Obavijesti

Promo sadržaj

Čak 80% Hrvata odvaja otpad, a gotovo pola ih je spremno platiti više za ekološki uzgojen proizvod

Čak 80% Hrvata odvaja otpad, a gotovo pola ih je spremno platiti više za ekološki uzgojen proizvod
3

Istraživanje Mastercarda pokazuje da je gotovo svaki drugi Hrvat spreman odbaciti proizvode koji nisu proizvedeni na društveno odgovoran način

Čak 80 posto hrvatskih građana odvaja i reciklira otpad, a kad idu u kupovinu, njih gotovo polovina uvijek nosi svoju torbu ili vrećicu. Oko četiri petine građana koriste štedne žarulje te racionalno troše resurse u svojem kućanstvu pa tako ostvaruju  financijsku uštedu.  Pokazalo je to najnovije istraživanje MasterIndex koje je za Mastercard provela agencija Improve u studenom prošle godine. 

Kao i prošle godine, rezultati pokazuju da je gotovo četvrtina građana dobro upoznata s konceptom održivosti. Iznadprosječno su upoznati muškarci (26%) u odnosu na žene (21%), kao i oni višeg socioekonomskog statusa, odnosno visokoobrazovani (28%) i građani s prihodima iznad 1.600 eura mjesečno (34%). 

Hrvati spremni platiti više za eko proizvode, a cijene i društveno odgovorne brendove 

Podaci pokazuju i da su Hrvati spremni platiti više za proizvode iz ekološkog uzgoja (43%), kao i za proizvode i usluge brendova koji su društveno odgovorni (42%). Štoviše, čak 40% ispitanika navodi da bi ih kompanije koje nisu posvećene očuvanju klime i okoliša mogle izgubiti kao klijente.  

Nešto je manje građana (37%) koji su spremni platiti više za korištenje obnovljivih izvora energije, kao i onih koji bi pri kupnji novog automobila sigurno odabrali hibridno ili električno vozilo (33%), što predstavlja pad od osam postotnih poena u odnosu na rezultate istraživanja od prošle godine. Osjetljivost na temu održivosti dočarava i podatak da bi 45% građana prestalo kupovati proizvode branda koji nisu proizvedeni na društveno odgovoran način.  

Da održivo poslovanje – briga o okolišu, društvenom i gospodarskom razvoju – pozitivno utječe na percepciju brenda ili kompanije  smatra čak 85% ispitanika, i to češće oni koji su dobro upoznati s konceptom održivosti. 

Fer odnos prema kupcima važniji nego ekonomska snaga firme 

Čak dvije trećine građana smatra da im je za procjenu kompanije važnije transparentno poslovanje i fer odnos prema kupcima, dobavljačima i zaposlenicima nego ekonomska snaga same tvrtke. 

"U Mastercardu smo odlučni ubrzati prelazak na održivije materijale i do 2028. potpuno izbaciti plastiku izrađenu od primarnog PVC-a iz naših platnih kartica. Ovo je dio naše predanosti očuvanju okoliša i dokaz koliko ozbiljno shvaćamo održivost. Vjerujemo da održivost više nije samo trend, već ključan faktor u odlukama potrošača," istaknula je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj. "Promjena je moguća, a svi – od potrošača do poslovnog sektora – imaju važnu ulogu u stvaranju održivije budućnosti." 

Među raznim aspektima održivosti, građanima je najvažniji odnos prema zaposlenicima i zaštita ljudskih prava, uvažavanje različitosti i nediskriminacija, što naročito ističu mladi. 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Ovi automobili troše toliko malo da će vas iznenaditi račun na benzinskoj
PROMO

Ovi automobili troše toliko malo da će vas iznenaditi račun na benzinskoj

Tražite auto koji štedi gorivo? Toyota Yaris, Peugeot 208, VW Polo, Hyundai i20 i Škoda Fabia nude vrhunsku ekonomičnost i udobnost. Pametna kupnja znači veće uštede na cesti
Skijanje nikad bliže i povoljnije: 35 km staza, wellness i bajka pod snijegom
PROMO

Skijanje nikad bliže i povoljnije: 35 km staza, wellness i bajka pod snijegom

Samo 80 minuta od Zagreba, Pohorje Village Wellbeing Resort nudi skijanje bez gužve, wellness u ogrtaču i zabavu u Funparku Žigart. Idealno za obitelji i parove, rezervirajte odmah
Kupuj na Ini i osvoji Mercedes C klase!
PROMO

Kupuj na Ini i osvoji Mercedes C klase!

Svako tvoje zaustavljanje na INA postajama sada može donijeti više od punog rezervoara