Obavijesti

Pametna kuna

Komentari 0

Mladi poduzetnici trebaju iskoristiti sve što im se nudi

Mladi poduzetnici trebaju iskoristiti sve što im se nudi
5

Donosimo vam uspješnu i poučnu priču o mladom poduzetniku Kristijanu Šimičiću iz Osijeka koji je usred financijske krize pokrenuo vlastitu tvrtku Edukos

VIDEO

Kako je započela vaša poduzetnička priča? Kada ste otkrili svoj poduzetnički potencijal?

Još od ranog djetinjstva pokazivao sam poduzetnički potencijal što se nastavilo u osnovnoj i srednjoj školi sve do fakulteta. S 18 godina upisujem Ekonomski fakultet u Osijeku i u isto vrijeme pokrećem svoj prvi ozbiljniji posao, dostavu kruha od pekare do kućnog praga i taj posao sam obavljao tri godine. Iskušao sam se i u poslu proizvodnje i prodaje suhomesnatih proizvoda, ali zbog malih količina taj posao nije bio jako isplativ. S tadašnjim cimerom sam dvije godine vodio lokalni portal koji je u konačnici počeo biti i profitabilan. Također, dvije sam godine prodavao parfeme i narukvice i od toga lijepo zarađivao. Nadalje, od osamnaeste do dvadesete godine sam radio kao konobar u lokalnom kafiću tijekom ljeta i vikendima kada nisam bio na fakultetu te s 19 godina počinjem raditi za tvrtku Finvest kao financijski savjetnik za fizičke osobe. Godinu dana nakon toga zapošljavam se u HT-u kao prodajni agent gdje ostajem par mjeseci sve do ponude radnog mjesta asistenta u Metronet telekomunikacijama koje mi je bilo zadnje radno mjesto prije zaposlenja u vlastitoj tvrtki - Edukosu. Uz mnogobrojne poslove koje sam istovremeno radio, uspjevao sam sve četiri godine fakulteta biti među 10% najuspješnijih studenata na godini, a taj uspjeh sam zadržao i na petoj godini na kojoj se trenutno nalazim.

Nakon završene treće godine na Ekonomskom fakultetu u Osijeku promatrao sam što se događa u okruženju, kakve se prilike pojavljuju koje bi mogao iskoristiti. Smatrao sam se dovoljno zrelim i hrabrim (drugi su govorili i „ludim“) da se usudim upustiti u poduzetničke vode u vrijeme kada se svakodnevno veliki broj tvrtki zatvara. Uvidio sam priliku u području usluga, odnosno edukacije i odlučio se na pokretanje tvrtke Edukos - centra edukacije i marketing agencije, u listopadu 2010. godine koja se bavi pružanjem usluga edukacija i poduka osnovnoškolcima, srednjoškolcima i studentima u Osijeku i bližoj okolici u vidu matematičkih, ekonomskih i svih ostalih predmeta s kojima imaju problema. 

Na kakve ste probleme naišli pri pokretanju posla i s kojim ste resursima raspolagali?

Prije pokretanja posla, zahvaljujući mnogobrojnim poslovima koje sam radio prije i za vrijeme studiranja te navikama štednje novca, raspolagao sam s početnim kapitalom od nekoliko tisuća eura. Jedan dio novca sam uložio u tvrtku no ubrzo, nakon samo nekoliko mjeseci sve uloženo sam vratio i tvrtka je krenula poslovati s dobiti.

U početku mi je najteže bilo okupiti tim kvalitetnih suradnika, a nakon nekoliko preslagivanja unutar tima uspio sam okupiti kvalitetan tim kojeg danas čine četiri magistra i 5 studenata (uključujući mene) koji su pri završetku svojih fakulteta. Osim kvalitetnog tima ljudi dosta teško je bilo izgraditi imidž tvrtke jer su na tržištu već postojala dva jaka konkurenta koje smo jako dobro proučavali prije i tijekom osnutka tvrtke te se trudili biti nešto drugačiji i kvalitetniji u poslu koji radimo.

Koje su prednosti i mane kao student ući u ozbiljan poduzetnički pothvat? Što predstavlja najveći problem za mlade ljude?

Kada kao student pokrećete vlastitu tvrtku, a uz to imate predavanja na fakultetu, kolokvije i ispite gotovo svaki tjedan onda vam je jako teško uspjeti sve izbalansirati. Meni osobno je bilo jako teško svaki dan ispuniti sve zadano jer mi je tada, ali i danas dan od 24 sata prekratak. Osim toga veliki dio okoline na vas gleda kao mladu, neiskusnu osobu i na početku rijetki vjeruju da ćete uspjeti. Međutim, to je mana, ali ujedno i prednost jer vas to tjera da se još više trudite i da svima dokažete da se i u ovim teškim vremenima u kojem se nalazi naše gospodarstvo može uspjeti.

Mladim ljudima je jako teško pokrenuti vlastiti posao jer im je teško doći do početnog kapitala, često na početku nemaju dovoljnu potporu od okoline pa i od roditelja da se odvaže i da pokušaju nešto napraviti. Također, ne iskorištavaju dovoljno veliki broj besplatnih seminara u organizaciji poduzetničkih inkubatora, fakulteta i ostalih udruga i institucija koji im mogu koristiti od pronalaska prilike i pokretanja tvrtke pa do što kvalitetnijeg vođenja tvrtke i rada s ljudima. I zbog toga smo svjedoci jako malom broju novih tvrtki koje pokreću mladi ljudi.

Jeste li nailazili na prepreke tijekom poslovanja i kako su vas ljudi percipirali?

U početku poslovanja najviše smo problema imali s konkurencijom koja je poduzimala sve kako bi nas izbacili iz tržišne utakmice, no to nas je samo ohrabrilo da smo na dobrom putu jer smo vidjeli da nas percipiraju kao ozbiljne konkurente i veliku prijetnju. Kao nova tvrtka morate paziti na svaki detalj jer se još niste dokazali i morate nekako zadobiti povjerenje potencijalnih klijenata. U kratko vrijeme morali smo izgraditi imidž ozbiljne i kvalitetne tvrtke. Znali smo da nemamo puno vremena da se dokazujemo i da nemamo previše prostora za pogreške.

Što biste poručili mladim ljudima ili studentima koji nemaju hrabrosti pokrenuti posao?

Mladi ljudi imaju priliku birati žele li biti među onih 340 000 nezaposlenih i čekati posao ili pokušati biti uspješniji od tih 340.000 ljudi i pokrenuti svoju tvrtku. Svjestan sam da je to puno lakše reći nego učiniti, no realnost je da ukoliko ne pokušate ne možete niti uspjeti. Stoga predlažem svim mladima da prate poslovne portale, poslovne časopise, novine, televizijske emisije o gospodarstvu, da maksimalno iskoriste sve dostupne informacije na internetu kako bi došli do informacija i prepoznali prilike u okruženju. Nakon toga potrebno je poduzeti prvi korak, preuzeti inicijativu i zaposlenje u svoje ruke. Najgore što vam se može dogoditi je da steknete ogromno iskustvo i da ne uspijete iz prvog pokušaja, ali već ste tada konkurentniji na tržištu rada, već ste tada spremniji, sposobniji i iskusniji da vaš sljedeći pothvat završi uspješnije. 

"Nije sramota ne uspjeti, sramota je niti ne pokušati uspjeti."

Edukos - centar edukacije i marketing agencija bavi se pružanjem usluga edukacija i poduka osnovnoškolcima, srednjoškolcima i studentima u Osijeku i bližoj okolici u vidu matematičkih, ekonomskih i svih ostalih predmeta s kojima imaju problema. Također, tvrtka pruža i usluge marketinga za male i srednje tvrtke te trenutno radi na osmišljavanju i provedbi marketing aktivnosti za četiri tvrtke na području Osijeka.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 0
VIDEO

'Živim za svoje četiri predivne kćeri, već sutra mogu umrijeti'
MAJKA HRABROST

'Živim za svoje četiri predivne kćeri, već sutra mogu umrijeti'

Poduzetnica Tea Perović (40), mama četiri djevojčice u dobi između 3,5 i 7,5 godina, bori se s rakom koji je metastazirao. Pomažu joj vjera i pisanje, a predstavit će knjigu 'Stvorene smo za nebo'

Otkrivamo: Livaja najplaćeniji nogometaš HNL-a, ali jedan je trener zaradio više i od njega!
PROCURILE BROJKE

Otkrivamo: Livaja najplaćeniji nogometaš HNL-a, ali jedan je trener zaradio više i od njega!

Plus+ Više od milijun eura prošle su godine zaradili Petković, ali i jedan pomalo zaboravljeni dinamovac, a blizu milijuna su Nikola Kalinić, Josip Mišić, kao i Livaković, koji je otišao na ljeto. I treneri su se fino obogatili...
'Pištolj je bio napunjen, rekli su mi da pucam Bobanu u leđa...'
VIDEO: PROŠLE SU 34 GODINE

'Pištolj je bio napunjen, rekli su mi da pucam Bobanu u leđa...'

Dinamo protiv Zvezde, 13. svibnja 1990. Zločinac Arkan paradirao je s pištoljem uz teren, milicija je tukla samo hrvatske navijače, a golobradi kapetan plavih ušao u povijest