Obavijesti

Promo sadržaj

Coca-Cola: Uz utjecaj dolazi i odgovornost

Coca-Cola: Uz utjecaj dolazi i odgovornost
2

Rastu doprinos i utjecaj Coca-Cole na hrvatsko gospodarstvo i društvo

Coca-Cola u Hrvatskoj predstavila je svoju treću Studiju o socio-ekonomskom utjecaju na hrvatsko društvo i gospodarstvo te tim povodom zajedno s Liderom i Hrvatskom udrugom poslodavaca organizirala raspravu na temu važnosti društveno odgovornog poslovanja. U raspravi su sudjelovali Ruža Tomić Fontana, glavna direktorica Coca-Cole za Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu i Sloveniju, Viktor Pavlinić, predsjednik Uprave Tele 2, Tihomir Premužak, predsjednik Uprave i generalni direktor tvrtke Vetropack Straža i Maruška Vizek, ravnateljica i viša znanstvena suradnica zagrebačkog Ekonomskoga instituta.

Coca-Cola je prva kompanija u Hrvatskoj koja je uvela praksu redovitih objava socio-ekonomskih studija rađenih po međunarodnoj priznatoj metodologiji koja omogućava praćenje napretka te usporedbe, a obuhvaća i izravni i neizravni utjecaj kompanije. Prva studija odnosila se na 2012., a treća u nizu rađena je na temelju rezultata poslovanja za 2018.

I najnoviju Studiju o socioekonomskome utjecaju Coca-Cole izradila je međunarodna konzultantska tvrtka Steward Redqueen, a ona je pokazala rast utjecaja i doprinosa Coca-Cole u Hrvatskoj na svim područjima. Svojim poslovanjem, dijelom izravno, a dijelom suradnjom s 803 mjesna dobavljača i s 34 400 kupaca, Coca-Cola hrvatskomu gospodarstvu i društvu daje znatan doprinos, pri čemu svoje poslovanje temelji na načelima održivosti i društvene odgovornosti. Gotovo 80 % ukupne Coca-Coline ponude bezalkoholnih pića na hrvatskome tržištu proizvodi se u Hrvatskoj, a godišnja je proizvodnja u 2018. godini iznosila 157 milijuna litara bezalkoholnih pića. S 464 zaposlenika Coca-Cola u Hrvatskoj u 2018. godini zapošljavala je 24 % radne snage u hrvatskoj industriji bezalkoholnih pića, a njezin je udio u industrijskome BDP-u iznosio 12,1 %.

Tijekom više od pet desetljeća našega rada i uključenosti u zajednicu u Hrvatskoj svakodnevno pokazujemo da je moguće biti i dio velikoga međunarodnog sustava i sastavni dio mjesnoga gospodarstva. Ukupna je vrijednost izravnoga i neizravnoga doprinosa Coca-Cole u obliku plaća, poreza i dobiti u 2018. godini iznosila 2,339 milijarda kuna, što je 0,6 % ukupnoga BDP-a. Coca-Cola izravno stvara 286 milijuna kuna dodane vrijednosti, a svakom kunom dodane vrijednosti podržava stvaranje još 7 kuna u hrvatskome gospodarstvu. Osim toga, svako radno mjesto u Coca-Coli osigurava još 20 radnih mjesta unutar svojega lanca vrijednosti”, naglasila je Ruža Tomić Fontana, predstavljajući glavne nalaze Studije.  

Ukupan je iznos izravnih i neizravnih poreznih doprinosa koje je osigurala Coca-Cola dosegao 1,323 milijarda kuna, što je 0,9 % ukupnoga iznosa poreznih doprinosa uplaćenih u Hrvatskoj. Čak 56 % ukupne izravne i neizravne dodane vrijednosti koju stvara Coca-Cola u Hrvatskoj otpada na poreze. Također, Studija je pokazala kako je Coca-Cola u Hrvatskoj ove rezultate ostvarila uz istovremeno smanjivanje utjecaja na okoliš. Tako je Coca-Cola od 2012. godine do kraja 2018.  smanjila potrošnju vode za 20%, potrošnju energije za 10%, a emisiju CO2 za čak 60%. Uz navedeno, dodatno je smanjila proizvodnju otpada za 45%, a stopa recikliranja na proizvodnoj lokaciji Coca-Cole sada iznosi gotovo 99%.

Davor Majetić, glavni direktor HUP-a istaknuo je da je važno govoriti o širini utjecaja koje kompanije imaju ne samo na gospodarstvo neke zemlje već na čitavu zajednicu, a panelisti su se suglasili kako društveno odgovorno poslovanje nema alternativu za sve kompanije koje žele biti dugoročno uspješne. 

"Što prije što veći broj kompanija i poslovni sektor u cjelini shvate kako je jedino društveno odgovorni pristup poslovanju jamac održivosti, to će nam prije svima biti bolje. Svaka nagrada za doprinos i pozitivan utjecaj zajednici za nas u Vetropack Straži je i važnija nego bilo koja druga poslovna nagrada. Coca-Cola je jedan od naših ključnih kupaca i generator mnogih inovacija te nas potiče da budemo bolji u svemu pa i u našoj odgovornosti. Pomažu nam da jačamo svoju konkurentnost  u svim aspektima", rekao je u panel raspravi Tihomir Premužak, naglasivši važnost poticanja odgovornog i održivog poslovanja u čitavom lancu vrijednosti tvrtki. 
Iskustvo tvrtke Tele 2 podijelio je Viktor Pavlinić: "Mi smo u svoje poslovanje društvenu odgovornost ugrađivali od početka koristeći naše švedske korijene. Činjenica je da danas svim tvrtkama i okruženje ukazuje na nužnost da posluju na takav način. Naime,  živimo u vremenu u kojem se i zaposlenici i potrošači u svojim izborima poslodavca ili kupovini proizvoda, vode i pitanjem odgovornosti i svrhe koju tvrtka ima. Ljudi mlađe generacije trebaju svrhu i viziju da biste ih zadržali. Na tome se gradi njihova lojalnost. Zadovoljni zaposlenici su najbolji ambasadori kompanija i oni donose i povjerenje potrošača".

Da društvena odgovornost nikako nije samo trend složila se i Vizek: "U svijetu postoje brojna istraživanja koja se provode već desetljećima, a koja ukazuju na snažnu vezu između korporativne odgovornosti i  uspješnosti kompanija. Društveno odgovorno poslovanje, iako se o njemu u zadnje vrijeme možda nešto više govori u javnosti, u svakom slučaju nije novost i nipošto nije prolazni trend. Coca-Cola je zaista predvodnik društvene odgovornosti na hrvatskom tržištu jer postavlja nove standarde koje slijede i drugi. Socio-ekonomska studija koju je prva napravila Coca-Cola potaknula je i neke druge kompanije pa i cijele sektore da rade takve studije koje su važne jer pomažu da se kvantificira i neizravni utjecaj kompanija", zaključila je.  

Ruža Tomić Fontana između ostaloga je istaknula da Coca-Cola, uz stalnu usmjerenost na svoju uspješnost, neprestano pomaže i svojim partnerima da rastu i poboljšavaju rezultate. Kako bi pomogla turističkomu i ugostiteljskomu sektoru, unutar kojega ostvaruje znatan dio svoje podaje, u prevladavanju problema nedostatka kvalificirane radne snage Coca-Cola je pokrenula besplatni program Raise the Bar za edukaciju konobara, kuhara, barmena i voditelja ugostiteljskih objekata. Unapređenju hrvatske turističke i ugostiteljske ponude pomaže i suradnjom sa zakladom Budi Foodie osiguravajući stipendije za dodatne edukacije mladih talentiranih kuhara u najboljim svjetskim gastronomskim školama i vodećim restoranima. Mladi ljudi su u posebnom fokusu društveno odgovornih aktivnosti Coca-Cole zadnjih godina, a osnaživanju njihovih vještina i znanja u skladu s potrebama tržišta rada kako bi se smanjila nezaposlenost mladih usmjeren je i projekt Coca-Colina podrška mladima kroz koji je prošlo više od 2000 mladih. 

Coca-Cola je od 2012. godine do danas udvostručila financijsku vrijednost ulaganja u zajednicu. U zadnjih 6 godina uložila je preko 13 milijuna kuna u društveno odgovorne projekte. Uz već spomenute projekte u sektoru turizma te u području unaprjeđenja vještina mladih, kroz svoje društveno odgovorne projekte Coca-Cola doprinosi i smanjenju zagađenja okoliša ambalažnim otpadom. Projektom Od izvora do mora Coca-Cola potiče akcije čišćenja obala od ambalažnoga otpada te podiže svijest građana o važnosti primjerenoga odlaganja ambalaže i čuvanja hrvatskih vodnih bogatstava. Također, Coca-Cola je, kroz The Coca-Cola Foundation uložila 200.000 eura u edukativne kampanje u osnovnim školama u Zagrebu koje su usmjerene smanjenju pretilosti i razvoju zdravih prehrambenih navika djece školske dobi, te još 250.000 dolara u edukaciju i razvoj poduzetničkih vještina među ženama u ruralnim i slabije razvijenim dijelovima zemlje kroz projekt Ženska perspektiva.
 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
VIDEO

JGL nudi više radnih mjesta u novim pogonima u Rijeci
PROMO

JGL nudi više radnih mjesta u novim pogonima u Rijeci

JGL, vodeća farmaceutska kompanija u domaćem vlasništvu, oglasila je veći broj radnih mjesta na različitim pozicijama. To su: Operater pripreme materijala za proizvodnju, Operater u farmaceutskoj proizvodnji i Operater na poslovima čišćenja i dezinfekcije u sterilnoj proizvodnji.

Vidovnjakinja Sandra nas vraća na „pravi put“
PROMO

Vidovnjakinja Sandra nas vraća na „pravi put“

Ako vas more ljubavne, financijske, zdravstvene ili poslovne brige, znajte da je vidovnjakinja Sandra ovdje za vas! Bilo da ste u Hrvatskoj ili inozemstvu, Sandrinom „kirurški preciznom“ Daru vidovitosti neće promaknuti fini detalji iz vaše prošlosti, sadašnjosti i budućnosti!
Uzbudljive vijesti iz Zagreba – Grand May Texas Hold'em turnir
PROMO

Uzbudljive vijesti iz Zagreba – Grand May Texas Hold'em turnir

Ukoliko ste strastveni ljubitelj pokera i u potrazi za nezaboravnim turnirskim iskustvom, ne propustite priliku da se pridružite Elitnoj seriji Texas Hold’em Pokera u Grand Casinu Admiral!