Obavijesti

News

Komentari 15

Sutra će u brodogradilište Viktor Lenac stići brod LNG CROATIA, s radom na Krku počinje 2021.

Sutra će u brodogradilište Viktor Lenac stići brod LNG CROATIA, s radom na Krku počinje 2021.
1

Budući plutajući terminal na Krku, brod za uplinjavanje naziva LNG Croatia, sutra stiže u Rijeku, u brodogradilište Viktor Lenac, gdje će biti na završnim ispitivanjima do kraja studenog. Stigao je iz Kine.

Još je malo potrebno velikom LNG brodu naziva LNG CROATIA da dođe do Rijeke,  iz Kine, gdje je iz broda Golar Viking za prijevoz ukapljenog prirodnog plina, pretvoren u budući plutajući LNG terminal na Krku. Kako doznajemo, na vezu u riječkom brodogradilištu će biti od sutra, kad uplovi, do kraja studenog, kad bi trebao preseliti na svoje konačno odredište, U Omišalj. Tamo će raditi kao FSRU brod za uplinjavanje, preko kojeg će se ukapljeni, tekući plin vraćati u plinovito stanje, i dalje teći prema Europi. 

Kako neslužbeno doznajemo, zbog pandemije korona virusa neće biti nikakve svečanosti povodom uplovljavanja FSRU-a u Rijeku. Brod će prvo stići sutra u "Viktor Lenac" gdje će napravljena biti dodatna završna ispitivanja. Početkom prosinca se očekuje početak aktivnosti odnosno puštanje terminala u probni rad na Krku, kako bi terminal s radom počeo 1. siječnja 2021 godine. 

Kapaciteti LNG terminala na Krku puni, plin će pojeftiniti?
Kapaciteti LNG terminala na Krku puni, plin će pojeftiniti?

Nekadašnji tanker ima kapacitet od 140 tisuća kubika plina

LNG terminal će se sastojati od plutajućeg terminala, odnosno FSRU broda, te kopnenog dijela s pristaništem i cijevima kojima će terminal biti povezan s plinskom mrežom. Na samome brodu LNG CROATIA smješteni su tankovi za skladištenje ukapljenog plina i postrojenje za njegovo ponovno uplinjavanje. Ukapljeni plin će tankerima dolaziti na Krk, tankeri će pristajati uz plutajući terminal - brod, na kojem će se tekući plin vraćati u plinovito stanje. Za naredne tri godine je zakupljen sav kapacitet terminala od 2,6 milijardi kubika plina godišnje. 

Ukupna cijena terminala iznosi nešto više od 230 milijuna eura, od čega je 101 milijun bespovratnih sredstava EU, a još će sto milijuna biti osigurano iz proračuna. Preostalih 30 milijuna osigurat će državne tvrtke HEP i Plinacro. Najveći dio troška odnosio se upravo na nabavku FSRU broda koji je nabavljen od tvrtke Golar. To je nekadašnji tanker za prijevoz plina, kapaciteta 140 tisuća kubika, koji je u šangajskom brodogradilištu konvertiran u brod za regasifikaciju odnosno u plutajući terminal. 

Prema ranijim izjavama ministra Tomislava Ćorića, terminal bi u narednih pet godina trebao imati prihode veće od 100 milijuna eura te vlasnicima - HEP-u i Plinacru, omogućiti pristojnu zaradu. Terminal bi trebao povećati i našu energetsku opskrbu, ali i voditi k nižim cijenama plina, najavljeno je. 

 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 15
FOTO Pogledajte kako izgleda vila u Istri bračnog para Kekin: Cijena noćenja ide i do 500 €
U ISTARSKOM MOMJANU

FOTO Pogledajte kako izgleda vila u Istri bračnog para Kekin: Cijena noćenja ide i do 500 €

Renovirana tradicionalna istarska kuća moderno je uređena, a cijena noćenja se kreće od 300 eura do 500 eura. Od iznajmljivanja Kekin zaradi nešto više od 13 tisuća eura godišnje
Vakula je rek'o: Stižu nam debeli minusi i najhladniji dan
ZIMA POKAZUJE ZUBE

Vakula je rek'o: Stižu nam debeli minusi i najhladniji dan

DHMZ je za subotu zbog poledice izdao žuto upozorenje za karlovačku i gospićku regiju
Jelavić, ali pravi: 'Možemo me koristi u prljavoj kampanji. Mile je znao tko sam, a ovo je istina'
O SUSRETU S KEKIN

Jelavić, ali pravi: 'Možemo me koristi u prljavoj kampanji. Mile je znao tko sam, a ovo je istina'

Ja se Mili Kekinu nisam lažno predstavio. Mile Kekin je točno znao tko sam ja. Sa mnom svi točno znaju na čemu su - ja sam Nikica Jelavić - i nikome se lažno ne predstavljam, rekao je