RUGAJU SE Čitatelj je kupio kutnu garnituru s ležajem na razvlačenje. Ubrzo se potrgala. Odbili su reklamaciju uz obrazloženje da je namijenjena samo za sjedenje
Pukla mu nova garnitura: 'Ona je za sjedenje, a ne za ležanje'
U siječnju sam kupio kutnu garnituru. Legao sam nekoliko puta i kauč se iskrivio, izobličio. Uložio sam reklamaciju, a rekli su mi da kauč nije za ležanje nego povremeno sjedenje, požalio nam se čitatelj.
Kutna garnitura koju je kupio u salonu namještaja u Šibeniku sastoji se od preklopnoga kauča i, kako opisuje, neke vrste otomana.
- Na rasklopni kauč legao sam nekoliko puta. Kazali su da je za sjedenje, a što je najgore, ne može se ni sjediti jer sve žulja. Na drugom dijelu, na kojeme se sjedilo, puknula je presvlaka. Poslali su mi mail da kutne garniture nisu za prileći dok gledaš televiziju. Dio se razvlači za ležaj i to mi je tvrdio i trgovac koji mi je prodao, a oni sad u mailu navode da kupcima ne savjetuju ležanje na kutnim garniturama. Daš 3000 kuna i onda ti se rugaju za tvoj novac. Sramota - ogorčen je čitatelj.
Kutnu garnituru kupio je u siječnju. No kaže da ju je tek nedavno počeo koristiti jer uređuje stan.
- Već u skladištu, kad sam došao podignuti plaćeni namještaj, skladištari su rekli da je s njim nešto čudno. No kako ga nisam odmah koristio, i zaboravio sam da je bilo primjedbi - prisjeća se čitatelj.
Dodao je da je garnituru koristio možda mjesec dana, kad je primijetio da se sva rasklimala.
- Otišao sam u prodavaonicu uložiti reklamaciju i dali su mi broj na koji moram nazvati. No nitko se danima nije javljao, pa sam na internetu našao mail adresu i poslao prigovor 26. lipnja, desetak dana nakon prigovora u poslovnici - rekao je čitatelj.
Dodao je da su iz prodavaonice k njemu došli pregledati tu kutnu garnituru i sve fotografirali, pregledali, isprobali.
- Uvidom u slike s uviđaja te usporedbom sa salonskim primjerkom, nismo utvrdili nikakve nepravilonosti. Kutni dijelovi garniture su i kod nas savijeni prema dolje, a šipka koja vas ‘žulja’ je ista kao i u izlogu. Garnitura koju ste kupili nema namjenu ležaja za spavanje, te je za to ni ne preporučujemo. To je isključivo kut za sjedenje i odmaranje. Ako je mislite korisiti za spavanje, savjetujemo da kupite nadmadrac kako bi spavanje bilo udobnije - odgovorili su čitatelju iz prodavaonice.
Upitali smo ih zar su garnituru koja je korištena nekoliko mjeseci usporedili s izložbenim primjerkom i utvrdili da je jednako loša kao i ona dugo korištena, no samo su odgovorili da moraju utvrditi pojedinosti slučaja.
- Nedostatak se pojavio unutar šest mjeseci od kupnje. Trgovac je na prigovor dužan odgovoriti u roku od 15 dana. Čitatelj ima pravo na reklamaciju, a može tražiti zamjenski proizvod, jednak ako mu taj odgovara ili povrat novca - rekla je Iskra Maras, savjetnica u udruzi Splitski potrošač.
Na internetskoj stranici Ministarstva gospodarstva piše: “Ako se nedostatak na proizvodu pojavi u roku od šest mjeseci, troškove vještačenja snosi trgovac”. Napominju i da, ako potrošač pisanim prigovorom ne uspije ostvariti prava, može podnijeti prijavu Sudu časti Hrvatske gospodarske komore, Sudu časti Hrvatske obrtničke komore ili prijedlog za mirenje pri centrima za mirenje.