Osim spomenute teme za 'Profesora Baltazara', Tomislav Simović napisao je glazbu i za jedini Oscarom nagrađeni hrvatski film, 'Surogat' Dušana Vukotića
U 83. godini preminuo je autor teme 'Profesora Baltazara'
Tomislav Simović, jedan od značajnijih hrvatskih skladatelja i autor glazbene teme animiranog filma 'Profesor Baltazar', preminuo je u četvrtak 10. srpnja u Zagrebu u 83. godini, priopćilo je Hrvatsko društvo skladatelja .
Posljednji ispraćaj Tomislava Simovića bit će u ponedjeljak 14. srpnja u 15:50 sati na Mirogoju.
Simović je rođen u Zagrebu 1931. godine, završio je srednju muzičku školu 'Vatroslav Lisinski kao kontrabasist, a diplomirao je povijest umjetnosti. Od rane mladosti je zaljubljenik u jazz i aktivni jazz glazbenik. Osnivao je i vodio vlastite glazbene ansamble s kojima je održao brojne koncerte kroz koje je formirao i artikulirao svoj osobni skladateljski izričaj. Za razliku od većine generacijskih kolega, koje je osobni glazbeni razvoj postupno vodio prema plesnoj i zabavnoj glazbi, Simović je iskazivao drugačije afinitete i stasao u skladatelja ozbiljnog pristupa i preferencija za komornu i orkestralnu glazbu. Iza njega ostaje niz orkestralnih partitura koje uključuju baletne scene i solističke koncerte, te također veliki opus komorne glazbe za najrazličitije instrumente i njihove kombinacije.
Najznačajniji dio Simovićeva opusa svakako pripada scenskoj i primijenjenoj glazbi. Od 1949. godine komponira glazbu za radio drame, a od 1956. sustavno sklada za film, dramsko i lutkarsko kazalište. Posebno je značajna njegova uloga u Zagrebačkoj školi crtanog filma gdje je briljirao kao savršeni glazbeni partner filmskim autorima. Osim spomenute teme za 'Profesora Baltazara' napisao je glazbu i za jedini Oscarom nagrađeni hrvatski film, 'Surogat' Dušana Vukotića , te za niz drugih animiranih filmova, TV serija i cjelovečernjih igranih filmova.
Vođen stvaralačkom znatiželjom i širokim interesima, bavio se i teorijom glazbe, posebno filmske i primijenjene. Objavljivao je tekstove i održavao javne tribine i o jazz glazbi. Bio je suradnikom njujorškog glazbenog časopisa „EAR“ u kojemu je objavljivao eseje na tematiku Composer and Moving Image. Također je održavao predavanja s filmskim projekcijama na zagrebačkoj Akademiji dramske umjetnosti, te objavljivao u stručnom časopisu 'Filmska kultura'. Obnašao je i dužnost urednika glazbenog programa na tadašnjem Radio Zagrebu.
Dobitnik je brojnih nagrada i priznanja na glazbenim i filmskim festivalima, a nezanemariv je i njegov glazbeni doprinos jedinom hrvatskom Oscaru.