Mobilni operateri tvrde kako ne mogu pomoći vlasnicima linija za mobitele, no uredno uračunavaju usluge tvrtki koje SMS prevarama ljudima izvlače novac
SMS varka: Oprezno s čudnim porukama s nepoznatih brojeva
Kad se prevaranti dokopaju broja nečijeg mobitela, šalju SMS-ove koji pozivaju vlasnike da odgovore kako bi aktivirali neku pogodnost koju nude u poruci (koju na kraju neće dobiti jer je cilj prevaranata samo dobiti odgovor). Ako vlasnik mobitela na poruku odgovori, tada poruke počinju dolaziti po nekoliko puta dnevno, a time raste i račun za mobitel. Svaku poruku naplaćuju, a nije ih se lako riješiti. Do brojeva mobitela dolaze na internetu. Čest je primjer da riješite neki internetski kviz na kojem traže broj mobitela kako bi poslali rezultat ili vam ponude besplatne SMS-ove ako pošaljete neku riječ na poseban broj, primjerice 86830. Oko tog broja je bilo dosta žalbi HAKOM-u, čiji su inspektori proglasili krivima tvrtku Fun-agent iz Zagreba. S njihova su broja stizale poruke sadržaja “Vaš račun xxxxxxxx pokazuje skupljene bodove u kolovozu. Provjerite stanje prije isteka i zamijenite ih za SMS poklon. Pošaljite BEST na 86830.”.
Slali su i ovakve poruke: “Obavijest za račun xxxxxxxxxx Vaši skupljeni SMS bodovi istječu uskoro. Zamijenite ih prije isteka, pošalji START na 86830.” Iako to sve ide preko mobilnih operatera, neki od njih građanima tvrde kako im ne mogu pomoći iako na računima iskazuju taj trošak. Savjetuju slanje riječi STOP na taj broj jer bi to trebalo deaktivirati neželjenu uslugu, ali to u praksi često ne djeluje, žale se građani. Sljedeći korak je pismeno zahtijevati deaktivaciju od operatera, ali ponekad ni to ne pomaže. Uglavnom, dok se snađu, građanima račun poraste za nekoliko stotina kuna jer poruke uporno dolaze. U HAKOM-u savjetuju.
Oprez! Dobijete li sumnjiv sms, prije nego što odgovorite, provjerite je li riječ o skupoj “navlakuši”
- Krajnji korisnici koji na svojim mjesečnim računima imaju trošak usluga s posebnom tarifom (usluge trećih strana) a da nisu aktivirali takvu uslugu mogu je slanjem ključne riječi STOP na kratki SMS kod zaustaviti kako bi izbjegli daljnje terećenje računa te uložiti prigovor svojem operateru za sva zaduženja za koja smatraju da nisu ispravna. U slučaju da usluga s posebnom tarifom nije aktivirana u skladu s pravilnikom, korisnik će nakon uloženog prigovora pred operaterom, ako se utvrde navedene činjenice, steći pravo povrata iznosa koji se odnosi na takve usluge - objašnjavaju u HAKOM-u i dodaju da možete od operatera zatražiti blokiranje primanja i slanja SMS-ova kratkih kodova za usluge s posebnom tarifom. Postoje i internacionalne SMS prevare u kojima potencijalnim žrtvama šalju SMS-ove u kojima ih na engleskom obavještavaju da su osvojili veliki zgoditak.
Predstavljaju se kao neka poznata svjetska tvrtka. Potom traže uplatu određenog iznosa za pokrivanje troškova obrade dobitka. Naravno, ako žrtva nasjedne i uplati, prevaranti nestanu. Drugi oblik poruka koje građani dobivaju na mobitel zove se mobilni marketing. To su reklamne poruke koje šalju trgovci. Te poruke trgovci ne naplaćuju, ali mnogi građani su iznenađeni kad im počnu stizati. Dok nude karticu na kojoj kupci skupljaju nagradne bodove, trgovci ponude i formular u koji se upisuju osobni podaci, između ostalog i e-mail i broj mobitela. Pri dnu formulara, obično neupadljivo, stoji mali prostor u koji možete kvačicom označiti da ne želite dobivati reklamne poruke na e-mail ili mobitel. Većini kupaca taj detalj promakne te im uskoro počinju stizati reklame. Ako ne želite da vas zatrpavaju reklamnim porukama, to možete napraviti vrlo jednostavno sljedeći upute koje se nalaze na kraju poruke.