Promjena motora u bolidima definitivno bi prekinula loš trend pada gledanosti u Formuli 1. Gledatelji traže adrenalin, a suvremeni ekološki motori to ne mogu dati
V8-V10-V12: Poslušajte kako bi današnji bolidi mogli zvučati
Godine 2006. u Formuli 1 počeli su se koristiti 2.4 litreni V8 motori. Bilo je to razočaranje za gledatelje, koji nisu bili zadovoljni odlaskom trolitrenih V10 motora. Upravo ti isti gledatelji danas bi skakali od sreće kad bi se upravo ti isti V8 motori vratili u bolide. Čak su i vozači razočarani, a jedan od vodećih protivnika današnjeg 'zujanja' je Lewis Hamilton (32).
Zvuk današnjih 1.6 litrenih V6 turbo motora uspoređivali su s usisavačima i vuvuzelama. Vrhovne strukture pokušavale su gledateljima oči zamazati da Formula 1 postaje zanimljivija nego prije. Bolidi možda jesu brži nego prije, ali to ne mijenja činjenicu da zvuče tako nemoćno i nedostojno za najelitnije trkaće natjecanje. U najboljem slučaju, zvuče malo lošije nego GP2 bolidi. I to u najboljem slučaju.
Čak se počelo govoriti o ekološkoj osvještenosti. Zaista FIA? Ekološka osvještenost u Formuli 1? Formula 1 prati trendove automobilske industrije koja atmosferske motore sve više pretvara u divne uspomene. Zar to nije dovoljno ekološki? Zar će svjetske šume, čist zrak i od civilizacije odvojene Amazonce s 'pljucama' u ustima spasiti ili uništiti 20-ak bolida koji tijekom sezone u prosjeku voze svaka dva tjedna?
Zar u nečemu što slovi kao najelitnije ima mjesta za štednju bilo kakve vrste? Zar je moguće da na televizijskom prijenosu gledatelji mogu čuti škripu guma pored zvuka motora? Očito je da se radilo o interesu vodećih struktura koji su interes natjecanja i gledatelja stavili na drugo, a možda i još niže mjesto.
Nakon što je 'na vlast' Formule 1 došla nova struktura, neki se potajno nadaju da će se kroz koju godinu stvari dovesti u red, ali Ross Brawn je nedavno izjavio da je to teško, budući da su promjene iz 2014. uhvatile previše 'inercije'. Ta inercija, naravno, podrazumijeva previše uloženog novca u suvremene motore.
Šteta, bolidi u 2017. izgledaju prekrasno i bilo bi sjajno umjesto šest slušati simfoniju od barem osam, a kamo sreće od deset cilindara. Kakav preporod i porast gledanosti bi Formula 1 doživjela može se samo zamišljati, a kako bi bolidi iz 2017. zvučali kad bi imali koji cilindar više pogledajte i poslušajte sami.