Obavijesti

Promo sadržaj

Kampanja za kojom se dimilo

Kampanja za kojom se dimilo
3

Požari se događaju nekom drugom... dok se ne dogode nama. Ovo je užasavajuća, ali ujedno i najvažnija ljetna rečenica koje bismo trebali biti svjesni. Baš kao i najvažnijih ljetnih brojeva, a to su 193 i 112

U najkritičnijem smo razdoblju godine. Naime, u srpnju, kolovozu i rujnu događa se 50% od ukupnog godišnjeg broja požara. Što to znači za nas? Jednostavno: otvorimo oči, bacimo pogled, omirišimo zrak. Uočimo li nešto sumnjivo poput dima ili mirisa paljevine, nazovimo najvažniji broj, 193 ili 112. Nemojmo misliti da je netko drugi to već učinio ili da će učiniti umjesto nas. Pravodobna reakcija i intervencija mogu spasiti živote i tisuće hektara dragocjenih šumskih resursa o kojima ovisi održivost prirodne ravnoteže.

Kada i zašto nastaju požari?

Prvo kritično razdoblje je početak godine kada, najčešće uzrokovani nepažnjom prilikom poljodjelskih radova, nastaje oko 30% od ukupnog godišnjeg broja požara. U tri ljetna mjeseca dogodi se 50% požara. Zanimljivo je da se za čak 60 – 70 % požara uzrok ne može utvrditi. Od poznatih, utvrđenih uzroka, samo je 10% požara nastalo prirodnim putem (udarom groma), dok je preostalih 90% požara posljedica slučajnog ili namjernog djelovanja čovjeka. Tako imamo požare uslijed nesretnog slučaja: eksplozija, promet; požare uslijed nepažnje i nemara: poljoprivredni radovi, radovi u šumi, nepažnja prolaznika ili izletnika, dječja igra, neuređeni deponiji smeća, neugašen opušak, staklo; i na kraju namjerno podmetanje, što uključuje piromaniju, pa čak i osvećivanje, manipulacije građevinskim zemljištem i političke diverzije.

Znanstvenici su utvrdili da su vlažnost zraka i vjetar dva faktora koji su odgovorni za više od 90% ponašanja požara. Zato se sustavno radi na mjerenju tih parametara na lokalnoj razini kako bi se što bolje upravljalo gašenjem požara i kreirali modeli mogućeg širenja požara. Upamtite: zaštita od požara mora biti briga čitavog društva, a reakcija svakog pojedinca može biti presudna.

Dimna kampanja podiže svijest o važnosti zaštite od požara

Hrvatske šume u suradnji s Hrvatskom vatrogasnom zajednicom i GO2Digitalom, a pod kreativnim vodstvom reklamne agencije Imago Ogilvy, podsjetile su na važnost prevencije požara novom protupožarnom kampanjom.  GO2Digital bavio se realizacijom ove kampanje i odlučili su na najrealniji mogući način na dvije frekventne lokacije u Zagrebu približiti prolaznicima ovo, pomalo šokantno iskustvo.

Po prvi puta su osim vizualnog podražaja koristili i umjetni dim kako bi zaokupili pažnju i pojačali dojam prolaznika. Na Cvjetnom trgu dodatno je korišten i miris spaljenog drva koji još mjesecima ostaje na opožarenim područjima kao posljedica požara. Sigurnost prije svega: cijela „akcija“ provedena je korištenjem umjetnog dima, u kontroliranim uvjetima i uz tehničku podršku vatrogasaca Grada Zagreba.

Tom prilikom, gospodin Siniša Jembrih, zapovjednik Javne vatrogasne postrojbe Grada Zagreba naglasio je: „Usprkos tisućama požara godišnje, percepcija je javnosti da se požari događaju nekom drugom. Upravo zato s veseljem smo sudjelovali u ovoj inovativnoj i atraktivnoj kampanji senzibilizacije javnosti.“

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
VIDEO

Nutricionistica otkriva kako pravilnom prehranom unaprijediti mentalno zdravlje
PROMO

Nutricionistica otkriva kako pravilnom prehranom unaprijediti mentalno zdravlje

Očuvanje mentalnog zdravlja istaknuta je tema u današnjem užurbanom i stresnom suvremenom svijetu. Svakodnevno suočavanje sa izazovnim situacijama i zanemarivanje mentalnog i fizičkog zdravlja mogu imati ozbiljne dugoročne posljedice.

Ana Lokas nova predsjednica uprave Tifona
PROMO

Ana Lokas nova predsjednica uprave Tifona

Ana Lokas imenovana je novom predsjednicom Uprave Tifona. S više od dva desetljeća snažnog iskustva u financijskim i poslovnim sektorima, u svoju novu ulogu na čelu tvrtke donosi bogatu stručnost i dokazano iskustvo u vodstvu.
Nadzorni odbor potvrdio Godišnje izvješće Grupe Petrol i društva Petrol d.d. Ljubljana
PROMO

Nadzorni odbor potvrdio Godišnje izvješće Grupe Petrol i društva Petrol d.d. Ljubljana

Grupa Petrol u 2024. planira čistu poslovnu dobit u iznosu od 156,5 milijuna eura