Udruga Franak tvrdi da se povećavaju kamate klijentima koji su promijenili svoj status. Banka kaže da se to radi kada klijent ne objasni promjene u primanjima
Dobra praksa? Zaba povećala kamatu na kredite građana
Udruga Franak upozorila je na banke koje zbog promjene statusa klijenata povećavaju kamatne stope građanima na kredite te pozvala Hrvatsku narodnu banku, Ministarstvo financija i Vladu da spriječe banke u daljnjem povećanju kamatnih stopa. "Hrvatski građani, korisnici stambenih kredita u 'švicarcima', posljednjih su dana suočeni s novim obavijestima banaka o povećanju kamatnih stopa. Građani dobivaju obavijesti Zagrebačke banke koja im "zahvaljuje" na dosadašnjoj uspješnoj suradnji te ih obavještava kako će se temeljem statusa klijenta promijeniti kamatna stopa" , poručuju iz Udruge Franak, prenosi Poslovni.hr.
Kamata veća ako se smanji plaća, dobije otkaz ili - promjeni banka
Udruga Franak napominje kako su slijedom konkretnih primjera i slučajeva utvrdili da je povećanje kamatne stope zahvatilo korisnike kredita koji su imali smanjenje primanja, djelomično ili potpuno, uslijed gubitka posla ili prestanka primanja plaće na tekući račun u banci. "To je svojevrsno 'kažnjavanje' budući da banka smatra da je korisnik prenio svoj tekući račun u drugu banku. Banka tada smatra da je korisnik izgubio status 'klijenta banke'. Takvo povećanje kamatne stope apsolutno je neosnovano i neprihvatljivo, te pozivamo vladajuće da konačno stanu u zaštitu građana i spriječe svako daljnje povećanje kamatnih stopa", stoji u priopćenju Udruge Franak.
Također, savjetuju svima koji su dobili obavijest o povećanju kamatne stope temeljem promjene statusa klijenta da od banke hitno zatraže vraćanje na prethodnu kamatnu stopu. Budući da se osjetila prozvanom, oglasila se Zagrebačka banka vrlo šturim priopćenjem: "U sklopu redovite programske provjere statusa klijenata u studenom je došlo do automatske korekcije anuiteta za prosinac, koji dospijeva od 1. siječnja 2013. U slučajevima evidentiranog prestanka redovitih priljeva na tekuće račune, te prestanka statusa klijenta, kamatna stopa može usprkos tome ostati nepromijenjena, no sustav ne može automatski prepoznati razlog prestanka priljeva".
'Klijenti su upoznati s ovom dobrom praksom Banke'
U Zagrebačkoj banci navode da ju klijenti moraju obavijestiti o razlozima prestanka priljeva: "U ovakvim situacijama Zagrebačka banka poziva da se takvi klijenti jave, kako bi se moglo razmotriti zadržavanje kamatne stope određene ranijim nagradnim umanjenjem. Klijenti su upoznati s ovom dobrom praksom Banke", napominje Zaba, prenosi 24sata.hr