News

Komentari 174

Stožer je donio sedam novih odluka, evo što se sve mijenja

Stožer je donio sedam novih odluka, evo što se sve mijenja

Neke se samo tiču produljenja postojećih epidemioloških mjera, a neke su se stvari promijenile

Ministar unutarnjih poslova Davor Božinović na današnjoj sjednici Vlade otkrio je kako se ne razmišlja o popuštanju mjera te da će se danas donijeti sedam odluka.

- Produžuju se mjere o maskama, radnom vremenu trgovina, javnim okupljanjima, javnom prijevozu… Jedna je promjena u javnim okupljanjima – sada dozvolu za javna okupljanja na otvorenom daju županijski stožeri. Mjere se produžuju do 31. prosinca - kazao je Božinović.

Hrvatski sabor izmijenio je u srijedu Zakon o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti. Njime se uvode kazne od 30 do 50 tisuća kuna za odgovorne osobe koje ne poštuju obvezu predočenja covid potvrda u javnopravnim tijelima.

Isti dan Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske donio je sedam novih odluka koje vrijede od 16. prosinca do 31. prosinca ove godine, kada će se opet razmatrati. Stožer je produljio Odluku o uvođenju posebne sigurnosne mjere u djelatnosti socijalne skrbi.

Odlukom se podrazumijeva „obvezno testiranje svih zaposlenika na virus SARS-CoV-2 u djelatnosti socijalne skrbi, odnosno u ustanovama socijalne skrbi, udrugama, vjerskim zajednicama, drugim pravnim osobama, kod obrtnika i fizičkih osoba koje socijalnu skrb obavljaju kao profesionalnu djelatnost te Centra za posebno skrbništvo, a koji dolaze na posao, najmanje dva puta u sedam dana.“. Iznimno, testiranje nije obvezno za zaposlenike koji „ispunjavaju uvjet cijepljenja ili preboljenja bolesti COVID-19, osim ako imaju znakove respiratorne infekcije, druge simptome ili znakove zarazne bolesti COVID-19.“.

Podsjetimo, od polovice studenog ove godine covid-potvrde obavezne su za sve zaposlenike javnih i državnih službi, kao i korisnike njihovih usluga.

Ista odluka odnosi se na sve stranke koje tu dolaze, sve pružatelje usluge koji pružaju usluge u tim prostorima ili druge osobe koje tu dolaze po bilo kojoj osnovi. Oni koji odbiju predočiti potvrdu ne mogu ulaziti u prostorije.

Sustav EU digitalne covid-potvrde razvijen je na razini Europske unije, a u njemu sudjeluju 42 države.

Izdavanje potvrda

Najlakše je do potvrde doći preko platforme e-Građani. Dio građana koji ne koriste e-Građane mogu na fizički način dobiti potvrdu. Potvrde se također mogu dobiti i u ljekarnama.

Sva testna mjesta mogu izdati potvrdu, HZZO šalteri to isto rade te ordinacije obiteljske medicine, pedijatrijske i stomatološke ordinacije.

Svako testiranje i cijepljenje se odmah evidentiraju u sustavu. Svaka promjena statusa cijepljene osobe zahtijeva da osoba izvadi novu covid-potvrdu.

Treća doza cjepiva ne znači da se automatski produljuje covid-potvrda. Te osobe trebaju dobiti novu potvrdu jer dodatna doza ne znači automatsko produljenje. Nova dozvola će vrijediti godinu dana od dana cijepljenja.

Kontrola covid-potvrda

Kontrola se vrši uz pomoć covidGo mobilne aplikacije, a ona je svima dostupna besplatno. Aplikacija za vrijeme kontroliranja ne zahtijeva postojanje internet prometa, ona radi u takozvanom offline modu.

Samo je potrebno preuzeti je i jednom tjedno ažurirati listu javnih ključeva. Sama kontrola ne zahtijeva troškove, može se jednostavno obaviti uz besplatan alat.

Na koga se ne odnose potvrde u javnim ustanovama

Potvrde se ne odnose na studente, učenike, na osobe mlađe od 16 godina, na osobe koje dovode dijete ili učenika u školu u vrtić, osobe koje prate osobu koja se ne može brinuti za sebe, na osobe koje u područje HZZO-a dolaze podići svoju covid-potvrdu, na korisnike poštanskih usluga koji moraju preuzeti pošiljke čije bi nepreuzimanje imalo pravne posljedice i na osobe koje imaju kontraindikaciju na cjepivo.

S potvrdom liječnika također se može doći na posao, koja se izdaje na temelju brzog antigenskog testa, ako potvrđuje da je osoba preboljela bolest unazad 12 mjeseci. Također, oni koji su unutar 12 mjeseci imali zarazu i dokazali ju PCR-testom moraju pokazati liječničku dokumentaciju.

Obaveza testiranja ne odnosi na javni prijevoz. Stožer je produljio odluke koje se odnose na rad trgovina, javni prijevoz, odluku o maskama te odluku o prelasku granice.

Osobe koje idu na suđenje ne moraju imati covid-potvrdu, no moraju se držati svih drugih epidemioloških mjera.

Članove Stožera civilne zaštite RH pozvali su i ostale privatne poslodavce (koji ne sudjeluju u socijalnoj skrbi) da također uvedu mjeru obavezne covid-potvrde jer to za njih nije obavezno, nego je u formi preporuke.

Izmjena odluke o okupljanju

Stožer je donio je u srijedu (15. prosinca 2021. godine) izmjenu Odluke o ograničavanju okupljanja, odnosno uveo dopuštenje da na javnom događaju ili okupljanju može biti više od 100 osoba, ako to odobri županijski zavod za javno zdravstvo na čijem području se okupljanje održava.

Zbog novog soja virusa Stožer je produžio privremenu zabranu ulaska u Hrvatsku osoba koje dolaze iz Južnoafričke Republike, Bocvane, Kraljevine Eswatini, Lesota, Namibije, Zimbabvea i Republike Mozambik, ili su boravile u tim zemljama u zadnjih 14 dana. Izmijenjenom odlukom ponovno je dozvoljen ulazak osobama iz Hong Konga.

Iznimno su od odluke zabrana ulaska iz spomenutih zemalja izuzeti građani Republike Hrvatske (RH), kao i članovi njihovih obitelji koji su osobe s dugotrajnim boravištem, koje imaju pravo boravka temeljem drugih direktiva EU ili nacionalnog prava u RH ili koje imaju nacionalne dugoročne vize za RH. Za njih vrijedi obvezna karantena od 14 dana prilikom ulaska i obvezno testiranje zadnji dan karantene.

Do kraja godine produžuju se i dosadašnje mjere koje se tiču prelaska granice, organizaciji javnog prijevoza putnika, obvezi korištenja maski za lice i organizaciji rada trgovina.

Sve odluke pročitajte OVDJE.

Najčitaniji članci