Obavijesti

Tech

7 europskih gradova zabranit će ulazak automobilima u centar

7 europskih gradova zabranit će ulazak automobilima u centar
1

Mnogi europski gradovi traže rješenje za prometne gužve i lošu kvalitetu zraka, a da se pritom ne naruši komfor i lakoća kretanja građana

Ovih 7 gradova će u sljedećih nekoliko godina proširiti pješačke zone i zabraniti ulazak automobilima u širi centar:

 

1. Pariz

 

Kada je razina zagađenja zraka u Parizu 2015. godine dosegla alarmantnu razinu, gradonačelnica Anne Hidalgo uvela je pravilo parnih i neparnih dana, odnosno 50% automobila moglo je voziti samo parnim i 50% samo neparnim danima. Ubrzo je kvaliteta zraka normalizirana, a prometna gužva smanjena je za 40%. Ohrabrena pozitivnim rezultatima, Anne Hidalgo postavila je cilj da se do 2020. godine trajno zabrani ulazak osobnim vozilima u centar Pariza. Kako bi mogla izgledati budućnost bez automobila Parižani su imali prilike testirati u rujnu prošle godine kada je u trećini grada zabranjen promet svim motornim vozilima. Glavne prometne arterije poput Champs Élysées-a pretvorene su u pješačke i biciklističke zone oslobođene smoga i prometne buke.

 

2. Hamburg

 

Hamburg gradi “zelenu mrežu” koja će biciklističkim i pješačkim stazama povezati gradske parkove, dok će automobilima biti ograničeno kretanje širim centrom grada. Dio je to inicijative kojom Hamburg planira smanjiti emisije stakleničkih plinova za 80% do 2050. godine.

 

3. Copenhagen

 

Copenhagen ima čak ambiciozniji plan - postati ugljično-neutralan do 2025. Dobru startnu poziciju Copenhagen je zauzeo još u 1960-tima kada su gradske vlasti počele proširivati pješačke zone i sužavati autoputove kroz gradsko središte. Danas Copenhagen ima preko 320 km biciklističkih staza, a planira se razvoj nove biciklističke brze ceste koja bi povezivala predgrađa s centrom grada.

 

4. Madrid

 

Madrid planira proširiti postojeću pješačku i biciklističku zonu u centru grada. U širi centar grada dozvoljeno je vozačima koji tamo stanuju, dok se ostalima naplaćuje novčana kazna za nedozvoljeni ulazak automobilom u centar. Uz to, stariji automobili koji više zagađuju plaćaju skuplji parking. U sljedećih 5 godina planira se centar grada u potpunosti osloboditi automobila i pretvoriti ga u pješačku zonu. Kao i u Parizu, kada je kvaliteta zraka loša, grad zabranjuje prometovanje 50% automobila, a javni prijevoz je tih dana besplatan.

 

5. Milano

 

Milano ima poseban sustav koji prati sve registrirane automobile i nagrađuje besplatnom kartom za javni prijevoz građane koji taj dan odluče svoj auto ostaviti parkiran ispred kuće.

 

6. Helsinki

 

Helsinki ima utopijski plan da posjedovanje automobila učini potpuno nepotrebnim. Naime, grad razvija mobilnu aplikaciju kojom će građani moći planirati svoje putovanje i ujedno ga platiti putem aplikacije. Nakon što unesu polazišnu i odredišnu točku, aplikacija će im ponuditi opcije transporta od taksija, vlaka, autobusa, bicikla i trajekta te cijenu usluge.

 

7. Oslo

 

U Oslu je planirana izgradnja novih 60 km biciklističkih staza te dodatna ulaganja u javni gradski prijevoz. S ciljem da se smanji emisija stakleničkih plinova, u centar grada u kojem stanuje 1.000, a na posao dnevno dolazi 90.000 ljudi, do 2020. godine moći će se ući samo biciklom ili pješice. Još uvijek se ne zna hoće li biti dozvoljen promet električnim automobilima.

 

Osim navedenih, budućnosti bez automobila streme i druge europske metropole. Ideja o pretvaranju povijesnih gradskih jezgri u životopisne parkove bez automobilske gužve, buke i smoga zvuči idilično, no ostaje pitanje kakve će to imati posljedice na promet u ostatku grada.


 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
VIDEO

Nakon obnove troškovi smanjeni s 5000€ na 800€ godišnje
Ograničen budžet

Nakon obnove troškovi smanjeni s 5000€ na 800€ godišnje

Rezultat obnove je prelazak iz energetskog razreda G u energetski razred B, više prirodnog svjetla, bolja mikroklima i smanjenje troškova grijanja i hlađenja s 5.000€ godišnje na samo 800€ godišnje.

Znate li da zagađen zrak utječe na zdravlje i inteligenciju?
Zaštita okoliša

Znate li da zagađen zrak utječe na zdravlje i inteligenciju?

Onečišćenje zraka štetno je kako za okoliš tako i za sve organizme koji žive u tom okolišu. Može prouzročiti štetne učinke na zdravlje, čak i smanjenje inteligencije. Srećom, na čišći zrak možemo utjecati
Strategija izgradnje okoliša za veću kvalitetu života
ENERGETSKA OBNOVA

Strategija izgradnje okoliša za veću kvalitetu života

Na BUILD UPON radionicama stručnjaci iz područja regulative, financija, kreiranja svijesti i unapređenja znanja i vještina zajedno su radili na donošenju nacionalne strategije energetske učinkovitosti zgrada