Obavijesti

Pametna kuna

Komentari 0

Znamo li kako i zašto kupujemo te na što treba obratiti pažnju?

Znamo li kako i zašto kupujemo te na što treba obratiti pažnju?
1

U Blagdanskom izazovu, Manuela Šola Oršić, stručnjakinja za odnose s javnošću iz prve ruke nam govori kako uspješne tvrtke grade svoj odnos prema kupcima.

VIDEO

Komunikacija trgovca i kupca

Kada se stavimo u poziciju kupca, sigurno možemo reći da smo kao kupci svakodnevno izloženi reklamama i utjecaju svih komunikacijskih kanala. Naravno, svi ti faktori jako utječu na našu kupnju. Ali, to je početni utjecaj. Kada kupujemo svaki sljedeći put radi se o zadovoljstvu proizvodom i uslugom. Kupujemo upravo jer volimo taj proizvod i brand. Za tvrtke je bitno iskreno komunicirati te kada je komunikacija tvrtke u skladu s kvalitetama proizvoda, stvaramo vjerne kupce.

Svaka tvrtka poklanja puno pažnje oglašavanju i strateškom tržišnom komuniciranju. Potrošači tako najčešće i donose odluku o kupnji upravo prema imidžu proizvoda te porukama koje tvrtke putem različitih komunikacijskih kanala odašilju prema njima. Stoga se nameće zaključak kako je ulaganje u marketing, jačanje imidža i prepoznatljivosti proizvoda definitivno kvalitetna i isplativa investicija. Kada je riječ o proizvodima široke potrošnje, pokazalo se u praksi, najbolji učinak na prodaju ima kombinacija oglašavanja i odnosa s javnošću, koji su, može se slobodno reći, definitivno učinkovitiji od oglašavanja kada je u pitanju postizanje vjerodostojnosti i osnaživanje imidža tvrtke, njenih proizvoda i usluga. Pritom treba uzeti u obzir i komunikaciju na društvenim mrežama, koja zbog mogućnosti dvosmjerne komunikacije ima fantastične rezultate u direktnoj promociji proizvoda, gdje je oglašavanje odsad imalo primat.

Kako predstaviti svoj proizvod?

Prije svega smatram da moramo biti vjerodostojni i odgovorni u komunikaciji proizvoda i kompanija. Ispravno, iskreno i kreativno komuniciranje najbolji je način za predstavljanje tvrtke, proizvoda ili osoba ciljanim skupinama i javnosti. Pritom najbolji učinak imaju strateški osmišljene marketinške kampanje i kampanje odnosa s javnošću koje imaju širok spektar djelovanja i nisu usmjerene samo na jedan medij i jednu ciljnu skupinu.

Kako bi ključne poruke klijenta o njegovim proizvodima ili uslugama stigle do ciljanih skupina, neophodno je koristiti sve dostupne komunikacijske kanale, po mogućnosti s vrlo visokom razinom kreativnosti. Takav pristup, naravno, nije lagan, ali upravo on donosi najbolje rezultate.

Zašto kupujemo poznate marke?

Prije svega moraju definirati vlastite ciljeve, a zatim za proaktivno, stručno i strateški implementirano komuniciranje angažirati stručnjaci, koji kroz marketinške i PR kampanje, jačaju imidž i prepoznatljivost usluga, proizvoda i brendova kompanije koje ulažu u promociju.

Dobar primjer učinkovite strategije za poboljšanje prodaje jest investiranje u društveno odgovorne projekte. Naime, brojna svjetska istraživanja govore kako se potrošači kada biraju između dva proizvoda iste cijene i kvalitete, češće odlučuju za onaj za koji potiče od kompanije koja se društveno odgovorno ponaša.

Trgovci se moraju brinuti o kupcima i kako da oni budu još zadovoljniji kod njih – kroz razne loyalty programe, dostupnost prodavaonica, radno vrijeme, širok spektar proizvoda, akcije i sl. Ali danas su kupci zahtjevniji i treba ići korak dalje – danas biramo mjesta za kave koja su nepušački prostori, biramo dućane i restorane gdje je dozvoljen ulaz sa psima, i sl. – i sve su to stvari koje čine kupca zadovoljnim, vjernim i stalnim.

Prilikom kupnje, osim prema vlastitim kriterijima ukusa i cjenovne prihvatljivosti, svakako trebaju obratiti pozornost na proizvode koji odskaču od konkurencije kvalitetom sastojaka i proizvodnje, koji se drže svih zakonskih regulativa i proizvode čije kompanije misle o društvu, zaštiti okoliša prilikom proizvodnje i slično. 

Treba znati kupovati, ali treba znati i kada i što ne kupovati.

O autorici

Manuela Šola Oršić je vlasnica agencije Abrakadabra, i stručnjakinja za odnose s javnošću. Njezin zadatak biti će rasvjetliti vam djelovanje reklama trgovačkih lanaca, marketinga i načina na koji trgovci utječu na naš odabir za vrijeme blagdana. Zašto? Cilj je zajedno naučiti kako kupovati što pametnije i racionalnije.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 0
VIDEO

'Živim za svoje četiri predivne kćeri, već sutra mogu umrijeti'
MAJKA HRABROST

'Živim za svoje četiri predivne kćeri, već sutra mogu umrijeti'

Poduzetnica Tea Perović (40), mama četiri djevojčice u dobi između 3,5 i 7,5 godina, bori se s rakom koji je metastazirao. Pomažu joj vjera i pisanje, a predstavit će knjigu 'Stvorene smo za nebo'

Otkrivamo: Livaja najplaćeniji nogometaš HNL-a, ali jedan je trener zaradio više i od njega!
PROCURILE BROJKE

Otkrivamo: Livaja najplaćeniji nogometaš HNL-a, ali jedan je trener zaradio više i od njega!

Plus+ Više od milijun eura prošle su godine zaradili Petković, ali i jedan pomalo zaboravljeni dinamovac, a blizu milijuna su Nikola Kalinić, Josip Mišić, kao i Livaković, koji je otišao na ljeto. I treneri su se fino obogatili...
'Pištolj je bio napunjen, rekli su mi da pucam Bobanu u leđa...'
VIDEO: PROŠLE SU 34 GODINE

'Pištolj je bio napunjen, rekli su mi da pucam Bobanu u leđa...'

Dinamo protiv Zvezde, 13. svibnja 1990. Zločinac Arkan paradirao je s pištoljem uz teren, milicija je tukla samo hrvatske navijače, a golobradi kapetan plavih ušao u povijest