Obavijesti

Tech

Komentari 11

Nova Škoda Fabia je automobil s puno stila, na mnogo višoj razini nego što mnogi očekuju

Nova Škoda Fabia je automobil s puno stila, na mnogo višoj razini nego što mnogi očekuju
23

Ne samo da je Škoda podigla Fabiju na zavidnu razinu, oduševljava i njena prostrana i praktična unutrašnjost, a mali turbo motor savršeno odgovara karakteru auta i čini se snažnijim nego što to je

Kad kažemo najjeftiniji i najmanji model u ponudi Škode to ne zvuči previše prestižno. No kad pogledamo, ili još bolje sjednemo u testiranu Fabiju, postane jasno da ovo nije ni malo ni jeftino. Ovo je impresivan gradski automobil, jedan od najboljih na tržištu. 

Testirana Fabia sa Style paketom opreme, nešto doplata i odličnom trendi narančastom bojom odmah zapinje za oko. Auto je skladan i atraktivan iz kojeg ga god kuta pogledali. I izgleda prilično veliko što nije optička varka, jer ovo auto B-segmenta, odnosno gradske klase, no jedan od najvećih predstavnika svoje vrste. 

Dužina od 411 centimetara i širina od 178 koje su među najvećima u klasi ostavljaju prostora za prostranu unutrašnjost, a kada tome dodamo Škodin talent za jako dobro iskorištavanje prostora dobivamo mnogo mjesta u kabini i prtljažnik koji je s 380 litara zapremine, veći i nego kod nekih kompaktnih automobila. Na stražnjim sjedalima se bez problema mogu udobno smjestiti i veće osobe.

Uređenje kabine je prilično maštovito. Puno je tu dizajnerskih detalja koji izgledaju lijepo i podižu dojam u unutrašnjosti. Kao što je svjetski trend, i u Fabiji dominiraju veliki dodirni zaslon i digitalni instrumenti, no uređenje armatura, kabine, sjedala, kvaliteta materijala i završna obrada su na osjetno višoj razini od prosjeka gradske klase.  

Za pogon testirane Fabije je zadužen benzinski TSI motor sa 110 KS koji je i inače omiljen izbor kupaca kad je ovaj automobil u pitanju. Poznati i provjereni trocilindraš odaje dojam da ima i više snage. Ubrzanje do 100 km/h traje manje od deset sekundi, a maksimalna brzina premašuje 200 km/h. I više nego dovoljno. Također, međuubrzanja su vrlo dobra i uvijek imate dojam da motor ima mnogo momenta, čak i kad ostanete u višoj brzini. 

Potrošnja na testu iznosila je 6,6 l/100 kilometara u gradskoj vožnji i 5,5 kad smo tome dodali otvorenu cestu i malo autoceste. Sasvim u redu. 

 

Mjenjač je precizan i relativno kratkog hoda, upravljač izravan, a ovjes vrlo uvjerljiv pri agresivnijoj vožnji zavojima. S izazovima malo sportske vožnje dobro se nose i kočnice. No najveća kvaliteta Fabije je udobnost. Ovo je jedan od najboljih automobila u ovoj klasi po tom pitanju. Ovjes vrhunski upija neravnije i da ne znate da ste u Fabiji vjerojatno biste pomislili da se vozite u nečem mnogo većem i 'ozbiljnijem'. Pohvala i za solidnu zvučnu izolaciju koja je mnogo bolja nego kod prethodnice. 

Svidjela su nam se i takozvana Simply Clever rješenja kojima se Škoda ponosi. Za to da u poklopcu spremnika goriva imaju skrivenu strugalicu za led znaju mnogi, no rijetki znaju da Fabia na posudi ua tekućinu za pranje stakla ima ugrađen lijevak za lakše dodavanje tekućine. Praktično i jednostavno. 

Cijena testiranog automobila se u vrijeme dok cijene divljaju i ne čini prevelikom. Fabia je jedan od najuvjerljivijih i najboljih automobila u klasi, a kada je u pitanju uloženo i dobiveno tu je možda i najbolja. 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1165 kg
dimenzije: 411 x 178 x 146 cm
obujam: 999 ccm
snaga: 81 kW/110 KS  
0-100 km/h: 9,7 s
najveća brzina: 205 km/h
potrošnja: 4,9 l/100 km
cijena: 154.799 kn (testni model), 139.033 kn (1.0 TSI Style bez dodatne opreme), 115.634 kn (osnovna Fabia)

 
Važnija oprema Škoda Fabia 1.0 TSI Style:

Aluminijski naplatci 17", LED svjetla, dodirni zaslon 9,2", digitalni instrumenti 10,25", automatski dovoznoski klima uređaj, prednji i stražnji senzori za parkiranje, ambijentalno osvjetljenje...

 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 11
NASA dovršila telekoskop koji bi mogao otkriti jesmo li sami...
VELIKA STVAR

NASA dovršila telekoskop koji bi mogao otkriti jesmo li sami...

NASA je poslala novo svemirsko oko! Teleskop Nancy Grace Roman spreman za lansiranje 2026. Otkriva tajne svemira i lovi 100.000 novih planeta, možda i odgovor na pitanje 'Jesmo li sami'
ChatGPT dobio novi model za slike: Nastavak bitke između Open AI i Google AI modela
NASTAVLJA SE BITKA ZA VRH AI TRŽIŠTA

ChatGPT dobio novi model za slike: Nastavak bitke između Open AI i Google AI modela

Google je zadnjih tjedana pokrenuo val sa svojim Nano Banana Pro modelom za generiranje i uređivanje slika. OpenAI je sad izbacio novu verziju ChatGPT Images, s naglaskom na brže generiranje i bolje uređivanje fotki.