Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
8 komentara

Ninčević: Da se u estradi vrte milijuni, i mafija bi bila s nama

Velike gaže više ne postoje, ne znam tko danas može napuniti Arenu, a da pritom ne podijeli hrpu ulaznica. Ima izvođača koji sjajno žive od svadbi, jer se mladenci žele osjećati kao Angelina i Brad, kaže Ninčević

Slavan si i svi te vole. Na ulici te presreću, hvataju za rukav, mole autogram. U trgovinama ljudi su preljubazni, obraćaju ti se s osmijehom, spremni su ispuniti svaku tvoju želju... Voziš se gradom i gledaš svoje lice na jumbo plakatima, slušaš svoj glas na radiju, pratiš nastup na televiziji. Ljudi misle da si bogatiji i sretniji od ikog, da između nastupa provodiš život na egzotičnim putovanjima, spavaš u luksuznim stanovima i vilama. Ali kakav je doista tvoj život? Koja je stvarna cijena tvoje slave? Jesu li to pune dvorane i klubovi rasplesanih i radosnih ljudi, jesu li to samo prva mjesta na top listama, milijunski tantijemi i ležeran život? Ili opskurne, zadimljene birtije u kojima se šmrče, bode i guta? Je li život na estradi istinska noćna mora ili je to u konačnici ispunjenje najsretnijeg sna?

Na ovo pitanje u svojim ispovijestima, u pričama koje nikad nisu javno izrekli, samo za 24sata odgovaraju najveće legende hrvatske estrade. U svojim svjedočanstvima oni će govoriti o onima koji su uspjeli, ali i onima koji su sve proćerdali, o onima koji su dobro naplatili trud i talent, ali i o onima koji su potonuli i uništili si živote.

Svaki dogovor koji u startu nema zdrave osnove, neće biti ispoštovan. Autor i pjesma su najmanji problem u priči o novcu. Sve drugo košta, aranžman, produkcija, spotovi, PR... na to odlazi velik dio novaca. Kad pričamo o polupočetnicima, njihova jedina želja je da ga se vidi, da mu slika bude u novinama. I zato mu je menadžer u počecima najbolji prijatelj. Čim pjevač pomisli da je postao bitan izvođač, mijenja se se odnos s autorima. Od onog 'molim te' dolazi do 'neću ovu pjesmu', govori nam Nenad Ninčević.

Foto: Privatan arhiv/PIXSELL

Skladatelj i tekstopisac pojašnjava da je odnos pjevača s menadžerima drukčiji jer oni imaju osjećaj da im menadžeri plaćaju lovu s gaža. Ne shvaćaju da je uspjeh plod autora i izvođača. 

- Ne može te menadžer prodati ako nemaš hit. Pjevač postaje važan kad ima dvije, tri, pet... živih pjesama, onih koje se svaki dan sviraju na feštama, gažama, svadbama, radiju. Imam sreću da ih imam više od 500 živih. U 90 posto slučajeva mi se dogodilo da me pjevači kojima sam napisao najveće hitove pokušaju zakinuti - iskren je Ninčević. 

Foto: Privatan arhiv/PIXSELL

Puno njih pokuša uspjeti u showbizzu, no od većine koji dođu tek pet posto njih je ozbiljnih. Većina, kaže, ima nerealna očekivanja, misle da će uložiti sitne novce, a već za godinu dana ubirat velike novce po svadbama.

- Da se u estradi vrte milijuni i mafija bi bila u estradi. I to je stoga što vjeruju svakome. Ti početnici ne vole istinu. Draže im je sjesti s nekim tko će im govoriti za godinu sana si novi Grdović, za pet Mišo Kovač. Takvih ima puno u regiji. Kad kažeš istinu, da ga čeka pet godina krvi i znoja, odustaju. Nema zvijezde na brzinu. Minimum pet godina treba da se napravi zvijezda. Nema na brzaka - kaže skladatelj. Tvrdi da je hit poput šibicarenja, pogađanja ispod koje kutije je kuglica. Svi misle da znaju, a puno puta se dogodi da kuglice nema ni ispod jedne od one tri kutijice. Zato nitko, ističe, i ne može reći 'pošto hit' jer nitko ne zna što će biti hit. 

TATA SVIH DISKOGRAFA: 'Pjevači su prije 90-ih za vilu zaradili s tek jednom turnejom'

- Da ja to znam dogovarao bih postotak od nastupa, vrćenja, od svega. Hit vrijedi onoliko koliko pjevaču donese nastupa na terenu. Ovisno o tome koliko mu se pjesma vrti, autor dobije od ZAMP-a, ali najbolji autor zaradi kao osrednji pjevač u tri gaže - priča Ninčević. U Srbiji drukčije stoje stvari, najjači tekstopisci mogu tražiti 3000 do 5000 eura samo za tekst. Trenutačno je najjači autor Shaa, može uzeti toliko jer je to kod njih moguće kad kod njih ne funkcionira ZAMP. I dalje imaju Savez organizacija kompozitora Jugoslavije. Zato autori i pjevači tamo sami naprave ugovore, pjevač plati autoru i dobije pjesmu. No to ne znači da će pjevač trajati.

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL

Jedini pravilan način je dugoročna priča, kad pjevač ostvaruje prihode na terenu, pa ZAMP autoru plati postotak. Ako pjevač ne ostvari očekivane prihode, na osnovu čega će platiti autora? Autori, kaže Ninčević, žive od megazvijezda i megahitova.

NA VRHUNCU SLAVE PUKAO BRAK Rastrgali su ga: Mišo Kovač dolare bacao po hotelskoj sobi

- Ako ne napravim tri megahita godišnje, ja sam u problemu. Nitko neće doći po pjesmu jer će jedan reći drugome 'onom prije je sve promašio'. Imaš par vrhunskih izvođača koji rade, a svi ostali traže svoje mjesto pod suncem. Autori imaju ogroman problem. Kao kad cijelu noć pečeš kruh ispečeš 300 kg, polomiš se, a netko ti u jutro klikne na internet i izbaci se sav taj kruh. Nekad i ne izađem iz studija, a već je pjesma na internetu. Autori nisu stimulirani da rade, a bez velikih autora nema ni velike pjesme - priča.

Foto: Borna Filic/PIXSELL

Budućim zvijezdama savjetuje da im je puno pametnije javiti se ekipi, uhodanom timu. Ne može se, kaže, ni njega tek tako nazvati, kod Ninčevića se dolazi samo na preporuku. Ali ni to što će netko sjesti s njim, ne znači ništa. 

- Moram u njemu vidjeti sigurnost, ozbiljnost, talent... nikad se nije dogodilo da se pojavi netko talentiran s ekipom, koja će ga promovirati. Veliki izvođači ne pjevaju radi novca nego iz želje da ih drugi čuju, sve ostalo dođe samo po sebi - priča Ninčević.
Uvjeren je da zbog silnih putovanja obiteljski život zvijezda ne ispašta. 

ZARAĐIVALA PO 400 KN Bačić: 'Bila sam za Uskrs sama u suzama. I to je cijena slave...'

- Pjevači imaju bolji privatni život od bilo koga, pet dana u tjednu ne rade ništa, pjevaju samo petkom i subotom. Mogu sve, mogu se razboljeti, otkažu gažu i gotovo. Odmah bih pristao da me izbrišu kao jednog od vodećih autora regije i stave da budem osrednji pjevač. Riješio bih si sve financijske probleme. Od ovog posla čak i druga estradna liga dobro živi. Kamoli prva. Do slomova dolazi jer su očekivanja veća od radnih navika ili želje za radom - kaže. Dodaje da osim pjevača često pucaju i autori, najviše od nepravde. Nije im jasno kako na fenomenalnu pjesmu dobiju loš aranžman, kako je pjevač olako otpjevao, bez duše. 

Split 2010 prva polufinalna vecer | Autor: Ivo Cagalj/PIXSELL Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL

- Kad znaš da imaš pjesmu a propala je radi drugog. Tu pukneš - iskren je Ninčević. Žali za nekim vremenima kad je odnos autora i pjevača bio puno bolji nego danas. Imali smo, priča, više dobrih autora i borili se međusobno da budemo pinku bolji od onog drugog. Nije pjevao bilo tko, nisi mogao snimiti album doma na kompjutoru. 

ISPOVIJEST REALITY ZVIJEZDE Mlivić: Zbog glazbene karijere seksao sam se pred kamerama

- Tad su to bile ozbiljne cifre ali morao je Jugoton, Suzy... bilo koja diskografska kuća stajati iza tebe. Ali tad su se i prodavali CD-i, ploče. Kako je to stalo, sve se srušilo. Danas nema diskografa koji će stati iza pjevača - govori Ninčević. Danas, dodaje, pričamo o zgarištu estrade. I pjevači imaju problem jer su od prodaje CD-a nekad zarađivali, sad se, priča, moraju prostituirati, biti svugdje. Zato je, smatra, danas najbolje pjevati po svadbama jer živiš fenomenalno, bolje od najveće zvijezde. Ali svadba je, ističe, jako zahtjevna. 

Foto: Privatan arhiv/PIXSELL

- Velike gaže više ne postoje, ne znam tko danas može napuniti Arenu, a da pritom ne podijeli hrpu ulaznica. Ima izvođača koji sjajno žive od svadbi, jer se mladenci tog dana žele osjećati kao Angelina i Brad Pitt. To je njihovih pet minuta i traže što boljeg pjevača. Nema šanse da ti dođe netko tko ne zna to odraditi. Zezneš jednog a drugi put te nitko ne zove - kaže.

Tema: Cijena slave

Message