U osvit ulaska Hrvatske u Europsku uniju i posljedičnog širenja tržišta i jačanja konkurencije, Pametna kuna je istražila početke i moguću budućnost robnih marki
Kako će se mijenjati prozvodi koje smo voljeli kao djeca?
U vremenu kada mnoge hrvatske tvrtke zatvaraju proizvodnju i postaju žrtve krize ističu se brojne robne marke koje, već više od pola stoljeća, uspješno odolijevaju izazovima tržišta. Cedevita, Vegeta, čokoladica Životinjsko carstvo, Domaćica, Ki-Ki bomboni samo su neke marke s kojima su mnoge generacije rasle. 'Upravo zato one imaju čvrsto ukorijenjeno mjesto u glavama ljudi. Na tu snažnu emocionalnu komponentu svakako je utjecala i kvaliteta tih proizvoda.', mišljenja je Anja Bauer Minkara, brand konzultantica iz tvrtke Brandoctor. Ipak, izvana dolazi konkurencija koja može biti primamljivije zapakirana, možda može biti čak i „bolji“ proizvod, no u većini slučajeva ti proizvodi neće ozbiljnije zaprijetiti poziciji naših.
'Emocionalne asocijacije na te marke su naše djetinjstvo, pozitivna
nostalgija te same ikone i komunikacija tih proizvoda', mišljenja je
Bauer. 'Ipak kada se radi o mlađoj generaciji potrošača strana
konkurencija može zaprijetiti domaćim brandovima. Dobar primjer toga je
Nesquik koji je konkurencija Kraš Expressu, a koji radi svoje
komunikacije i zgodne ikone zeca stvara lojalnost u svijesti mlađe
skupine.
Kako će naše druge robne marke reagirati na modernizaciju i dolazak konkurencije, te kako je tekao razvojni put Cedevite, Vegete i Životinjskog carstva, od njihovog nastanka do danas, pročitajte na pametnakuna.hr.