Na saborskoj raspravi o Zakonu o odgoju i obrazovanju, zastupnik Branko Vukšić iznio je niz problema u hrvatskom školstvu, a dotakao se i problema gladne djece
"Premijer funkcionira kada je gladan, a nikad nije gladan"
Na saborskoj raspravi o Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, Branko Vukšić iznio je niz problema u hrvatskom školstvu, a dotakao se i problema gladne djece.
- Djeca se voze 45 minuta u školu u jednom smjeru. Popodne dolaze iz škole, ručaju, pišu zadaću i bubnju do spavanja, do besvijesti. Djecu na taj način pretvaramo u zombije. Roditelji svake godine moraju knjige retuširanih naslovnica s istim sadržajem, profesori kažu uglavnom lošim. Mnoga djeca nemaju ni za marendu i gladna su mada premijer o tome nema pojma. Kako riješiti da gladna djeca ne prte preteške knjige? Milijunima viška koji su dodijeljeni političkim strankama napravimo ormariće u kojima će djeca držati knjige u školi - rekao je Vukšić. Naglasio je kako djeca moraju imati besplatan obrok u školi, jer jedino kad su sita mogu funkcionirati.
- Premijer funkcionira kada je gladan, a nikad nije gladan - dodao je.
Predlažu da se za rad ravnatelja uvedu licencije
Sabor zasjedanje nastavlja raspravom o izmjenama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama. Njima Vlada predlaže da se uvođenje licencija za rad ravnatelja, koje je trebalo zaživjeti 1. siječnja 2015., odgodi na 1. siječnja 2017. godine.
Predloženu odgodu u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta obrazlažu potrebom osiguranja pretpostavki za licenciranje.
Izmjenama Zakona propisuju se načini izrade i donošenje mreže škola, rokovi i načini promjene obrazovnog programa, regulira se nastavak obrazovanja za stjecanje više razine kvalifikacija te jasnije uređuje odredba za stjecanje i gubitak statusa redovitog učenika. Propisuje se i mogućnost prestanka pohađanja izbornih predmeta te postupak zaključivanja ocjene iz vladanja na kraju nastavne godine, kao i način polaganja popravnih ispita.
Izmjene propisuju i da škole u koje idu učenici s teškoćama u razvoju mogu od iduće godine u nastavni proces uključiti pomoćnika ili stručno-komunikacijskog posrednika za pomoć takvim učenicima.