S krajem 2022. godine završile su za ovu godinu i akcije pošumljavanja u projektu CO2MPENSATING BY PLANTING - prvom hrvatskom programu za nadoknadu proizvedenih emisija CO2 sadnjom stabala.
U godinu dana projekta Co2mpensating by planting posađeno preko 75,000 sadnica
Organizatori projekta CO2MPENSATING BY PLANTING su Savez izviđača Hrvatske, Hrvatske šume i agencija HEARTH koji su projekt pokrenuli prije malo više od godinu dana, a do sada su u njega uključili više od 3,750 volontera, simbolično zvanih Šumoborci koji su do sada već posadili 75,000 novih sadnica.
Akcije pošumljavanja, u kojima, uz pomoć šumara Hrvatskih šuma, sudjeluju učenici i nastavnici brojnih srednjih škola, volonteri Saveza izviđača Hrvatske te volonteri tvrtki i drugih organizacija kao partnera na projektu, organiziraju se u dva godišnja ciklusa – tokom kasne zime (veljača, ožujak) i kasne jeseni (studeni, prosinac). Ovogodišnji kasno-jesenski ciklus sadnje upravo je završio, a u njemu je 750 volontera Šumoboraca, uz pomoć izviđača i Hrvatskih šuma na području općine Draganić i općine Barilović posadilo više od 20,000 novih sadnica hrasta lužnjaka. Time se ukupni broj volonterski posađenih sadnica u ovih godinu dana trajanja projekta popeo na čak 75,000.
U projekt CO2MPENSATING BY PLANTING uključilo se već 15 tvrtki partnera koji vrlo rado sa svojim zaposlenicima volontiraju i u akcijama pošumljavanja. PwC Hrvatska jedna je od prvih kompanija koja se priključila projektu.
„CO2MPENSATING BY PLANTING je projekt u koji smo uključeni od početka, sada već 2. godinu i u potpunosti je u skladu s našom strategijom nulte neto stope. Oduševio nas je jednostavan koncept kojim sadnjom drveća direktno kompenziramo svoje štetne emisije, pridonosimo obnavljanju našeg nacionalnog šumskog fonda i promoviramo volontiranje. Naši se zaposlenici s velikim veseljem i entuzijazmom uvijek uključuju u ovakve aktivnosti, ponosni što su i osobno doprinijeli približavanju našem cilju, a to je smanjenje svih štetnih emisija za 50 % do 2030. godine.“ – izjavila je Branka Rösler, Voditeljica društveno odgovornog poslovanja PwC Hrvatska.
I zaposlenici kompanije Designer Outlet Croatia ove su se jeseni rado pridružili akciji pošumljavanja, tog puta održanoj u Draganiću.
„Održivi razvoj u središnjem je fokusu naše kompanije Designer Outlet Croatia te nam je veliko zadovoljstvo sudjelovati u projektu CO2MPENSATING BY PLANTING. Glavni cilj ovoga projekta je sadnja drveća diljem Hrvatske kako bi se neutralizirao karbonski otisak. Naš tim iz Designer Outleta Croatia posadio je velik broj sadnica hrasta u šumi Draganić blizu Zagreba i tako doprinio očuvanju šume uništene štetnicima. Drago nam je da ovakav projekt osvješćuje javnost jer ova priroda koja nas okružuje je naša te se svi zajedno moramo brinuti o njoj. U suprotnom, nitko umjesto nas to neće napraviti. Ekologija, briga o budućnosti našega planeta i lokalne zajednice ključni su za pozitivne promjene. Upravo zbog toga Designer Outlet Croatia ima BREEM certifikat – potvrdu učinkovitosti svih aktivnosti koje provodi, a usmjerene su na energetsku učinkovitost, racionalnu upotrebu vode, gradnju od ekoloških materijala i brigu o okolišu. Britanski BREEM certifikat također procjenjuje utjecaj nekretnina na okoliš u različitim područjima poput solarne energije, gospodarenja otpada i slično. Designer Outlet Croatia dobio je i nagradu Austrian Green Planet Building za korištenje visokokvalitetnih materijala u izgradnji samog centra te za osiguran energetski koncept koji štedi resurse. Neka nam svima bude moto promijeniti svijet unutar sebe jer jedino na takav način možemo mijenjati ono što nam je svima zajedničko - zemlju, okoliš i životni standard.” - rekao nam je Nikola Grđan, Center Manager, Designer Outlet Croatia, ROS Retail Outlet Shopping.
Pliva je novi partner projekta CO2MPENSATING BY PLANTING, a na akciji pošumljavanja u mjestu Perjasica u općini Barilović sudjelovalo je čak stotinjak Plivinih volontera.
„PLIVA je ove godine postala ponosni partner projekta CO2MPENSATING BY PLANTING i s nestrpljenjem smo očekivali prve zajedničke akcije sadnje. Zaista nam je drago što postoji interes naših zaposlenika za ovakve inicijative, kao i za druge volonterske aktivnosti. Čak stotinjak naših kolegica i kolega odazvalo se prvoj akciji sadnje te smo vrijedno zasadili oko 2000 mladih sadnica hrasta lužnjaka u okolici Generalskog stola, a veseli nas pomisao da će buduće generacije možda uživati upravo u šumi koju smo mi pomogli zasaditi. Ovakve akcije dokaz su kako svatko od nas može imati pozitivan utjecaj na okoliš u kojem živimo. Upravo u tome vidimo i vrijednost inicijative Šumoborci, jer su nam pokazali da je samo malo truda i volje potrebno kako bi zajedno učinili velike stvari.“ – izjavila je Blagica Petrovac Šikić, Viša direktorica Ljudskih potencijala, PLIVA Hrvatska d.o.o.
Još jedan od novih partnera na projektu je UNIQA osiguranje. I njihovi zaposlenici rado su se odazvali pozivu na pošumljavanje.
„UNIQA od početka svog poslovanja u Hrvatskoj promišlja o svom djelovanju i utjecaju na okoliš, zajednicu, zaposlenike, klijente i partnere. Predano radimo da poboljšamo život naše zajednice, brinemo o njoj i vjerujemo u održivi razvoj i promociju zaštite životne sredine. Radimo na smanjenju našeg ugljičnog otiska i drago nam je što smo mogli sudjelovati u projektu „CO2MPENSATING BY PLANTING“ te uz pomoć naših zaposlenika učiniti dobro za prirodu i za buduće generacije. Na području Perjasice posadili smo više od 1000 sadnica hrasta lužnjaka, proveli ugodan dan na svježem zraku i naučili zaista mnogo o šumama i načinu na koji klimatske promjene utječu na njih. Drago nam je što su se i naše kolege iz Bosne i Hercegovine, Bugarske, Crne Gore i Srbije također uključile u akciju pošumljavanja unutar svojih lokalnih zajednica tako da s ponosom možemo reći da je UNIQA u SEE regiji posadila više od 4000 stabala“ - rekla je gđa. Sabine Usaty, predsjednica Uprave UNIQA osiguranja Hrvatska.
I Valamar se kao poslovni partner uključio ove godine u projekt CO2MPENSATING BY PLANTING i to s jednom inovativnom kampanjom.
„Valamar je europski lider na polju održivog turizma, a svojom novom kampanjom „Easy as one, two, tree“ poziva goste da smanje svoj ugljični otisak i doprinesu očuvanju šuma u Hrvatskoj. Valamar u svojim destinacijama već brine o 80.000 stabala, ali planetu je potrebno još. Najveća hrvatska turistička tvrtka zato je pokrenula jednostavnu, ali učinkovitu donacijsku kampanju kako bi napravila još jedan korak ka svojim ciljevima na planu održivosti. Prilikom posjeta svojoj omiljenoj destinaciji, gosti Valamara mogu donirati za sadnju novih stabala. Za svako stablo koje donira gost, Valamar sadi još jedno. Ovom se kampanjom Valamar Riviera pridružuje inicijativi CO2MPENSATING BY PLANTING nastaloj suradnjom Saveza izviđača Hrvatske, Hrvatskih šuma i HEARTH agencije. Kampanja "Easy as one, two, tree" dio je Valamarove sveobuhvatne strategije održivosti. Valamar planira postići ugljičnu neutralnost u prvom i drugom opsegu do 2025. godine te uložiti 50 milijuna eura u destinacije i društveni učinak.“ – objavljeno je iz Odnosa s javnošću Valamar Riviera d.d.
Organizatori projekta CO2MPENSATING BY PLANTING dodaju kako se akcije pošumljavanja nastavljaju već u veljači iduće godine kada očekuju uključivanje novih partnera i tisuće novih posađenih sadnica.
Do 2030. godine želimo uključiti 55 posto odraslih u cjeloživotno obrazovanje
Zagrepčanin Fran Hodak uvjerljivo slavio protiv Slovaka Weissa
Kako srezati troškove i uživati u financijskoj neovisnosti