Obavijesti

Promo sadržaj

Lidl, HGSS i Čisto podzemlje nastavljaju uspješni projekt očuvanja voda

Lidl, HGSS i Čisto podzemlje nastavljaju uspješni projekt očuvanja voda
5

U godinu dana izvađeno 70 kubika otpada iz 11 jama i špilja diljem Hrvatske

Predstavnici Lidla Hrvatska, HGSS-a i inicijative Čisto podzemlje okupili su se na akciji čišćenja Špilje u Gornjem lugu u Ličko-senjskoj županiji, ovoga puta kako bi obilježili nastavak izuzetno uspješne suradnje na projektu zaštite hrvatskog krškog podzemlja. Marina Dijaković iz Lidla, u prisustvu pročelnika HGSS-a Josipa Granića, ovom je prilikom uručila ček na iznos 200.000,00 kuna Ruđeru Novaku iz Čistog podzemlja. Isti iznos doniran je i prije točno godinu dana, a od tada do danas očišćeno je ukupno 10 lokacija iz kojih je izvučeno 62 kubika otpada, a Špilja u Gornjem lugu je 11.-a lokacija iz koje su speleolozi danas izvukli više od 8 kubika otpada. Čišćenju su se pridružili i poznati blogeri i youtuberi, a sve kako bi zajednički podigli svijest o ovoj važnoj temi.

Očišćena je još jedna lokacija, jedanaesta po redu u sklopu suradnje Lidla, HGSS-a i Čistog podzemlja. Špilju u Gornjem lugu očistili su uvijek odlično raspoloženi i vrijedni članovi volonterske speleološke inicijative Čisto podzemlje, uz pomoć Lidla Hrvatska,  HGSS-a te blogera i youtubera. Ova špilja nalazi se u blizini Žute lokve (Brinje) ispod makadamskog put na Vasiljevom brdu. S makadama se komunalni otpad baca u vrtaču, tako da je sreća u nesreći da je većina otpada blizu ulaza, no dio materijala završio je dublje u objektu. Iz ove je jame izvađeno više od 8 kubika otpada, a ovoj hvalevrijednoj akciji priključila su se i brojna poznata lica. Oni su prvo sudjelovali u kratkoj obuci koju je vodio Ruđer Novak, član HGSS-a i pokretač inicijative Čisto podzemlje, a potom i prionuli na čišćenje.

Kada vidimo rezultate zajedničkog projekta s Lidlom Hrvatska, ispunjava nas ponos i nada da možemo učiniti još puno više. Nastavak Lidlove podrške omogućit će nam da očistimo brojne špilje i jame od opasnog otpada. Zaštita pitke vode u krškom podzemlju je odličan zalog za budućnost svih nas“ – izjavio je ovom prilikom Ruđer Novak.

Podsjetimo, Lidl Hrvatska započeo je ovaj projekt u ožujku 2020., kada je donirao 200.000,00 kuna inicijativi Čisto podzemlje, a sve u sklopu partnerstva Lidlovog brenda Okusi zavičaja i Hrvatske gorske službe spašavanja. Pod sloganom „Čuvajmo vode – izvor naše budućnosti“, od tada do danas je očišćeno 11 lokacija iz kojih je izvučeno 70 kubika otpada. HGSS, Čisto podzemlje i Lidl Hrvatska ovom akcijom nastoje podići svijest javnosti o važnosti zaštite okoliša, ponajviše krškog podzemlja koje čuva polovinu zaliha pitke vode u Hrvatskoj i u kojem obitava čak 70 % hrvatskih endemskih životinja. Sredstva koja je Lidl donirao prošle godine, baš kao i današnja donacija, speleolozima iz Čistog podzemlja predstavljaju vrijedan resurs u njihovim plemenitim naporima da očiste jame i špilje i na taj način očuvaju čistu pitku vodu.

Lidl Hrvatska, HGSS i Čisto podzemlje koriste ovu priliku da vas pozovu da prijavite lokacije onečišćene ilegalnim otpadom i uključite se u akciju zaštite hrvatskog krša i voda:

https://cistopodzemlje.info/hr/add-location/

I ne zaboravite: čuvajte pitku vodu – ne bacajte otpad u jame i špilje!

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
VIDEO

Samo uz LIDL Plus aplikaciju ostvarite ekskluzivan popust na Oranž digitalnu pretplatu!
24 ORANŽ

Samo uz LIDL Plus aplikaciju ostvarite ekskluzivan popust na Oranž digitalnu pretplatu!

24 Oranž unutar Lidl Plus aplikacije! Skinite aplikaciju, prijavite se i uživajte u popustima i pogodnostima Lidl Plus korisnika. Dodatno, kao Lidl Plus korisnik možete kupiti 24 Oranž po ekskluzivnoj cijeni i dobiti Lidl vaučer od 15 € i brojne druge kupone i popuste.

Jednostavno – dobra stolarija. Zatražite ponudu!
PROMO

Jednostavno – dobra stolarija. Zatražite ponudu!

Najbolja i najkvalitetnija PVC i ALU proizvedena u Hrvatskoj dostupna je svakome. Utoplite svoj dom, osvježite ga novom stolarijom i najvažnije – smanjite režijske troškove.
Heineken® nazdravlja pravim hardcore navijačima – nisu oni koji vam prvo padnu na pamet
PROMO

Heineken® nazdravlja pravim hardcore navijačima – nisu oni koji vam prvo padnu na pamet

Cilj kampanje je potaknuti na razmišljanje o negativnim stereotipima vezanim uz one najstrastvenije navijače i na taj način nogomet učiniti uključivijim sportom za sve