Silberbauer Andersen napravio je revoluciju i lansirao LEGO među vodeće svjetske brendove. S njim smo razgovarali na Leap Summitu u Zagrebu ...
Sastanci i u ponoć: Sunce na društvenim mrežama ne zalazi
Ovaj posao nije uvijek lako raditi, ali ja ga volim, rekao je skromno Lars Silberbauer Andersen. On je globalni direktor za marketing na društvenim mrežama u svjetski poznatom poduzeću LEGO. U petak je govorio na LEAP Summitu u Zagrebu. Kad je tek stigao u LEGO, tvrtka nije imala službenih stranica na društvenim mrežama.
Silberbauer je promijenio cjelokupni marketing tvrtke i LEGO lansirao u top svjetske brandove. Magazin Adweek je LEGO 2015. stavio na prvo mjesto najpoznatijih marki u industriji igračaka, prisutnih na društvenim medijima i YouTubeu, a Lars Silberbauer Andersen je prema Holmes Reportu svrstan među top 25 najinovativnijih i najutjecajnijih marketingaša u Europi.
- Mislim da u ovom poslu nema nekog trika. Iza svega stoji mnogo teškog rada. Samo se radi o praćenju dobrih ideja i predviđanju budućnosti malo bolje nego što rade druge kompanije - rekao je ovaj stručnjak i dodao da smatra kako velik dio uspjeha leži u načinu na koji je oformljen tim. Na jedno mjesto stavili su mnogo ljudi koji misle na različite načine.
- Važno je i biti dovoljno brz da ostaneš na vrhu kada je ono na čemu radiš non-stop promjenjivo - kaže Lars.
Raditi za LEGO, rekao je, dosta se razlikuje od rada za neku drugu kompaniju. Kompanija koja proizvodi igračke susreće se s time da ljudi koji kupuju proizvod nisu ljudi koji će ga koristiti. Kompanija koja proizvodi pića očekuje da će piće kupiti i popiti ista osoba. Zato u LEGO-u moraju imati dva pravca komunikacije, jedan koji je usmjeren na djecu i drugi koji je usmjeren na odrasle.
-Teško je raditi na taj način i potpuno drugačije od standardnog pristupa. Djeca su danas digitalna, ali ako su previše online, nemaju dovoljno vremena da se igraju s LEGO kockama - govori Silberbauer Andersen.
Njegov se tim sastoji od osam ljudi koji pak vode timove u gradovima diljem svijeta. Svaki tjedan ima sastanke u kojima svatko u dvije minute mora predstaviti sve što je važno. Sve se radi online pa nekad i u nezgodno vrijeme. Netko u Singapuru možda vodi sastanak u ponoć.
- Sunce nikada ne zalazi u carstvu društvenih medija - rekao je Silberbauer Andersen.
Pričanje priča u njegovom je poslu jedna od najvažnijih stvari. Stoga on za zadatak ima ispričati priču kupcu na način koji kupac želi čuti. Kupac se želi pronaći u reklami i prepoznati, on želi biti najvažnija osoba za kompaniju od koje kupuje.
- Ne zanima ga priča o kompaniji koja pravi aute, ali ga zanima priča o njemu i nekom autu - objašnjava.
Društveni mediji se, smatra, uskoro neće zvati više tako. Društveni mediji su u nekim kompanijama preuzeli dio poslovanja vezan za digitalnu sferu.
- Tu se radi o posebnom pristupu koji je usmjeren na približavanje ljudima i komunikaciju s njima. Ako se ta vještina slušanja kupca izdvoji i primjeni na druge segmente poslovanja, društveni će mediji dobiti neku drugu funkciju. Imat ćemo samo komunikaciju - objašnjava.
Inspiraciju mu najčešće dolazi na putovanjima. Godišnje je na putu preko sto dana. Upoznaje mnogo ljudi i konstantno s njima razgovara. Najčešće je riječ o ljudima koji nešto razvijaju. Od njih želi doznati na koji način razmišljaju, naučiti nešto novo. Objašnjavajući važnost društvenih mreža, dodao je ipak nisu zaboravili svoju bit. I dalje je najvažnija ideja samih LEGO kockica i igranje s njima.
- LEGO je i dalje LEGO. I dalje se radi o kockicama, inovacijama, mašti i kreacijama. O tome da se treba igrati s djecom, vidjeti kuda nove ideje mogu odvesti - zaključio je Lars Silberbauer Andersen.