News

Komentari 10

'Poljoprivrednici bi mogli jako profitirati od Zelenog tjedna'

'Poljoprivrednici bi mogli jako profitirati od Zelenog tjedna'

Trenutno izvozimo poljoprivrednih proizvoda u vrijednosti od 2 milijarde eura, a možemo i trebamo puno više. Zeleni tjedan je odlična platforma za povećanje te brojke, rekao je Plenković

Premijer Andrej Plenković izrazio je u petak na kraju dvodnevnog radnog posjeta Njemačkoj zadovoljstvo postignutim tijekom boravka u Berlinu te izrazio nadu da će nastup Hrvatske na poljoprivrednom sajmu Zeleni tjedan, na kojem je Hrvatska zemlja partner, dodatno ojačati gospodarske odnose dviju zemalja.

- Boravak u Berlinu iskoristili smo za nazočnost na Zelenom tjednu, gdje je Hrvatska kao zemlja partner ove godine zastupljena s gotovo 50 izlagača. Primjer Finske koja je prošle godine bila zemlja partner pokazuje kako je nakon sajma povećala izvoz svojih poljoprivrednih proizvoda za pedeset posto. Stoga očekujemo poticaj i za naše poljoprivredne proizvođače - rekao je Plenković nakon što je zajedno s ministricom poljoprivrede Marijom Vučković obišao štandove hrvatskih izlagača na Zelenom tjednu.

Hrvatski premijer je rekao kako su prve reakcije na hrvatski nastup na ovom sajmu vrlo pozitivne.

- Vidi se da Nijemci prepoznaju kvalitetu hrvatskih proizvoda, njihovu autohtonost, tradiciju i način pripreme - zaključio je Plenković.

Prije toga je halu u kojoj se predstavlja hrvatska poljoprivredna proizvodnja posjetila i njemačka ministrica poljoprivrede Julia Kloeckner, a premijer Plenković je gradonačelniku Berlina Michaelu Muelleru poklonio i stablo hrvatske masline.

Luka Burilović, predsjednik Hrvatske gospodarske komore, koja je suorganizator organizacije hrvatskog nastupa na Zelenom tjednu, izrazio je nadu da bi ovaj nastup mogao potaknuti izvoz hrvatskih poljoprivrednih proizvoda.

- Trenutno izvozimo poljoprivrednih proizvoda u vrijednosti od 2 milijarde eura, a možemo i trebamo puno više. Zeleni tjedan je odlična platforma za povećanje te brojke. Ovdje će prodefilirati više od pola milijuna ljudi iz cijelog svijeta i svima njima želimo pokazati da naše turističke ljepote prati i kvalitetna gastronomija i da naša poljoprivreda ima dugu tradiciju, ali i veliki potencijal - rekao je Burilović.

U berlinskom City Cube-u otvaranju 85. Zelenog tjedna nazočili su brojni visoki dužnosnici iz Hrvatske i svijeta, a Hrvatsku su predstavljali hrvatski tenor svjetskog glasa Đani Stipaničev, istaknuta kazališna glumica i pjevačica Renata Sabljak te mlada plesno – pjevačka skupina „Folklorelektro“.

- Hrvatska se pozicionira kao važan partner i sugovornik u svim važnim temama na razini Europske unije, a osobito nam je drago da je to slučaj i u poljoprivredi. Kao što znate, nakon samo sedam godina u članstvu Europske unije Hrvatska ima zadaću, čast i odgovornost predsjedati Vijećem Europske unije. Isto se osjećamo i kao zemlja partner Zelenog tjedna – tu smo gdje trebamo biti i dijelimo zajedničke vrijednosti i ciljeve - dodao je Plenković.

- Ovo je jedva od najvećih svjetskih poljoprivrednih pozornica gdje ćemo pred svjetlom reflektora više od 60 zemalja svijeta predstaviti ono što Hrvatska ima, bogatu tradiciju proizvodnje i pripreme različitih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda koji se odlikuju posebnom kvalitetom i tradicionalnim načinom proizvodnje. Iako najmlađa država članica Europske unije, Hrvatska ima 24 poljoprivredna i prehrambena proizvoda čiji naziv je zaštićen oznakom izvornosti ili zemljopisnog podrijetla na razini Europske unije - rekla je ministrica Vučković.

Hrvatsku će u hali 10.2 zemlje partner tijekom cijelog trajanja sajma predstavljati pedesetak izlagača, velikih i malih poljoprivredno-prehrambenih tvrtki i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava. Posjetitelji sajma imat će jedinstvenu priliku uživati u prepoznatljivim hrvatskim tradicionalnim jelima pripremanima od hrvatskih namirnica koje će za njih pripremati hrvatski kuhari u nacionalnom hrvatskom restoranu na berlinskoj adresi.

Osnovan 1926. godine, Zeleni tjedan je vodeći međunarodni sajam poljoprivrede, hortikulture i prehrambene industrije koji okuplja proizvođače, stručnjake i posjetitelje iz svih krajeva svijeta. Jubilarni 85. Zeleni tjedan održava se od 17. do 26. siječnja 2020. godine u Berlinu. O važnosti ovog sajma za europsku i svjetsku poljoprivredu te odnose među zemljama najbolje govore zaista impresivne brojke - 61 država sudionica, 1 800 domaćih i stranih izlagača, 100 000 proizvoda iz cijelog svijeta, 400 000 posjetitelja i 118 200 m2 izložbenog prostora.

Hrvatsku na sajmu Zeleni tjedan u Berlinu predstavljaju: Podravka, Atlantic grupa, Badel, Sardina, Dukat, Cromaris, Kraš, Dalmacijavino, Fortenova grupa, Pivac, Gavrilović, Žito, Vindija, Koestlin, Kutjevo, Ravlić, Ferbežar, Đanić obrt, Kuća meda Županja, OPG Kalić Zvonimir, PP Orahovica, Udruga Graševina Croatica OPG Vučković, Udruga proizvođača Paškog sira, Klaster hrvatskog pršuta, Blato d.d. OPG Klaudia Krstičević, Dalmatia VINA CROATIA vina Mosaica, Stella Croatica, TerraMarascae, Mišlov, Zigante tartufi, Vinistra, S.I.C. prerada i trgovina ribom, Kampanjola, p.z. Vrbnik, Udruga proizvođača bučinog ulja Hrvatske, Tvrtka Grbić, Promes Cvanciger, Obrt Ma Cherie, Naše klasje, OPG Šaričević Ilija, Jabuka HR, San Antonio, HAIMMU, DR. Andrija Štampar, Hrvatske šume.

Najčitaniji članci