U tijeku je drugi dan
relija električnih vozila Nikola Tesla. Riječ je o prvom natjecanju
u Hrvatskoj ovog tipa. Zadatak natjecatelja je priječi više od 750
kilometara u tri dana u električnom automobilu. Utrka se održava na
ruti između Rovinja, Otoka Krka, Zadra, Like, Plitvičkih jezera i
Zagreba. Sudjeluje više od dvadeset električnih automobila, od
prestižnih Tesle Roadstera, Tesle Modela S pa sve do Smarta,
Mitsubishija i-MiEV i Nissana Leafa u kojem se natječe ekipa 24sata.
Posebno zanimljive su kućne prerade Tica, AX-a i stare Bube koje
također sudjeluju u okršaju s višestruko skupljim novim modelima.
Iako je naš tim jučer
poslijepodne bio uvjeren da će na cilj u Njivicama na Krku stići
prije mraka to se nije dogodilo. Kao i mnogi drugi automobili naš
Leaf je na zasluženo punjenje stigao tek oko 23 sata. I to sa samo
7% preostalog kapaciteta baterije. Slične probleme su imali i mnogi
drugi timovi, a sve je to posljedica vrlo dugog vremena punjenja
električnih automobila. Od 11 sati na putu samo smo 5 proveli u
vožnji. Ostatak vremena smo se dosađivali čekajući da se
automobili napune. Na dosta veliku potrošnju je utjecao i vrlo
zahtjevan brdoviti teren, pa je jedna posada u “kućnoj” preradi
Jeepa Wranglera odustala u Opatiji gdje je kolona električnih vozila
također izazvala veliko zanimanje mještana i turista.
Današnja dionica od
Njivica do Zadra podjednako je dugačka no osjetno lakša pa za sada
sve prolazi u redu. Dok ovo pišemo nalazimo se u Starigradu Paklenici
gdje je Leaf nakon 160 pređenih kilometara zastao na kratkom
nadopunjavanju baterije za preostalih četrdesetak kilometara do
Zadra. Tempo je i dalje spor za sve osim modele Tesle koji bez
problema prevale čitavu etapu velikom brzinom i bez punjenja.
Sutra je na programu
“kraljevska etapa” od Zadra preko Smiljana i Plitvica do Zagreba
u dužini od gotovo 350 km. S obzirom na punjenje automobila nekim će
natjecateljima za to trebati možda i 20 sati.
Uskoro serijski
elektro auto iz Hrvatske?
Na reliju sudjeluju i dva
automobila hrvatskog Dok-Inga. Mali Loox, poznatiji po bivšem imenu
XD privlači pažnju gdje god se pojavi, a etape završava
uglavnom brže od serijskih automobila što mu svakako govori u
prilog. Saznali smo da je i konačno prodan jedan Loox a kupac je
zagrebački Fakultet elektronike i računarstva. Prema Vjekoslavu
Majetiću, vlasniku Dok-Inga bliži se i serijska proizvodnja ovog
automobila.
Punionica ipak
ima, ali “u tragovima”
Tijekom relija ugodno smo
se iznenadili u Labinu i Starigradu Paklenici gdje su postavljene
javne punionice električnih automobila. Njihovo korištenje je za
sada potpuno besplatno.