Glas iz cockpita Boeinga 737 MAX je tražio da se popne na 14.000 stopa, oko 6.400 iznad zračne luke, prije nego što je hitno tražio da se vrati, rekao je neimenovani izvor Reutersu
'Pilot Boeinga htio se uspeti na veću visinu, bio je nervozan'
Zrakoplov Ethiopian Airlinesa u čijem padu je poginulo 157 ljudi, letio je neobično velikom brzinom nakon polijetanja prije nego što su piloti dojavili probleme i tražili dozvolu za brzi uspon, rekao je neimenovani izvor koji je slušao snimku kontrole zračnog prometa.
Glas iz cockpita Boeinga 737 MAX je tražio da se popne na 14.000 stopa, oko 6.400 iznad zračne luke, prije nego što je hitno tražio da se vrati, rekao je neimenovani izvor Reutersu.
Zrakoplov je nestao s radara na 10.800 stopa.
- Rekao je da ima problem s kontrolom leta. Zato se htio podignuti na veću visinu - rekao je taj izvor i dodao da nema dodatnih pojedinosti i da je glas zvučao nervozno.
Stručnjaci kažu da piloti obično traže dozvolu da se popnu na veću visinu kako bi dobili manevarski prostor i izbjegli težak teren. Adis Abeba je okružena brežuljcima i na sjeveru planinama Entoto.
Američka federalna uprava za zrakoplovstvo je kao i brojne druge zemlje obustavila letove Boeinga 737 MAX zbog sličnih okolnosti kao i u nesreći Lion Aira koji je pao u listopadu u Indoneziji kada je poginulo 189 ljudi.
U subotu su istražitelji počeli proučavati snimač glasa u cockpitu.
Brzina zrakoplova na tlu je bila neuobičajeno visoka i dosegnula je oko 400 čvorova (460 milja na sat) umjesto 200 do 250 čvorova", rekao je Reutersov izvor.
- To je prebrzo - rekao je izvor.
Dvije minute poslije kada je kontrolor leta bio u komunikaciji s drugim zrakoplovom, glas iz Ethiopian Airlinesa na letu 302 ga je prekinuo i zvučao jako preplašeno.
Tražio je dopuštenje za povratak. Kontrola leta mu je odobrila skretanje na desno. Nakon jedne minute nestali su s radara.