Sustav nije radio jučer od 10 do 17 sati, a i danas je skoro 50 posto prometa putem CEZIH-a ponovno u prekidu, što znači probleme u funkcioniraju e-Recepata, e-Uputnica, e-Nalaza, e-Naručivanja, dok ne radi niti portal CEZIH-a
Pao sustav narudžbi, vlada kaos! Dr. Balint: Pacijentica nije mogla obaviti pretragu u bolnici
Centralni zdravstveni informatički sustav (CEZIH) od jučer je u prekidu pa se u ljekarnama ne mogu podići lijekovi putem e-Recepta, stoga je Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) u srijedu pozvao liječnike da nakratko prijeđu na papirnati oblik rada.
Sustav nije radio jučer od 10 do 17 sati, a i danas je skoro 50 posto prometa putem CEZIH-a ponovno u prekidu, što znači probleme u funkcioniraju e-Recepata, e-Uputnica, e-Nalaza, e-Naručivanja, dok ne radi niti portal CEZIH-a.
- Pad sustava elektroničkog naručivanja pacijenta stvara nam ogromne probleme. Javila mi se pacijentica koja je u drugom mjesecu naručena za pretragu i kad je danas došla u bolnicu, nisu joj mogli povući uputnicu i otkazali su joj pretragu. Problem je i s lijekovima, moguće je da ih pacijenti neće dobiti jer nam sustav ne radi pa bolnice i ljekarne ne mogu vidjeti uputnice i recepte u sustavu te ih ne mogu povući. Očekujem da se problem brzo riješi i da se nam se obrati HZZO i javi kad se očekuje stabilizacija. Pacijente pak molimo za strpljenje jer moramo prijeći na papirnati oblik rada - rekla je za 24sata dr. Ines Balint, liječnica obiteljske medicine.
Sustav je padao i prije, ali nikad ovako dugo
Zbog toga će, upozorava, dolaziti i do većih gužvi u ambulantama jer se uputnice i recepti moraju napisati te potom predati pacijentu. Oni koji trebaju pregled su, navodi, u prednosti, dok oni koji trebaju doznake i uputnice trebaju pričekati.
- Ovo ne stvara samo problem primarnoj zdravstvenoj zaštiti, već se prelijeva na bolnički sustav, na ljekarne. Poteškoće su i kod slanja pacijenata u laboratorije primarne zdravstvene zaštite. Ukoliko se ovo u što kraćem roku ne sredi, naše će se administrativno opterećenje još povećati. Naši osiguranici moraju znati da ako sustav ne radi da pojačano moraju dolaziti u naše ordinacije i moguće je da dođu u kontakt s oboljelima pa molimo za poštivanje epidemioloških mjera - rekla nam je dr. Balint.
Kaže kako se i prije događalo da im sustav ne radi, ali nikad tako dugo. Dosad je kaže bilo da padne na pola sata ili sat, a danas je već drugi dan kako sustav ne radi.
HZZO još ne zna kad će sustav biti ponovno uspostavljen.
"Kao i jučer, tijekom jutra je došlo do otežanog rada CEZIH sustava. Veći dio prometa se obrađivao, ali je dio korisnika imao problema pri radu. Analizom uočenog problema odrađena je korektivna aktivnost koja je samo djelomično poboljšala rad korisnicima", kažu u HZZO-u.
Poručuju da rade na otklanjanju problema i nadaju se skoroj normalizaciji rada svih korisnika CEZIH-ova sustava. Čim se problemi otklone obavijestit će o tome javnost.
Napominju da su korisnici sustava CEZIH odmah nakon detektiranja zastoja obavješteni i zamoljeni da prijeđu na način rada u izvanrednim okolnostima (rad u papirnatom obliku) kako pružanje zdravstvene zaštite osiguranicima ni u jednom trenutku ne bi bilo upitno.