Put oko svijeta pješice: U 22 mjeseca prehodao 23.000 km

Sergej Lukjanov, 60-godišnji umirovljenik iz Sankt-Peterburga, potpuno je sam pješice obišao Zemlju u 22 mjeseca prešavši 23 tisuće kilometara. Na putu je izgubnio 14 kilograma

'Ruski Forrest Gump' - tako su Sergeja Lukjanova (60) nazvali novinari jer grandioznom avanturom ovog umirovljenika iz Sankt-Peterburga svi su fascinirani. Samo što on ne trči već hoda. Njegov je pješački pohod postao izazov za one koji su ga smatrali nemogućim, prekompliciranim, preteškim i prilično skupim, piše hr.rbth.com.

On je potpuno sam pješice obišao Zemlju u 22 mjeseca, prešavši 23 tisuće kilometara. Na putu je izgubio 14 kilograma, potrošio milijun rubalja, našao se u pješčanoj oluji, bio opljačkan, morao na operaciju i svratio na Olimpijske igre.

Sada Lukjanov ima svoj fan klub u kojem korisnici raspravljaju o tome je li normalno u dobi od šezdeset godina svaki dan jesti Snickers i Coca-Colu ili rezance s kondenziranim mlijekom, i proputovati neljudske udaljenosti.

No u trenutku kada se Lukjanov zaputio na svoj put oko svijeta, u životu je već propješačio 300 tisuća kilometara. Bio je siguran da će uspjeti.

Problemi s vizom

Dom je napustio 1. travnja 2015., a s putovanja se vratio 4. veljače 2017. Tijekom tog vremena je obišao „vjerojatno“ dvadeset zemalja

- Teško je prisjetiti se točnog broja jer se sve odvijalo spontano. Spontano sam rješavao čak i pitanje viza. Došao sam, primjerice, na kinesku granicu. Na internetu sam provjerio postoji li kontrolna točka. Kad sam stigao, ispostavilo se da je prijelaz namijenjen samo za Kineze i Vijetnamce. Svi ostali su trebali otići na drugi prijelaz udaljen 500 kilometara. A meni je viza već istekla. Morao sam ići obilaznicom i platiti kaznu - priča je Lukjanov.

U Sankt-Peterburgu su njegovi prijatelji organizirali koordinacijski centar. Prijatelj Mihail Sokolovski „živio“ je s njim svaki dan sva 22 mjeseca. Slao mu je poruke kuda treba ići, tražio je ljude koji bi se susreli s Lukjanovim i dali mu da kod njih prespava.

- Ne bih povjerovao da u Kini možete 24 sata ostati u luksuznoj kupelji za 300-350 rubalja (5-6 dolara) da me tamo nije odveo ruski poznanik. Tamo vam daju krevet, jednokratnu pidžamu i ručnik a imaju i televizor, računalo, povrće i masažu -  kaže Lukjanov.

Trošio je minimalno

Preciznu financijsku konstrukciju je napravio još prije putovanja. Nije on sebi mogao priuštiti noćenje u hotelima i uživanje u lokalnim gastronomskim delicijama.

Dnevni mu je budžet iznosio 500 rubalja, a udaljenost koju je trebao prijeći za dan bila je 50 do 60 kilometara. Ukupno je na put oko svijeta potrošio oko milijun rubalja (17 tisuća dolara), i to je bio apsolutni minimum.

Inače, Lukjanov je prije umirovljenja je radio kao trener a inače je sovjetski i ruski rekorder  u hodanju na 100 kilometara.

Noćio na autobusnim stanicama, u parkovima, zračnim lukama...

- U Europi je mirno, no hoteli su strašno skupi. Noćenje košta 50 eura. Zato sam uzeo vreću za spavanje, otišao u gradski park oko 10 navečer, prije zatvaranja. Od policije sam se skrivao iza drveća. Bilo mi je ugodno i osjećao sam se sigurno. U hotelu sam noćio, primjerice, u Bjelorusiji, kada je bilo -40 stupnjeva Celzija, kaže on.

Kikiriki mu uništio zube

Lukjanov je jeo lokalnu hranu, ponekad kikiriki, radi čega je uništio sve zube. No uglavnom se hranio sirom, dimljenim mesom, kruhom i maslacom, tamo gdje ih je mogao pronaći. Nije konzumirao kuhanu hranu niti pio vodu.

- Svaki sam dan mijenjao grad, voda je svugdje drugačija, a tijelu treba tjedan dana da se privikne na nju. U suprotnom, odmah dobijete proljev. Stoga sam pio samo Coca-Colu koja je svugdje ista. Jedna limenka sadrži 8 žlica šećera, što je dovoljno za 5 kilometara. Da sam pojeo juhu, ona bi bila dovoljna za 1 kilometar u pogledu potrošnje energije - objašnjava Lukjanov koji je na putu izgubio 14 kilograma.

Prije nego je propješačio cijelu Rusiju morao je otići na operaciju bruha. Iako je rehabilitacija trebala trajati godinu dana on nije imao vremena. Nakon samo 45 dana napustio je bolnicu sa 18 kilograma teškim ruksakom.

Opljačkali ga u Južnoj Americi

Najveći problem dogodio mu se u  Južnoj Americi nakon godinu dana putovanja. Napali su ga ljudi s pištoljima i noževima. Uzeli su mu torbu, platne kartice, mobilni telefon sa svim fotografijama.

- Morao sam otići do prijatelja u Buenos Aires i pričekati da mi stigne sve što mi treba. Tamo sam ostao tri tjedna -  kaže Lukjanov. U Rio je stigao na vrijeme za Olimpijske igre. Na ruksaku je imao napisano da je na putu oko svijeta i nosio je papir na sedam jezika koji je pokazivao u kafićima kada bih došao napuniti svoje uređaje. Kako ne zna niti jedan jezik osim ruskog najčešće je komunicirao gestama.

Hrvatima otkrila strašnu istinu o Černobilu, htjeli su je uhititi
FELJTON: ČERNOBILSKE TAJNE

PRVI DIO Zagrebački Radio 101 prvi je u Jugoslaviji objavio informaciju o nuklearnoj katastrofi u Černobilu. Znanstvenica Alica Bauman danima je na televiziji obavještavala javnost o posljedicama

'Ovo je most smrti, svi koji su stajali tu jako brzo su umrli...'
FELJTON: ČERNOBIL, 2. DIO

Hrvatski znanstvenik Zdenko Franić posjetio je Černobil i stajao na mjestu s kojeg su stanovnici Pripjata promatrali plamen nakon eksplozije u nuklearnoj elektrani. Svi ti ljudi s mosta završili su u agoniji...
Plenković opleo: 'Milanović i korumpirani SDP vabe DP'
NAKON SJEDNICE VLADE

Šef HDZ-a i tehnički premijer Andrej Plenković drži presicu nakon sjednice vlade. Istaknuo je da je HDZ-ova borba protiv korupcije snažna.