Obavijesti

Tech

Komentari 0

7 loših izgovora zašto ne biciklirati u gradu

7 loših izgovora zašto ne biciklirati u gradu
5

Bicikliranje je idealan način da izbjegnete gužve, uštedite na troškovima prijevoza i ostanete u dobroj formi. Pročitajte odgovore na 7 najčešćih izgovora zašto ne okrenuti novu pedalu u svom životu.

VIDEO

Biciklisti sa stažem ne čekaju proljeće da pokrenu pedalu. Oni gotovo cijele godine uživaju u blagodatima bicikliranja. Ne zamaraju se traženjem i plaćanjem parkinga, stajanjem u kolonama, a radni dan započinju s odrađenim kardio treningom.

Oni koji se tek kane pridružiti rastućoj populaciji biciklista, ovo je idealno vrijeme za početi. Nakon što savladaju ovih 7 prepreka:

1. Nemam bicikl

Na početku sezone bicikliranja, na Njuškalu se može naći bicikala od 200 kn do 20.000 kn. Ako niste spremni kupiti bicikl, unajmite ga. Za samo 79 kuna godišnje članarine možete koristiti Nextbike sustav javnih bicikala. Prvih 30 minuta svaki dan je besplatno, a svaki sljedeći sat je 8 kn. Također je moguće aktivirati NEXTBIKE opciju koja omogućuje da vam je baš svaka vožnja kraća od 30 minuta - besplatna.

2. Bicikl je u lošem stanju

U novu biciklističku sezonu krenite servisiranim biciklom. Možete ga ostaviti u jednom od mnogobrojnih servisa diljem grada, a ako ste “uradi-sam” tip dovezite ga u Biciklopopravljonu u Frankopansku 1. Tamo ćete bicikl popravljati sami, a na raspolaganju ćete imati neke od teže dostupnih biciklističkih i drugih alata koje se obično ne isplati kupovati da bi vam stajali doma. Jednom tjedno na dežurstvu su volonteri koji vam mogu pomoći u rješavanju kvarova koje ne znate otkloniti sami. Korištenje Biciklopopravljaone je besplatno.

3. Ne znam pravila sigurne vožnje

Udruga Sigurnost u prometu pokrenula je prije tri godine projekt edukacije odraslih (Škola bicikliranja 18+) biciklista za sigurno sudjelovanje u prometu. Edukacija odraslih biciklista provodi se u suradnji s partnerima (MUP, FPZ, HCK, NEXTBIKE Sustav javnih bicikala, Zagrebačka pivovara i dr.). Edukacija je besplatna, a na kraju edukacije svakom polazniku uručuje se Potvrda o sudjelovanju i „Priručnik za bicikliste“ u izdanju Udruge Sigurnost u prometu. 

4. Loša biciklistička infrastruktura

Činjenica je da je Zagreb tek djelomično pokriven biciklističkim stazama koje još uvijek ne tvore cjelovitu mrežu potrebnu za efikasno i udobno kretanje gradom. Povećanjem broja biciklista, polako raste i broj biciklističkih staza i traka, a ovdje možete provjeriti koja vam je ruta najbolja do posla. Dok čekamo bolju infrastrukturu, ceste i pločnike moramo dijeliti s pješacima i vozačima. Stoga ponovite prometna pravila ili upišite školu bicikliranja.

5. Udisanje automobilskih ispušnih plinova loše je za zdravlje

Sigurno nije baš ugodno voziti iza ispušnika, a neki čak dovode u pitanje korist za zdravlje biciklista. Novo istraživanje sveučilišta Cambridge otkriva da čak i u New Delhiju, jednom od najzagađenijih gradova na svijetu, negativan učinak po zdravlje biciklista pojavljuje se ako osoba više od 5 sati tjedno biciklira po cestama s gustim prometom. S druge strane, pozitivni efekti na zdravlje biciklista uvelike nadmašuju štetu uzrokovanu izloženosti gustom prometu.

6. Bojim se da će ga ukrasti

Nema garancije da vam bicikl neće ukrasti, ali svakako možete smanjiti tu opasnost ako prilikom kupnje zabilježite tvornički broj njegova okvira (serijski broj okvira nalazi se ukucan u okvir negdje s donje strane pogona ili na nekom manje vidljivom mjestu), a račun čuvate dok god je bicikl u prometu. Ako na okviru bicikla nema broja, napravite sami oznaku ili više njih na okviru, tako da postane unikatan te da ga možete prepoznati i nakon mogućeg ponovnog bojanja. Zapišite dijelove, komponente i ako imate prednji amortizer i njegov serijski broj. Fotografirajte bicikl. I naravno, nemojte štedjeti na lokotima, a kada ga vežete neka to bude na vidljivom, dobro osvijetljenom i prometnom mjestu.

7. Dolazak na posao znojan

Manje ćete se znojiti ako ste u dobroj kondiciji, zato samo ustrajte. Modernije uredske zgrade imaju tuševe upravo da bi se biciklisti mogli istuširati prije nego sjednu za uredski stol. Ako vaša tvrtka nije jedna od tih, onda će koristiti i vlažne maramice i rezervna odjeća koja stane u ruksak ili u košaru na biciklu.

Dodatna motivacija za bicikliranje

Ako vam uz navedeno treba dodatna motivacija, Sindikat biciklista u sklopu nacionalne kampanje “Biciklom na posao” nagrađuje bicikliste koji prijave najviše odbicikliranih kilometara u razdoblju od 9.05. - 2.06.

“Biciklom na posao” nastavak je prošlogodišnje kampanje koja se održala na području Zagreba i u kojoj je sudjelovalo gotovo 500 tvrtki i organizacija te više od 4.000 ljudi.

Danas je prvi dan ove nacionalne kampanje, a broj prijavljenih organizacija i građana već je dvostruko veći nego prošle godine. Tvrtke i organizacije s najvećim udjelom biciklista među zaposlenicima dobit će nagrade mnogobrojnih sponzora te posebno priznanje Sindikata biciklista za društvenu odgovornost.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 0
VIDEO

Nakon obnove troškovi smanjeni s 5000€ na 800€ godišnje
Ograničen budžet

Nakon obnove troškovi smanjeni s 5000€ na 800€ godišnje

Rezultat obnove je prelazak iz energetskog razreda G u energetski razred B, više prirodnog svjetla, bolja mikroklima i smanjenje troškova grijanja i hlađenja s 5.000€ godišnje na samo 800€ godišnje.

Znate li da zagađen zrak utječe na zdravlje i inteligenciju?
Zaštita okoliša

Znate li da zagađen zrak utječe na zdravlje i inteligenciju?

Onečišćenje zraka štetno je kako za okoliš tako i za sve organizme koji žive u tom okolišu. Može prouzročiti štetne učinke na zdravlje, čak i smanjenje inteligencije. Srećom, na čišći zrak možemo utjecati
Strategija izgradnje okoliša za veću kvalitetu života
ENERGETSKA OBNOVA

Strategija izgradnje okoliša za veću kvalitetu života

Na BUILD UPON radionicama stručnjaci iz područja regulative, financija, kreiranja svijesti i unapređenja znanja i vještina zajedno su radili na donošenju nacionalne strategije energetske učinkovitosti zgrada