Tomašević je podsjetio kako su u rebalansu proračuna, koji će biti na sjednici Skupštine 30. rujna, morali osigurati za subvencioniranje ZET-a dodatnih 80 milijuna povrh 790 milijuna kuna
Tomašević: Razriješili smo nadzorni odbor ZET-a, raspisat ćemo natječaj i za direktora
Od 20. srpnja do danas mobilni timovi su kontaktirali 2605 vlasnika oštećenih objekata. Ogroman napor je poduzet da se dopre do onih ljudi koji iz nekog razloga nisu predali zahtjev za obnovu. 200-tinjak ljudi je smješteno u hostelu Arena, a 84 kućanstava su u stambenim kontejnerima. Sutra će biti raspisan javni poziv za privremeni smještaj u gradske stanove, izvijestio je na redovnoj konferenciji za medije zamjenik zagrebačkog gradonačelnika Luka Korlaet.
POGLEDAJTE VIDEO:
Naglasio je i kako poslije konferencije idu na sastanak u Ministarstvo graditeljstva vezano za izmjene Zakona o obnovi.
- Aktivno sudjelujemo u izmjeni dokumenata koji se tiču obnove - rekao je.
Druga zamjenica, Danijela Dolenec, najavila je kako će sutra biti objavljeni i javni pozivi za predlaganje programa u sektoru kulture i za predlaganje kulturnih vijeća. U javno savjetovanje upućuju i izmjene programa stipendiranja.
- Cilj nam je ujednačiti te programe, iznose stipendija za učenike i studente, proširiti socijalnu dimenziju, ali i na deficitarna zanimanja - navela je.
Razriješili nadzorni odbor ZET-a, raspisuju natječaj za novog direktora
Gradonačelnik Tomislav Tomašević dotaknuo se teme ZET-a. Podsjetio je kako su u rebalansu proračuna, koji će biti na sjednici Skupštine 30. rujna, morali osigurati za subvencioniranje ZET-a dodatnih 80 milijuna povrh 790 milijuna kuna predviđenih u proračunu za ovu godinu.
- Smanjuje se broj ljudi u javnom prijevozu zbog pandemije, a povećava se broj automobila što nije dobar trend. To trebamo preokrenuti. U tom smislu smo razriješili dosadašnji Nadzorni odbor ZET-a, imenovali troje novih članova te donijeli odluku da se raspiše natječaj za novog direktora ili direktoricu ZET-a do kraja tjedna, dakle za novu Upravu - rekao je.
Troje novih članova su Marko Slavulj, voditelj Katedre za tehnologiju gradskog prijevoza na Fakultetu prometnih znanosti, Marko Borski, odvjetnik i stručnjak za radno i trgovačko pravo te Sanja Stojić, porezna stručnjakinja, trenutno zaposlena kao direktorica za poreze u bankarskom sektoru.
Prednosti za gradski stan
Upitan koliko je stanova predviđeno za privremeni smještaj potresom pogođenih građana, Korlaet je rekao da je taj broj fluktuirajući jer se on mijenja kako se ljudi iseljavaju i useljavaju u njih temeljem raznih natječaja.
- Očekujemo da će otprilike polovica ljudi iz hostela zadovoljiti uvjete natječaja i to bi onda okvirna brojka bila 50-ak stanova - rekao je dodavši kako se javni poziv raspisuje sutra te će trajati mjesec dana.
Nakon toga će, dodao je, trebati barem još mjesec - mjesec i pol za evaluaciju pristiglih prijava.
- Ljudi smješteni u hostelu i kontejnerima imaju jednake šanse za gradski stan, ali prednost imaju obitelji sa malom djecom, samohrani roditelji i gleda se socijalni cenzus - dodao je.
'Kritizira nas HDZ koji je glasao za Bandićev fiktivni proračun'
Povodom 100 dana vlasti i kritika iz oporbe da nije dovoljno brzo ispunio obećanja o dinamici obnove, ali i na predloženi rebalans proračuna, Tomašević je poručio kako je ironično da ga kritizira HDZ, isti onaj koji je glasao za fiktivni proračun bivše vlasti pod vodstvom Milana Bandića za ovu godinu.
- Reći da je proračun isti, u situaciji gdje smo realno napravili 400 milijuna kuna ušteda uz financijske kosture iz ormara bivše vlasti, ja doista ne vidim ništa isto u tome. Volio bih vidjeti grad koji je u takvoj tranziciji vlasti uspio napraviti 400 milijuna kuna ušteda. Nevjerojatan je grad u kojem se nađe i 400 milijuna kuna financijskih kostura. Mi smo prikazali proračun koji je realan - poručio je gradonačelnik podsjetivši kako je Bandić u proračun stavio prihode od prodaje tri gradska zemljišta za koje je kasnije rečeno da ih neće prodati.
- To je fiskalna neodgovornost bez premca - naglasio je.
Proračun za iduću godinu, dodao je, bit će napravljen na način da odražava strukturu 16 gradskih ureda, a ne više od 27.
Najveći izazov s kojim se u ova tri mjeseca susreću, poručio je Tomašević, upravo su financije.
- Grad je bio na putu da potroši milijardu i pol kuna više nego je imao prihoda. Izazov je povući što više novca iz EU fondova za obnovu. Imamo utrku s vremenom da povučemo iz Fonda solidarnosti novac za obnovu javnih zgrada. To je u tijeku, vrijedi milijardu kuna, ali postoji rok da se provedu javne nabave, izvedu radovi, potroši taj novac do lipnja iduće godine, što je nevjerojatno kratak rok bilo gdje u EU - rekao je naglasivši kako i stručnjaci iz EU ističu kako ti rokovi nisu realni kad se gleda obnova povijesne jezgre Grada.
Građanski odgoj
Na pitanje koliko je zainteresiranih škola za građanski odgoj, Tomašević je rekao kako do danas traje rok za izjašnjavanje pa će znati brojku.
- S obzirom da moramo razviti detaljniji kurikulum, ali i zbog nedostatka kapaciteta zbog potresa, ali i pandemije, rekli smo da ćemo s tim ići u drugom polugodištu u manjem broju škola, da pilotiramo taj novi kurikulum, a onda od iduće školske godine u većem broju - rekao je.
Vezano za crkvu na Savici, Tomašević je istaknuo kako ni danas ne zna ništa više o tome.
- U svakom slučaju, naravno da će biti razgovora da se vidi kako se to može riješiti. Dozvolu za izgradnju te crkve je poništilo Ministarstvo i to je postalo pravomoćno. Moramo vidjeti koje su sve moguće lokacije, kako se to reflektira na eventualne izmjene GUP-a... Nismo uspjeli naći vremenima zadnjih tjedan dana da sjednemo i razgovaramo s nadležnim institucijama o tome - rekao je.
Otpad
Vezano za smeće po Gradu, Tomašević je istaknuo kako je taj sustav bio pun štucavica i do sada.
- Što se tiče biootpada, znate da je zaustavljena ta javna nabava jer su ponuditelji odustali. Raspisana je nova. Žalba one tvrtke koja je nakratko zaustavila taj postupak odbačena od strane Državne komisije za kontrolu javne nabave. Do tada se snalazimo s kapacitetima Zrinjevca. Što se tiče plastike, tu isto tako mislim da su javne nabave u tijeku i vidjet ćemo koja će biti najpovoljnija ponuda privatnih poduzeća - rekao je naglasivši kako će se voditi isključivo Zakonom o javnoj nabavi koji točno regulira tko će dobiti poslove.
- Što se tiče glomaznog otpada, imamo definitivno povećane količine odlaganja glomaznog otpada, posebno ilegalnog odlaganja, ali je povećana količina glomaznog otpada zadnje vrijeme, koja se odlaže besplatno, što građani imaju pravo, u reciklažnim dvorištima. Vjerujem da je nešto od toga i zbog obnove. Tu dalje tražimo neka kratkoročna rješenja - rekao je podsjetivši kako rade i na dugoročnom rješenju vezanom za kupnju drobilica.
- Taj postupak je završio, odabrani su ponuđači, nitko se nije žalio. Mislim da je bilo 10 firmi koje su se javile. Sad ide taj rok za isporuku, koji je prema javnoj nabavi bio definiran na šest mjeseci. U kontaktu smo sa dobavljačima, oni kažu da bi to moglo biti u razdoblju tri do četiri mjeseca - rekao je.
Sortirnica odvojeno prikupljenog otpada
Prva mu je informacija, istaknuo je, da bilo kakve vrećice za razvrstavanje otpada građanima kasne.
- A isto tako mi je i prva informacija da ima bilo kakvih štucavica vezano za odvoz plastike. Ne vidim nikakvog razloga da to bude i to bi trebalo riješiti kroz redare. Radimo na dugoročnim rješenjima i sad će na Skupštini jedna od tema biti pristupne ceste za sortirnicu, koja nije u sklopu Centra za gospodarenje otpadom, to je bitno za znati. To je drugo postrojenje, druga lokacija, a radi se o sortiranju odvojeno prikupljenog otpada, prije svega plastike, metala i papira jer mi sada plaćamo poduzećima da oni to zbrinu. Kad će sortirnica profunkcionirati, onda ćemo moći sortirati odvojeni otpad i prodavati na tržištu, što se višestruko isplati Gradu - poručio je.
Sortirnica je planirana na zemljištu DIOKI-ja, koju je Grad kupio.
- Doista ne vidim kome bi smetala sortirnica u Gradu Zagrebu jer se radi o recikliranju suhih reciklanata - plastike, metala i papira, to ne smrdi i zatvoreno je postorenje - poručio je.
'Povećanje biciklističkog prometa jedan je od prioriteta'
Upitan planira li Grad proširiti parking zone, gradonačelnik je rekao da u nikakvo bezglavo proširenje neće ići.
- Do sada se to radilo bez ikakve strategije. Mislimo da bi trebalo otvoreni raspravu o postojećem sustavu naplate praking zona jer znate da se često građani muče s nalaskom parkirnog mjesta ispred svojih zgrada obzirom da zona vrijedi za bilo koju lokaciju u Gradu. Prvo ćemo revidirati cijeli ovaj sustav i to će biti jedan od ključnih ciljeva novog voditelja podružnice Zagrebparkinga, za što je natječaj u tijeku - rekao je.
Povećanje biciklističkog prometa jedan je od prioriteta, poručio je.
- Imat ćemo biciklijadu sljedeći tjedan kako bismo promovirali što veće korištenje bicikala. Na nama je da u idućim godinama olakšamo infrastrukturu za parkiranje bicikala, ali i za kretanje po Gradu - rekao je.