Pilotski instruktor kaže kako model aviona uopće nije bio namijenjen za duge letove poput ovoga. U stravičnoj nesreći poginula je 71 osoba, a preživjelo je šestero ljudi, od kojih je troje kritično
Član posade otkriva: Kako sam uspio preživjeti stravičan pad
Ximena Suarez jedna je od šestero preživjelih iz aviona koji je pao u Kolumbiji. Stjuardesa je stabilno, ali je još na promatranju kako ne bi došlo do komplikacija.
- Sve se u avionu ugasilo i naglo smo se strmoglavili i udarili u tlo - rekla je Ximena Suarez istražiteljima, navodi kolumbijski list El Colombiano.
Golman umro u bolnici, tri igrača kritično
Spasioci su je pronašli satima nakon nesreće u brdovitom području desetak kilometara od piste gdje je avion trebao sletjeti. Bila je pri svijesti, a iz olupine je živ izvučen i golman Danilo koji je kasnije preminuo u bolnici.
Nesreću u planinama kod kolumbijskog grada Medellina preživio je i član posade Erwin Tumiri te novinar Rafael Henzel, kao i trojica igrača Chapecoensea Alan Ruschel, Helio Neto i Jakson Follman, koji su u bolnici u kritičnom stanju.
Njihovih 18 suigrača poginulo je na mjestu.
Brazilski Chapecoense putovao je na finale Copa Sudamericane protiv Atletico Nacionala. Dan nakon najveće tragedije u povijesti brazilskog nogometa cijela Južna Amerika se ujedinila i najavila kako "Chape neće umrijeti".
Kako sam preživio nesreću
Član posade Erwin Tumiri otkrio je kako je ostao živ.
- Sakupio sam torbe koje su mi bile blizi i sklupčao sam se u fetalni položaj kako nalažu pravila - rekao je Erwin Tumiri i dodao kako je u avionu bio kaos:
- Nastala je panika i većina je ustala sa sjedala i vrištala. Ja sam preživio jer sam slijedio proceduru za takve situacije.
Tragedija ujedinila sve
Brazilski klubovi Coritiba, Corinthians, Palmeiras, Portugeuesa, Santos, Cruzeiro i Sao Paulo žele pomoći Chapecoenseu, posuditi im igrače dok se klub ne stabilizira, a traže i da Chape bude zaštićen od ispadanja u sljedeće tri sezone.
Argentinski nogometni savez objavio je kako će argentinski klubovi besplatno posuđivati igrače u Chapecoense dok se klub ne oporavi. Nogometni savez Južne Amerike dodao je kako sljedeće godine želi uključiti Chapecoense u Copu Libertadores, južnoameričku Ligu prvaka, te u južnoamerički superkup Recopu, koja se igra između pobjednika ta dva natjecanja.
VJEČNI PRVACI
"Danas, kad smo se probudili s novim izazovom, jer život nas je naučio raznim lekcijama, naši su ratnici postali junaci. A njihovi su životi ušli u vječnost u borbi zbog koje je svijet stao. Danas, naša utakmica nema završni zvižduk. Zajedno, mi smo više od 11 igrača. Oh, veličanstveni zeleni, koji rastu, uvijek ste sjaj na sretna vremena, i na teška vremena. Moj uragane, ti si vječni pobjednik", objavio je klub na svojoj stranici.
Eternos campeões. #ForçaChape
Posted by Associação Chapecoense de Futebol on 29. studenoga 2016
Što se dogodilo?
Istražitelji pokušavaju povezati sve detalje kako bi shvatili što se zapravo dogodilo, no još je puno toga nejasno. Prema navodima južnoameričkih medija, avionu je otkazala elektronika što se podudara s iskazom stjuardese.
Mnogi spominju i gorivo kao ključan faktor, kao i potez pilota Miguela Quiroge koji je netom prije udara izbacio spremnike kako uslijed udara ne bi došlo do eksplozije i požara nakon čega vjerojatno nitko ne bi bio izvučen živ.
Brojne nelogičnosti
Instruktor pilota i autor knjiga o letenju July Consuegra rekao je kako model aviona koji je iz Brazila preko Bolivije letio za Kolumbiju nije namijenjen dugim putovanjima.
Pojavila se informacija kako je avion tražio dozvolu za hitno slijetanje jer mu je ponestalo goriva, ali i da je prednost dobio drugi avion kojem je curilo gorivo.
No to još nije potvrđeno.
- Letio sam u sličnom modelu i to su avioni za dvosatna putovanja, nikako za duže relacije. Njegovu rutu i mogućnosti rastegli su do limita - rekao je avionski stručnjak.
Taj model uopće nije namijenjen za duge letove
El Colombiano piše kako je ruta aviona iz bolivijskog Santa Cruza na kolumbijski areordom u Rionegru bila dugačka 2975 kilometara, a model aviona Avro RJ85, proizveden u Velikoj Britaniji, ima domet od 2965 kilometara.
Za EU vrijede drugačija pravila
U Europskoj uniji putnički avioni moraju imati dovoljnu količinu goriva za nepredviđene situacije kao što su neočekivana kašnjenja ili preusmjeravanja, a hitno slijetanje traže kad dođu do granice od količine goriva dovoljne za još 30 minuta leta.
Pilot na kobnom letu javio se kontroli leta dok je bio oko 20 kilometara jugoistočno od piste. Tada su se javili problemi s elektronikom i zahtjev za hitnim slijetanjem, ali kontrolori leta ubrzo su izgubili vezu s avionom.