Obavijesti

Promo sadržaj

"Strašna petorka" divova dominira u BrandZ poretku

"Strašna petorka"  divova dominira u BrandZ poretku
1

Kao najveća i najmeritornija platforma za evaluaciju brendova na svijetu, BrandZ uključuje brendove koji su u potpunosti integrirani u današnji način života

Tehnološki divovi Google, Apple, Microsoft, Amazon i Facebook zauzimaju Top 5 pozicija u BrandZTM Top 100 poretku Najvrednijih Svjetskih brendova 2017. koji su danas objavili WPP i Kantar Millward Brown.

Amazon je brend s najvećim rastom vrijednosti u USD od svih u poretku TOP 100, s povećanjem od $40.3 milijarde (+41%) na $139.3 mlrd. koje ga dovodi na četvrtu poziciju. Taj maloprodajni div i dalje nastavlja posebnu pozornost posvećivati svom tehnološkom ekosistemu koji je izbrušen da zadovolji višestruke potrebe kupaca kao što su online kupovina, brza dostava i zabava – ali vrijedi istaknuti i predstavljanje nove platforme bazirane na umjetnoj inteligenciji koja nudi uslugu dostave namirnica kao i osobnu asistenticu Alexu.  

Google, Apple i Microsoft su zadržali 3 vodeće pozicije, povećavajući svoju vrijednost +7% na $245.6 mlrd., +3% na $234.7 mlrd. i +18% na $143.2 mlrd. u zadnjoj godini, dok je Facebook na 5. mjestu rastao +27% na $129.8 mlrd. 25% ukupne vrijednosti BrandZ Top 100 Najvrednijih Svjetskih brendova čini kombinirana vrijednost Top 5 brendova što naglašava njihovu dominantnu poziciju u suvremenom poslovnom okruženju.

Opening of the new Google development center in Munich

David Roth, direktor regije EMEA i Azija  u The Store WPP kaže: “Ovogodišnji BrandZ Top 100 poredak nastavlja demonstrirati da jaki brendovi svojim vlasnicima ili dioničarima donose superiornu vrijednost, neovisno o nesigurnoj vanjskoj poslovnoj klimi. Iako su ih nazvali ‘Strašnom petorkom’, tehnološki divovi koji predvode poredak svojoj su konkurenciji  više ‘Zastrašujuća/Opasna petorka’ s obzirom na njihovu snagu i naizgled nedodirljivu poziciju na tržištu.”

Od ostalih brendova, u ovogodišnjem poretku posebno vrijedi istaknuti kineski brend Tencent (broj 8) koji je povećanjem upotrebe svoje društvene mreže WeChat po prvi puta ušao u Top 10 s porastom vrijednosti od 27% na $108.3 mlrd. Adidas je brend s najvećim postotnim rastom (+58%, $8.3 mlrd.), slijedi ga kineski premium brend alkoholnog pića  Moutai (+48%, $17 mlrd).

Kao najveća i najmeritornija platforma za evaluaciju brendova na svijetu, BrandZ uključuje brendove koji su u potpunosti integrirani u današnji način života. BrandZ je jedina studija vrijednosti brendova koja kombinira anketiranje više od tri milijuna potrošača širom svijeta s financijskim i poslovnim rezultatima svake tvrtke (kombinirajući podatke Bloomberg-a i Kantar Worldpanel-a). 

Ove godine ukupna vrijednost Top 100 brendova je povećana +8% na $3.64 bilijuna (značajno više od 2016. kada je rast bio +3%) dok je broj brendova vrednijih od  $100 mlrd. povećan sa šest na devet. Ukupna vrijednost brendova u poretku je povećana +152% od 2006. kada je istraživanje prvi puta provedeno, s najvećom promjenom u sastavu prema inovativnim tehnološkim brendovima koji su usmjereni na potrošače, imaju veliki doseg i snagu za daljnji rast. BrandZ Top 10 su u 2017. vrijedni skoro kao svi Top 100 u 2006. ($1.42 bln. vs $1.44 bln.) i rasli su +249% u vrijednosti, u usporedbi s +152% za Top 100 ukupno.

Vrijednost BrandZ Top 100 potvrđuje da jaki brendovi nastavljaju postizati bolje rezultate nego konkurenti. Usporedba glavnih pokazatelja u zadnjih 12 godina pokazuje da je portfolio BrandZ Top 100 brendova rastao 50% više u vrijednosti nego  S&P 500 i 3.5 puta više od MSCI All Country World Indexa.

Poredak 2017. pokazuje da se raspored snage brendova promijenio u smjeru potrošački orijentiranih tehnoloških brendova koji razvijaju sisteme kojima zadovoljavaju višestruke potrebe i pojednostavljuju sve složeniji svijet u kojem živimo. Više od polovice vrijednosti Top 100 brendova otpada na brendove povezane uz tehnologiju (uključeni su i telekomi i online prodaja) dok je to bila trećina 2006. – i ti brendovi su rasli +16% u prošloj godini za razliku od ostalih brendova u poretku koji su rasli +4%.

Devet od Top 10 su tehnološki orijentirani; također su svi (7) koji su ove godine ušli u Top 100 tehnološki: XFinity, YouTube, Hewlett Packard Enterprise, Salesforce, Netflix, Snapchat i Sprint.     

Maloprodaja je najbrže rastuća kategorija s povećanjem od +14% u odnosu na prošlu godinu. Najveće zasluge idu e-commerce brendovima kao što su Amazon i Alibaba koji, kao i mnoge čisto internet tvrtke, nastavljaju dodavati fizičke prodavaonice svojim prodajnim kanalima. Ukupna vrijednost čisto online maloprodajnih tvrtki je povećana +388% od 2006. dok je vrijednost tradicionalnih maloprodajnih tvrtki pala -23% jer im je trebalo duže da se prilagode i ponude svoje usluge online.  Tehnološka kategorija je rasla +13% dok je kategorija brze prehrane  ove godine bila treća najviše rastuća (+7%), zahvaljujući vodećim lancima koji su predstavili svježu hranu i povoljne menije kao i inovacije i platforme za odnose s klijentima koje su usmjereni na jaču vezu s brendom.

Doreen Wang, direktorica BrandZ u Kantar Millward Brown-u, komentira: “Ovo je doba internet divova koji su razvili (i dalje razvijaju) ekosisteme koji su važni i povezuju potrošače a za krajnji cilj imaju učiniti život lakšim, jednostavnijim i boljim. Tehnologija koja ima potrošača u fokusu je redefinirala naša očekivanja i danas uzimamo zdravo za gotovo da su nam proizvodi, usluge, alati i sadržaj odmah dostupni. Ovi brendovi također demonstriraju veliku elastičnost – oni se puni samopouzdanja i lagano igraju u novim područjima i novim kategorijama kako bi razvili i proširili svoju baza korisnika/potrošača.”

Siniša Kralj, Millward Brown Hrvatska: “Često se pitamo ima li neki hrvatski ili regionalni brend uopće šansu postati globalan i možda ući u poredak Top 100. Dok se to prije par godina činilo apsolutno nemogućim, danas možda i nije više tako – naime, tehnološki razvoj nam je donio mogućnost pokretanja start-upova bilo gdje u svijetu s jednakom (barem donekle) prilikom probiti se. S obzirom na veliku razinu kreativnosti kod naših ljudi i na rezultate koje neke tvrtke već postižu, nije nemoguće sanjati da će jednog dana i neki hrvatski brend doći do ove razine.”   

Report i poredak BrandZ Top 100 Najvrednijih Svjetskih brendova 2017. kao i još puno informacija o brendovima i ključnim regijama te o 14 kategorija posebno možete skinuti ovdje. Globalni report, poredak, grafikone, članke i još mnogo toga možete također pronaći via BrandZ aplikacije. BrandZ aplikacija također sadrži iste elemente svih regionalnih izvještaja i besplatno je možete skinuti za Apple IOS i sve Android uređaje na www.brandz.com/mobile ili pretragom BrandZ na iTunes-u ili Google Play platformi.
 


 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
VIDEO

Ana Lokas nova predsjednica uprave Tifona
PROMO

Ana Lokas nova predsjednica uprave Tifona

Ana Lokas imenovana je novom predsjednicom Uprave Tifona. S više od dva desetljeća snažnog iskustva u financijskim i poslovnim sektorima, u svoju novu ulogu na čelu tvrtke donosi bogatu stručnost i dokazano iskustvo u vodstvu.

Nutricionistica otkriva kako pravilnom prehranom unaprijediti mentalno zdravlje
PROMO

Nutricionistica otkriva kako pravilnom prehranom unaprijediti mentalno zdravlje

Očuvanje mentalnog zdravlja istaknuta je tema u današnjem užurbanom i stresnom suvremenom svijetu. Svakodnevno suočavanje sa izazovnim situacijama i zanemarivanje mentalnog i fizičkog zdravlja mogu imati ozbiljne dugoročne posljedice.
Nadzorni odbor potvrdio Godišnje izvješće Grupe Petrol i društva Petrol d.d. Ljubljana
PROMO

Nadzorni odbor potvrdio Godišnje izvješće Grupe Petrol i društva Petrol d.d. Ljubljana

Grupa Petrol u 2024. planira čistu poslovnu dobit u iznosu od 156,5 milijuna eura