Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
1 komentara

Tvrtke INA i HEP dale ponude za terminal LNG Hrvatska

Kapacitet plutajućeg LNG terminala u Krku trebao bi iznositi 2,6 milijardi prostornih metara godišnje, pri čemu je potrebno zakupaca za najmanje 1,5 milijardi prostornih metara

Foto: Matija Habljak/PIXSELL
1 komentara

LNG Hrvatska je za obvezujući zakup kapaciteta LNG terminala zaprimila obvezujuće ponude od 520 milijuna prostornih metara, a pristigle su i dvije uvjetne ponude za neobvezujući zakup kapaciteta u iznosu od 300 milijuna kubika, objavila je u petak ta tvrtka. 

- Do isteka roka za podnošenje ponuda u drugom krugu postupka ugovaranja obvezujućeg zakupa kapaciteta terminala (Open Season postupak), 20. prosinca 2018. godine, LNG Hrvatska zaprimila je ponude za obvezujući zakup kapaciteta terminala u iznosu od 0,52 milijarde kubika plina. Pored ponuda za obvezujući zakup kapaciteta, pristigle su i uvjetne ponude za neobvezujući zakup kapaciteta u iznosu od 0,3 milijarde kubika plina - navodi se u objavi na web stranicama LNG-a Hrvatska. 

Ukupno je to znatno manje od 1,5 milijardi prostornih metara, koliko se procjenjuje da je minimalno potrebno za isplativost investicije u gradnju terminala.

Iz te tvrtke objašnjavaju da, sukladno pravilima provedbe obvezujuće faze postupka ugovaranja dugoročnih kapaciteta uplinjavanja UPP-a, slijedi analiza ekonomskog testa na temelju zaprimljenih ponuda.

- Ekonomski test predstavlja alat kojim se omogućuje procjena profitabilnosti projekta pri različitim scenarijima. Ovisno o rezultatima ekonomskog testa, donijet će se odluka o mogućem modalitetu realizacije LNG terminala te će se po završetku postupka o istome pravovremeno obavijestiti zainteresirani korisnici terminala, kao i sva zainteresirana javnost - zaključuje se u objavi tvrtke LNG Hrvatska.

Rok za zatvaranje drugog kruga obvezujućeg zakupa kapaciteta istekao je 20. prosinca, a nakon dva produljenja tog roka, kako su objašnjavali iz te tvrtke, temeljem zahtjeva zainteresiranih korisnika terminala za produljenjem roka za dostavu ponuda

Naime, drugi krug obvezujuće faze Open Season postupka za zakup kapaciteta LNG-a bio je otvoren 22. lipnja 2018. godine, prvi rok za predaju ponuda bio je 3. kolovoza, potom je produljen do 28. rujna, a tada do 20. prosinca.

Podaci o obvezujućim ponudama za zakup 520 milijuna prostornih metara LNG terminala na otoku Krku potvrđuju za sada neslužbene medijske informacije da su obvezujuće ponude za zakup dale dvije domaće kompanije - Ina za zakup oko sto milijuna prostornih metara te Hrvatska elektroprivreda (HEP) za zakup oko 400 milijuna kubika. 

Po svemu sudeći, prenose neslužbeno neki mediji, za zakup nije pristigla ponuda mađarskih kompanija odnosno mađarskog MVM-a. 

Naime, početkom listopada ministar zaštite okoliša i energetike Tomislav Ćorić je u Budimpešti razgovarao s mađarskim ministrom vanjske trgovine i vanjskih poslova Peterom Szijjartom, a mađarska je novinska agencija MTI nakon tih razgovora prenijela da bi Mađarska mogla uvesti 1,7 milijardi prostornih metara plina godišnje s LNG terminala na Krku. MTI je tada prenio i najavu da će se Mađarska i Hrvatska obratiti Europskoj komisiji radi određivanja cijena isporuke plina Mađarskoj s LNG terminala na Krku.

Kapacitet plutajućeg LNG terminala u Krku trebao bi iznositi 2,6 milijardi prostornih metara godišnje, pri čemu je potrebno zakupaca za najmanje 1,5 milijardi prostornih metara da bi investicija bila donekle isplativa.

No, ministar Ćorić je prije nekog vremena spomenuo mogućnost da država sufinancira LNG terminal, ako na natječaju za zakup kapaciteta ne bude dovoljnog interesa.

- Osobno držim da je LNG na otoku Krku izniman strateški interes i vjerujem da Republika Hrvatska, ako to bude potrebno, treba promišljati o sufinanciranju tog terminala - izjavio je Ćorić odgovarajući u drugoj polovici studenoga na upite novinara o toj mogućnosti.

Terminal na otoku Krku planiran je kao dio napora Europske unije da se plin uvozi iz više izvora, a ne uglavnom iz Rusije. Ciljana su tržišta su zemlje središnje i jugoistočne Europe.

Ukupni troškovi izgradnje LNG terminala na Krku s otpremnim plinovodom procjenjuju se na oko 265 milijuna eura, dok će EU u taj projekt uložiti 101,4 milijuna eura.

Planirani početak operativnog rada LNG terminala je početak 2021. godine. 

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message