Od 11 sati na putu samo smo 5 proveli u vožnji. Ostatak vremena smo se dosađivali čekajući da se automobili napune. Slične probleme su imali i mnogi drugi timovi...
Reli električnih vozila protiče u beskonačnom punjenju auta...
U tijeku je drugi dan relija električnih vozila Nikola Tesla. Riječ je o prvom natjecanju u Hrvatskoj ovog tipa. Zadatak natjecatelja je priječi više od 750 kilometara u tri dana u električnom automobilu. Utrka se održava na ruti između Rovinja, Otoka Krka, Zadra, Like, Plitvičkih jezera i Zagreba. Sudjeluje više od dvadeset električnih automobila, od prestižnih Tesle Roadstera, Tesle Modela S pa sve do Smarta, Mitsubishija i-MiEV i Nissana Leafa u kojem se natječe ekipa 24sata. Posebno zanimljive su kućne prerade Tica, AX-a i stare Bube koje također sudjeluju u okršaju s višestruko skupljim novim modelima.
Iako je naš tim jučer poslijepodne bio uvjeren da će na cilj u Njivicama na Krku stići prije mraka to se nije dogodilo. Kao i mnogi drugi automobili naš Leaf je na zasluženo punjenje stigao tek oko 23 sata. I to sa samo 7% preostalog kapaciteta baterije. Slične probleme su imali i mnogi drugi timovi, a sve je to posljedica vrlo dugog vremena punjenja električnih automobila. Od 11 sati na putu samo smo 5 proveli u vožnji. Ostatak vremena smo se dosađivali čekajući da se automobili napune. Na dosta veliku potrošnju je utjecao i vrlo zahtjevan brdoviti teren, pa je jedna posada u “kućnoj” preradi Jeepa Wranglera odustala u Opatiji gdje je kolona električnih vozila također izazvala veliko zanimanje mještana i turista.
Današnja dionica od Njivica do Zadra podjednako je dugačka no osjetno lakša pa za sada sve prolazi u redu. Dok ovo pišemo nalazimo se u Starigradu Paklenici gdje je Leaf nakon 160 pređenih kilometara zastao na kratkom nadopunjavanju baterije za preostalih četrdesetak kilometara do Zadra. Tempo je i dalje spor za sve osim modele Tesle koji bez problema prevale čitavu etapu velikom brzinom i bez punjenja.
Sutra je na programu “kraljevska etapa” od Zadra preko Smiljana i Plitvica do Zagreba u dužini od gotovo 350 km. S obzirom na punjenje automobila nekim će natjecateljima za to trebati možda i 20 sati.
Uskoro serijski elektro auto iz Hrvatske?
Na reliju sudjeluju i dva automobila hrvatskog Dok-Inga. Mali Loox, poznatiji po bivšem imenu XD privlači pažnju gdje god se pojavi, a etape završava uglavnom brže od serijskih automobila što mu svakako govori u prilog. Saznali smo da je i konačno prodan jedan Loox a kupac je zagrebački Fakultet elektronike i računarstva. Prema Vjekoslavu Majetiću, vlasniku Dok-Inga bliži se i serijska proizvodnja ovog automobila.
Punionica ipak ima, ali “u tragovima”
Tijekom relija ugodno smo se iznenadili u Labinu i Starigradu Paklenici gdje su postavljene javne punionice električnih automobila. Njihovo korištenje je za sada potpuno besplatno.