, što je sud nakon vještačenja proglasio glavnim uzrokom nesreće.

Bazina je osuđen jer je izradio i montirao prskalice na stražnjoj strani robela, tako da je sredstvo završavalo na tračnicama, a ne na raslinju uz prugu.

Vagoni smrti u Istri 

Još jedna od najstrasnijih nesreća na željezničkim prugama u Hrvatskoj datira iz prošlog stoljeća.

 - Vlak broj 702, u kojem su se vozila djeca upućena iz Zagreba i Beograda u odmaralište u Medulinu, iskočio je iz tračnica te je tom prilikom stradalo 14-tero djece, a ozlijeđeno je više od 60, stajalo je tada u službenom priopćenju policije.

Do danas je ova nesreća obavijena velom tajne. Smatra se da su se stvarne brojke stradalih pokušale zataškati. Ne postoji nijedan zapisnik o ovoj nesreći, a neki su izvori govorili da je tada poginulo vise od 100 djece. Nitko nikada nije odgovarao.

Sve najnovije informacije u vezi nesreće kod Novske, iz minute u minutu, pratite ovdje. 

POGLEDAJTE VIDEO: UŽIVO S MJESTA NESREĆE

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 4
VIDEO

Dankin otac bio na poligrafu, s majčinog mobitela brisane su poruke na dan kad je nestala?
NOVA SAZNANJA?

Dankin otac bio na poligrafu, s majčinog mobitela brisane su poruke na dan kad je nestala?

Danka Ilić (2) nestala je u utorak oko 13 sati u prigradskom naselju Banjsko polje kod srpskog grada Bora

FOTO Ovo su muškarci koji su lagali da je Danka (2) kod njih: U kuću u BiH upali su specijalci
SNIMILI VIDEO NA TIKTOKU

FOTO Ovo su muškarci koji su lagali da je Danka (2) kod njih: U kuću u BiH upali su specijalci

Muškarci su tražili 50.000 KM za objavu informacija o nestaloj Danki Ilić (2)
Nevjerojatno! Trojac iz BiH je na TikToku tvrdio da je Danka (2) kod njih: Policija ih je uhitila
TRAŽILI NOVAC ZA INFORMACIJE

Nevjerojatno! Trojac iz BiH je na TikToku tvrdio da je Danka (2) kod njih: Policija ih je uhitila

Od nestanka dvogodišnje djevojčice u utorak popodne, u naselju Banjsko Polje kod Bora, na jugoistoku Srbije, u potragu je bilo uključeno više od 500 pripadnika MUP-a, dobrovoljaca...