Je li vam se ikada dogodilo da je u trgovini cijena nekog proizvoda bila različita na polici i na blagajni? Što kaže Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva.
Trgovac se mora pridržavati istaknute cijene
Pitanje: Kako je moguće da se na polici dućana nalazi artikl kojemu piše jedna, dok mu je na blagajni sasvim druga cijena?
Ministarstvo: Trgovac se mora pridržavati istaknute cijene
Ministarstvo tvrdi kako je Odredbom članka 9. stavka 1. Zakona o zaštiti potrošača propisana obveza svakog trgovca da jasno, vidljivo i čitljivo istakne iznos utvrđene maloprodajne cijene.
Također, sukladno članku 12. Zakona, obveza je trgovca da se pridržava istaknute maloprodajne cijene i uvjeta prodaje te da omogući provjeru ispravnosti zaračunatog iznosa u odnosu na kupljene proizvode. Prema tome, trgovac je dužan naplatiti onu cijenu koja je istaknuta na proizvodu ili prodajnom mjestu.
Ukoliko uočite da se trgovac ne pridržava istaknutih cijena, preporuka je Ministarstva da se obratite trgovcu kako bi provjerio zaračunati iznos odnosno kako bi naplatio onu cijenu koja je istaknuta na proizvodu ili prodajnom mjestu.
Ako trgovac ima praksu isticanja cijena koje nisu sukladne navedenim zakonskim odredbama, Ministarstvo savjetuje da se o tome obavijesti Državni inspektorat. Napominju i kako je za takvo postupanje predviđena novčana kazna u iznosu od 10.000,00 do 100.000,00 kuna.
Državni Inspektorat: Samo 16 rješenja za povrat preplaćenog iznosa
Kontaktirali smo i Državni Inspektorat koji nas je, također, uputio na Zakon o zaštiti potrošača.
Istaknuli su kako gospodarski inspektori neće podnositi optužni prijedlog ukoliko je to trgovcu prvi prekršaj u posljednjih godinu dana te ukoliko tijekom nadzora ili najkasnije u roku od osam dana otkloni nepravilnosti u isticanju cijena.
Pa ipak, tijekom 2010. godine doneseno je 167 pisanih rješenja i 32 usmenih rješenja za kršenje odredbi koje se odnose na isticanje cijena proizvoda.
Tijekom iste godine donijeto je i 16 pisanih rješenja kojima je naređeno vraćanje preplaćenog iznosa oštećenom potrošaču, a zbog nepridržavanja istaknute maloprodajne cijene proizvoda.
Konzum: Točne cijene su u obostranom interesu
Iz Konzuma su nam odgovorili kako se u svojim prodavaonicama uvijek trude istaknuti točnu cijenu artikala jer je to u obostranom interesu kupaca i Konzuma.
U skladu s tim poručuju da ukoliko kupci primijete da cijene na policama ne odgovaraju cijenama na kasi, da im se obrate i navedu o kojem se prodajnom mjestu radi, a to mogu napraviti putem njihovog besplatnog potrošačkog telefona 0800 400 000.