U srednjoj školi u Australiji učitelje biraju učenici. Učenici ih intervjuiraju i zajedno s vodstvom škole odlučuju koga će zaposliti. Vlasti i nisu oduševljene tom idejom
Učitelje zapošljavaju učenici: Ravnatelj dao djeci da ih biraju
U školi u Australiji učenici zapošljavaju učitelje. Čak i djeca stara 13 godina mogu intervjuirati one koji su se javili za taj posao. Peter Hutton, ravnatelj Templestowe Collegea, škole u predgrađu Melbournea kaže kako je taj sustav po njemu "fantastičan" te kako je oko 70 posto učitelja zaposleno na taj način, piše Daily Mail.
'Biraju i ostalo osoblje škole'
- Ne biraju samo učitelje nego i ostalo osoblje škole pa i asistenta ravnatelja - kaže Hutton.
- Učenici to shvaćaju vrlo ozbiljno. Osim toga ako netko nije spreman na intervju s učenicima, onda nije niti dobar za našu školu - rekao je Hutton.
'Nije dobro da učenici sudjeluju u zapošljavanju učitelja'
Meredith Peace, predsjednica obrazovne zajednice u Viktoriji, protivi se takvoj metodi zapošljavanja.
- Učenici su važan glas u našim školama i u mnogo čemu mogu pridonijeti no postoje jasne procedure koje škole moraju slijediti kada je u pitanju zapošljavanje nastavnika. Ne vjerujemo da je primjereno da učenici u tome sudjeluju - rekla je Peace. Dodala je kako vjeruje da učenici imaju najbolje namjere, ali ne vjeruje da oni imaju vještine da donesu takve odluke.
- Proces zapošljavanja nastavnika je vrlo rigorozan. Treba razumijeti kako to funkcionira - kaže Peace.
Intervju traje 15 minuta
Ravnatelj Hutton kaže da s kandidatom ili kandidatkinjom prvo razgovaraju tri odrasla člana panela, a nakon toga oni idu na razgovor s učenicima. Učenike vodi stariji učenik ili učenica koji već ima iskustva u intervjuima. Kaže i da kandidati znaju da će razgovarati s učenicima. Škola je "trenirala" 50 učenika ispitivača. Učenici najprije moraju znati koje su im kvalitete kod učitelja važne. Nakon toga se dijele u manje grupe kako bi razradili i dogovorili pitanja. Kandidate intervjuiraju obično oko 15 minuta.
Na kritike spomenute zajednice, ravnatelj Hutton kaže:
- Žalosno je da imaju toliko malo povjerenja u naše učenike. Kada se prema učenicima odnosimo s poštovanjem i kada im dopustimo da budu i sami uključeni u svoje obrazovanje, povisujemo njihove standarde.
Učenica: Ovako razvijamo veze s učiteljima
Tess Shacklock (17) je jedna od učenica koja sudjeluje u izboru učitelja. Kaže kako vjeruje da takvi intervjui pomažu učenicima da razviju veze s novim učiteljima.
- To je odličan primjer kako se može čuti i glas učenika. Mi smo jednako sposobni intervjuirati učitelje kao i ostalo osoblje škole. Mi znamo što želimo od učitelja i kako da predaje. Želimo dobiti najbolje moguće obrazovanje - kaže Tess.
'Najbolji su učitelji koji imaju znanje, ali i poštuju učenike'
Kyle Meredith-Peck (13) koji također sudjeluje u grupi koja intervjuira učitelje kaže:
- Najbolji su oni kandidati koji imaju znanje, ali i pokazuju respekt prema učenicima i ljubazni su.