Obavijesti

Promo sadržaj

Komentari 8

Raste potražnja za sezoncima! Informirajte se na vrijeme

Raste potražnja za sezoncima!  Informirajte se na vrijeme
6

Turizam je industrija u kojoj se doista može napredovati od recepcionera do direktora. U jednom trenutku možete raditi u Hrvatskoj, u drugom u resortu na Karibima

VIDEO

Svijetom je lani putovalo milijardu turista. Do 2030.godine ta će brojka, procjenjuju u Svjetskoj turističkoj organizaciji, narasti na 1,8 milijardi. Turizam nosi 10 posto globalnog BDP-a. Svako jedanaesto radno mjesto u svijetu upravo je u tom rastućem sektoru. Turizam je industrija doživljaja i emocija. Turizam je industrija prilika u kojoj se doista može napredovati od recepcije do direktora hotela. U jednom trenutku možete raditi u Hrvatskoj, u drugom u nekom resortu na Karibima. U Hrvatskoj u tom sektoru radi gotovo 57 tisuća zaposlenih. Ta će brojka u iduće tri godine narasti za najmanje 40 posto. Samo ove godine otvara se 50 novih hotela. Prihodi od turizma po prvi put bi trebali premašiti 9,5 milijardi eura. Kako i kada se zaposliti u turizmu?

POSAO SE TRAŽI SADA!

Pred samo ljeto kasno je tražiti posao u turizmu. Najveći hotelijeri u siječnju i veljači obilaze Hrvatsku i organizirano traže potencijalne zaposlenike. Nakon što se odlučite što biste htjeli raditi, na internetu je moguće putem službenih stranica tvrtki koje se bave turizmom, ali i društvenih mreža te specijaliziranih stranica za posao pronaći oglase za radna mjesta. Jedan od glavnih kanala za zapošljavanje sezonaca je i Hrvatski zavod za zapošljavanje. Stoga treba sastaviti kvalitetan životopis i sada krenuti u potragu za svojim poslom iz snova u turizmu.

KAKO SAM JA USPIO – ANIMATOR ZVONIMIR ARAPOVIĆ

U Dubrovniku sam radio pet mjeseci, a plaću primam cijelu godinu

Zvonimir Arapović, 29-godišnji Zagrepčanin, animator je u Valamarovom hotelu u Dubrovniku. Kaže da je našao sezonski posao u kojem uživa, može se educirati i napredovati, a uz to je zaposlen pa minimalac prima i tijekom godine, uključujući plaćeno socijalno i zdravstveno osiguranje.

- Za moje radno mjesto animatora pripreme počinju rano, jer se najprije održavaju castinzi i audicije na kojima se vidi tko što zna, a nakon toga se među kandidatima izaberu najbolji i pošalju na dodatnu edukaciju, na seminar koji se obično održava u Poreču. Seminar je već u ožujku što znači da su audicije prije toga. Ja nisam prošao taj redoviti put jer je lancu Valamar hotela hitno trebalo animatora, odnosno plesno sposobnih ljudi za potrebe hotela u Dubrovniku. Prvi put sam došao 2014. godine i okušao se kao animator. Taman sam pisao diplomski rad na Tekstilno tehnološkom fakultetu u Zagrebu, ali ukazala se prilika i ja sam preselio. Te sam sezone radio od 1. svibnja do polovice rujna. Iako sam plesač, radio sam sve što je trebalo, uskačeš kad treba, kolegi pomogneš kad mu je potrebno i to se redovito cijeni i kasnije, na neki način vrati – priča Zvonimir.   

POTRAGA ZA VIŠE OD 40 TISUĆA SEZONACA

Najviše sezonskih radnika traži se u ugostiteljstvu – konobari, kuhari, pizza majstori, slastičari, sommelieri, iako se kontinuirano traže i menadžerske pozicijie u korporativnim službama kao što su prodaja, marketing, operacije, investicije, pravna služba, upravljanje kvalitetom itd. Među najtraženijim sezonskim poslovima su i sobarice, prodavači, od poslovnica za najam smještaja i opreme, trgovina, štandova do suvenirnica. Prema podacima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, prošle se godine za sezonski posao tražilo 38.876 djelatnika. Riječ je o značajnom rastu budući da se 2015. godine tražilo 29.132 sezonaca. Predviđa se kako će se i ove godine povećati potražnja za sezonskim radnicima i premašiti brojku od 40 tisuća.

SMJEŠTAJ U JEDNOKREVETNIM SOBAMA S TV-om!

Informacije o smještaju i prehrani su među najvažnijima kod odabira poslodavca. Važno je saznati radi li se doista o smještaju ili novčanoj naknadi za smještaj jer je usred turističke sezone doista teško pronaći smještaj po prihvatljivim cijenama. Dio hotelijera počeo je graditi smještaj za svoje sezonce što je svakako dobra vijest. U najvećoj turističkoj kompaniji Valamar Riviera potvrđuju da grade „Valamar Staff Residence“ centre za smještaj sezonaca u Dubrovniku, na otoku Krku i u Rapcu. Osim soba, koje su većinom jednokrevetne i dvokrevetne, s vlastitom kupaonicom, televizorom i hladnjakom u tim su centrima i uređeni prostori za odmor i druženje, pristup internetu, roštilji, fitness sprave te spremište za bicikl.

- Idealno je što unutar Valamar hotela imamo smještaj, a smještaj je osiguran i kad se ide na edukacije. Budući da ne izdvajamo za stanarinu, a radi se puno i po cijele dane,  ja zapravo najveći dio svoje plaće mogu staviti sa strane. Jednostavno je ne stignem potrošiti, a osnovne i najskuplje potrebe poput hrane i već spomenutog smještaja su mi osigurani. Potpisao sam ugovor na tri godine, radim šest mjeseci, a kao što sam spomenuo, dio novca dobivam i preko godine, zaposlen sam i plaćaju mi doprinose. To mi je vrlo bitno jer se inače preko godine bavim honorarnim poslovima. Zato mi je ova ugovorna opcija "stalnog sezonca" savršena i jako mi je drago što sam to potpisao. Ja svoj posao obožavam i ne bi ga mijenjao, ali ruku na srce, neću moći plesati kao starac pa mi je drago da u hotelima Valmar postoji mogućnost prekvalifikacije i dodatne edukacije. Ako me pukne, mogu postati recepcioner – kaže sezonac Zvonimir Arapović.

IZNADPROSJEČNA PLAĆA

Svakako jedan od najvažnijih kriterija. Turizam je radno-intenzivna djelatnost u kojoj se doista puno i naporno radi. Prosjećna plaća u turizmu u tvrtkama s više od tisuću zaposlenih iznosi oko 5.400 kuna. Prema podacima Zavoda za zapošljavanje prosječna plaća u turizmu između 2008. i 2014.godine porasla je za 14 posto. S obzirom na veliku potražnju za zaposlenima procjenjuje se da će se trend podizanja plaća dugoročno nastaviti.

Neki hotelijeri koji su svjesni nužnosti ulaganja u zaposlene iz godine u godinu podižu iznos prosječne plaće. U Valamaru ističu da su u prvih devet mjeseci 2016.godine isplaćivali šest posto veću plaću od prosjeka RH i 29 posto veću plaću od prosjeka turističkog sektora.

VELIKA MOGUĆNOST NAPRETKA

Mogućnosti prekvalifikacija, dodatne edukacije i postizanja statusa “stalnog sezonca”, odnosno radnika na kojeg poslodavac može i želi računati i sljedećih godina također su bitna informacija kod odabira poslodavaca. Turizam je sektor u kojem je doista moguće napredovati od nosača prtljage ili konobara do pozicija u srednjem, višem ili visokom menadžmentu. Upravo oni koji su prošli sve pozicije u hotelima imaju najviše šansi za ostvarivanje uspješne karijere jer razumiju industriju, poslovne procese te važnost i zahtjevnost komunikacije s gostima. Razmišljate o tome kada krenete naporno raditi kao sezonac početnik.

Valamar je postao jedan od najpoželjnijih poslodavaca koji ulaže u budućnost vlastitog poslovanja, ali i u budućnost svojih trenutnih i potencijalnih zaposlenika. Nositelj je certifikata Poslodavac Partner preko 10 godina, a godišnje ulaže tri milijuna kuna u edukacijske programe te nudi 200 stipendija za učenike strukovnih škola. Zaposlenicima se nude i do 29 posto veće plaće u odnosu na prosjek turističkog sektora te 17 programa za nagrađivanje zaposlenika.


 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 8
VIDEO

Nutricionistica otkriva kako pravilnom prehranom unaprijediti mentalno zdravlje
PROMO

Nutricionistica otkriva kako pravilnom prehranom unaprijediti mentalno zdravlje

Očuvanje mentalnog zdravlja istaknuta je tema u današnjem užurbanom i stresnom suvremenom svijetu. Svakodnevno suočavanje sa izazovnim situacijama i zanemarivanje mentalnog i fizičkog zdravlja mogu imati ozbiljne dugoročne posljedice.

Ana Lokas nova predsjednica uprave Tifona
PROMO

Ana Lokas nova predsjednica uprave Tifona

Ana Lokas imenovana je novom predsjednicom Uprave Tifona. S više od dva desetljeća snažnog iskustva u financijskim i poslovnim sektorima, u svoju novu ulogu na čelu tvrtke donosi bogatu stručnost i dokazano iskustvo u vodstvu.
Nadzorni odbor potvrdio Godišnje izvješće Grupe Petrol i društva Petrol d.d. Ljubljana
PROMO

Nadzorni odbor potvrdio Godišnje izvješće Grupe Petrol i društva Petrol d.d. Ljubljana

Grupa Petrol u 2024. planira čistu poslovnu dobit u iznosu od 156,5 milijuna eura