I bez prevelikih ulaganja, s dobrom idejom, može se uspjeti | 24sata
Obavijesti

Pametna kuna

Komentari 1

I bez prevelikih ulaganja, s dobrom idejom, može se uspjeti

I bez prevelikih ulaganja, s dobrom idejom, može se uspjeti
2

Koliko je važno pratiti promjene na tržištu i konstantno se prilagođavati i usavršavati pokazuje i zanimljiva priča Ljubice Ruklić i njezine internet cvjećarnice Buket.hr

VIDEO

Prilagodba je ključ uspjeha - slažete li se s tom tvrdnjom? Slagali se ili ne, ta tvrdnja je u jednu ruku moto Ljubice Ruklić, koja je sa svojim timom, i kćeri Valentinom Ruklić, kao predstavnica mlađe "online" generacije, pokrenula internet cvjećarnicu "Buket.hr". Kako je taj proces izgledao i zašto se u njega isplati investirati - saznajte u nastavku. 

Za početak možete li se predstaviti? Tko sačinjava vaš tim, kako je cijela priča s cvjećarnicom krenula?

S cvjećarstvom sam se počela baviti 1982. godine kada sam završila zanat za cvjećara. Otvorila sam Cvjećarnicu Ljubica na Meštrovićevom trgu bb, u Zapruđu u Novom Zagrebu gdje cvjećarnica i danas posluje. Početak je bio težak. Trebalo je uskladiti privatni i poslovni život jer rad u cvjećarnici podrazumijeva rad od 07-21 sat, vikendom i praznicima. U to vrijeme nije bilo nikakve potpore poduzetnicima, a kako suprug ni ja nismo iz Zagreba nismo imali mogućnost baka-servisa pa su mi kćeri u početku pravile društvo u cvjećarnici. Kako se posao razvijao, u jednom periodu poslovali smo na tri lokacije u Zagrebu: Zapruđe, Dugave i Sloboština. S obzirom na troškove poslovanja - poslovni prostor, troškovi komunalija, zaposlenici... odlučili smo se kvalitetno posvetiti radu jedne cvjećarnice i to one u Zapruđu koja je na dobroj frekventnoj lokaciji. Kako su se sve cvjećarnice nalazile u Novom Zagrebu, mušterije iz druge dvije radnje nastavile su dolaziti u Zapruđe. Cvjećarnica Ljubica već dugi niz godina pruža uslugu dostave cvijeća na području Zagreba pa smo, ponukani upitima klijenata za dostavu cvijeća i za druge gradove, pokrenuli internet cvjećarnicu buket.hr početkom 2012. godine. Klijenti sada mogu iz udobnosti vlastitog doma razveseliti svoje najmilije diljem Hrvatske. Imamo pet zaposlenih, dvije cvjećarke-aranžerke, web dizajnera, dostavljača i osobu za administrativno-marketinške poslove. Funkcioniramo tako da se vrši besplatna dostava za cijelu Hrvatsku koja se obavlja osobno preko mreže naših cvjećara/partner cvjećarnica, a ne poštom, čime se osigurava pravovremena dostava u dogovoreno vrijeme. Proces narudžbe/kupnje je jednostavan, nije potrebna prethodna registracija, što znači da klijenti mogu obradovati cvijećem svoje voljene, rodbinu, poslovne partnere u svega par klikova mišem. 

Kako ste došli do ideje da pokrenete online cvjećarnicu? Jeste li to dugo planirali prije pokretanja ili ste to brzo osmislili i pokrenuli?

Ideja za internet cvjećarnicom je postojala neko vrijeme, jer smo htjeli pratiti korak s modernim načinom života. Spojili smo dugogodišnje iskustvo s novim tehnologijama i otvorili online cvjećarnicu buket.hr.

U početku smo bili malo skeptični prema takvom načinu poslovanja, jer se u Hrvatskoj tek u zadnjih par godina počela razvijati internet trgovina pa nismo znali kako će klijenti reagirati na takav način poslovanja. Na sreću, buket.hr zaživio je vrlo brzo i iznenadili smo se koliko ljudi koristi internet trgovinu. Prisutni smo na društvenim mrežama, Facebooku i Twitteru gdje se klijenti mogu informirati o novostima i zanimljivostima o cvijeću, kao i vidjeti neke od naših radova. Vrlo su nam važna mišljenja naših klijenata pa je svaki komentar dobrodošao kako bi mogli biti još bolji i pružiti klijentima ono što žele. Dosta ulažemo u marketing, jer kako čujemo od novih klijenata, nisu ni znali da postoji takva usluga u Hrvatskoj. Imamo dosta klijenata iz inozemstva, naših iseljenika, koji sada preko nas mogu poslati cvijeće svojima u Hrvatsku. Veliki broj klijenta je i iz Hrvatske koji naručuju cvijeće čak za svoje supruge, majke, prijateljice s kojima dijele kućanstvo jer, kako kažu, puno je veće iznenađenje kad im dostavljač pozvoni na kućnu adresu ili radno mjesto nego da im oni to osobno uruče. Primatelji cvijeća različito reagiraju, od početne zbunjenosti "je li to stvarno za mene?", do neugodnih situacija kada je ljubavni trokut u pitanju, a neki čak i puste suzu kada primaju cvijeće.

Postoje li neke posebne pravne procedure za pokrenuti ovakav online posao? Koliko vam je trebalo da riješite svu potrebnu dokumentaciju?

Ne, ne postoje nikakve prevelike pravne procedure. Jedino što smo trebali je doregistrirati djelatnost bavljenja internet prodajom kod javnog bilježnika jer je tvrtka do tad bila registrirana samo na cvjećarstvo. Poslije toga smo tražili odobrenje banke za plaćanje online kreditnim karticama. Buket.hr koristi poznatu hrvatsku uslugu online plaćanja kreditnim karticama jednog internetskog operatera, tako da je s njima bilo potrebno sklopiti ugovor. Od ideje do realizacije trebalo nam je nekih dva mjeseca. Zaposlili smo web dizajnera koji nam je osmislio i izradio cijelu stranicu, tj. web shop. Intenzivno radimo na uvođenju noviteta pa  tako uz cvijeće dostavljamo i bombonijere, vino... Uskoro ćemo u ponudi imati i dostavu dodatnih poklona uz cvijeće, kao npr. razne voćne, slane i slatke košarice, pokloni povodom rođenja djeteta - plišani medvjedić, baloni na helij i dosta drugih zanimljivih poklona za "nju i njega". U izradi je i mobilna stranica web shopa, kao i stranica na engleskom i njemačkom jeziku.

Jedan od većih problema prilikom pokretanja posla su sredstva za investiranje u start. Kako ste vi taj problem riješili? 

Kako cvjećarnica Ljubica posluje već dugi niz godina, svakako nam je financijski bilo lakše nego krenuti od nule. Zaposlenici barataju svim potrebnim znanjem za takvu vrstu posla te nije bilo potrebno angažirati vanjska poduzeća kako bi izradili internet trgovinu. 

Kako razviti takvu veliku mrežu suradnika kao što je vi imate?

Prije početka rada buket.hr-a intenzivno smo radili na dogovaranju mreže cvjećara diljem Hrvatske. Kako smo htjeli samo najbolje cvjećare trebao nam je jedan period dok smo napravili selekciju, kako po cijeni tako i po kvaliteti usluge. Moram reći da smo se dosta brzo uhodali, s više od 120 partner cvjećarnica, zahvaljujući modernom načinu komuniciranja - emailom. Svaka naša partner cvjećarnica ima katalog naših proizvoda s količinom cvijeća za pojedini buket/košaru/vijenac tako da se isporučuje svježe cvijeće dostavljeno osobno od strane dostavljača koje odgovara navedenoj ponudi. Povezali smo se s nekim stranim online cvjećarnicama kojima nudimo uslugu dostave cvijeća diljem Hrvatske.

Kako izgleda radni dan vas i vašeg tima?

Nama radni dan traje od 0-24. Osim klasičnog 8-satnog vremena u uredu, na emailu i telefonu smo dostupni non-stop. Dobro smo se organizirali, cvjećarke izrađuju bukete dok administrativne poslove oko računa, zaprimanja narudžbi, održavanje stranice, komunikacija na društvenim mrežama, javljanje na telefon radi drugi dio tima. Online poduzetnik mora stalno biti dostupan, zato što klijenti očekuju brzi odgovor, ali i zbog toga što su klijenti iz čitavog svijeta, tj. raznih vremenskih zona. Neki klijenti znaju napraviti narudžbu, a cvijeće treba biti dostavljeno već za sat vremena u neki drugi grad, tako da moramo brzo reagirati i biti stalno dostupni. Nakon svake izvršene dostave, klijent se obavještava na mail ili SMS (zavisi kako je naveo u narudžbi) da je dostava izvršena s detaljima, npr. neke zanima kako je osoba reagirala kad je vidjela cvijeće, je li netko od ukućana preuzeo cvijeće ili baš osoba kojoj je namijenjeno i sl. Jako smo sretni što obavljamo posao koji volimo, a kojem je cilj nekoga usrećiti. Prigode u kojima naručuju su razne, od zaljubljenih tinejdžera, do čestitanja godišnjica braka, rođendana, imendana. Naručuju i u tužnijim prigodama - u slučaju smrti poslati vijenac s posljednjim pozdravom. Ponuda buketa, košara, vijenaca, lončanica je raznolika, a klijenti također mogu sami "izraditi" buket, ovisno o njihovim željama. Samo nas trebaju kontaktirati emailom ili telefonom i reći za koju vrstu i količinu cvijeća su se odlučili. 

Što biste savjetovali ljudima koji možda zasad nemaju dovoljno hrabrosti ili sredstava da krenu u svoj posao? Što ste vi naučili iz svojeg poslovnog iskustva, što je najvažnije?

Naš moto je da se i bez prevelikih ulaganja, s dobrom idejom, može uspjeti. Prošla su vremena kada se moglo ekstremno zaraditi, jer svi znamo koliko je teška financijska situacija i, realno, cvijeće je luksuz, ali klijenti uvijek izdvoje za svoje voljene da im cvijećem uljepšaju razne prigode i iskažu zahvalnost. Ako imate dobru ideju, a ne zahtijeva ekstremno visoke troškove za početak, mislimo da treba probati jer, kako kažu, svaka roba ima svojeg kupca.

Uz trud, kreativnost, želju za rad i malo sreće može se uspjeti i mi se veselimo svakom novom radnom danu jer znamo da ćemo nekoga usrećiti s najljepšim znakom pažnje - cvijećem.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 1

VIDEO

Početno slovo vašeg imena otkriva kakvog ste karaktera
SLOVA GOVORE O VAMA

Početno slovo vašeg imena otkriva kakvog ste karaktera

Neki su temperamentni, neki neorganizirani ili distancirani; ime koje vam je dano rođenjem otkriva više o vama nego što biste mislili, a u značaj imena vjerovali su još od drevnih vremena

Mentalno jaki ljudi ne rade ovih 13 stvari: Jeste li među njima?
KONTROLA UMA

Mentalno jaki ljudi ne rade ovih 13 stvari: Jeste li među njima?

Mentalna snaga često se ne odražava u onome što radite, već u onome što ne radite, zaključila je to Amy Morin, autorica knjige '13 stvari koje mentalno jaki ljudi ne rade'
Second hand 'Dress me': Od Zigmana do Diora u pola cijene
KUPITE, UNAJMITE ILI PRODAJTE

Second hand 'Dress me': Od Zigmana do Diora u pola cijene

Plus+ U luksuznom zagrebačkom second handu možete unajmiti ili kupiti dizajnerski komad, kao i prodati svoju haljinu. Vlasnica Jasna Matok drži poznati salon 'I Do Weddings', a Dress me joj je novi projekt