Trenutna sniženja ne samo da nude povoljne proizvode već trgovci ponekad i krše zakone. Saznali smo je li potrošači imaju pravo reklamirati proizvod s greškom
Saznajte može li se reklamirati proizvod s greškom
Koliko smo upoznati s praksom vezanom uz sniženja? Iako trenutna sniženja ne samo da nude povoljne proizvode moramo biti svjesni kako nije sve uvijek odrađeno po slovu zakone, te da i sami trgovci ponekad krše zakone. Saznali smo je li potrošači imaju pravo reklamirati proizvod s greškom te što napraviti ako uoče dvije različite cijene na istom proizvodu. S obzirom na to da su trenutno sniženja mnogi zamjećuju pogreške trgovaca prilikom određivanja cijena.
Što napraviti ako uočite dvije cijene prilikom rasprodaja a, naprimjer, naplaćena vam je ona veća? U vezi svih slučajeva vezano za cijene, zakon je jasan: "proizvod koji se prodaje na sniženju, odnosno rasprodaji, mora biti jasno, vidljivo i čitljivo označen cijenom prije i cijenom nakon sniženja, odnosno tijekom rasprodaje", što potvrđuju i stručnjaci iz Centra za edukaciju i informiranje potrošača.
Također, često se zna dogoditi da potrošači ne znaju imaju li pravo reklamirati proizvod s greškom? Ako trgovac prodaje proizvod koji ima grešku, ima obavezu takav proizvod fizički odvojiti od ostalih proizvoda te jasno, vidljivo i čitljivo obilježiti na proizvodu ili na prodajnom mjestu da je riječ o prodaji proizvoda s greškom te upoznati potrošača u čemu se sastoji greška na proizvodu.
Što ako dođe do povrede prava?
Ukoliko pri kupnji proizvoda potrošač uoči moguće kršenje svojih potrošačkih prava, može se obratiti Državnom inspektoratu s prijavom protiv trgovca putem elektronskog obrasca za prijavu povrede propisa. Također, prijavu može podnijeti putem Centralnog informacijskog sustava za zaštitu potrošača – CISZP te pri udrugama za zaštitu potrošača postoje i savjetovališta za potrošače.