Kako do toga ne bi došlo, Udruženje trgovine motornim vozilima i dijelovima HGK zalaže se za zadržavanje tzv. koreliranog modela mjerenja do 1. siječnja 2020. godine, poručuju iz HGK
A tko će ih kupiti? 'Prijeti nam veliko poskupljenje automobila'
Budući da početkom iduće godine u Europskoj uniji na snagu stupaju stroži standardi mjerenja emisija CO2 (WLTP), a upravo je emisija toga stakleničkog plina jedna od osnova za izračun oporezivanja vozila, i Hrvatskoj prijeti osjetno povećanje cijena vozila.
- Kako do toga ne bi došlo, Udruženje trgovine motornim vozilima i dijelovima HGK zalaže se za zadržavanje tzv. koreliranog modela mjerenja do 1. siječnja 2020. godine. Naime, korelirani ili model NEDC 2.0 predložen je na razini Unije kao prijelazno rješenje - stoji u priopćenju Hrvatske gospodarske komore.
- Udruženje trgovine motornim vozilima i dijelovima HGK zalaže se za zadržavanje koreliranoga modela jer smatramo da je to nužna mjera za ublažavanje pada prodaje vozila - rekao je tajnik Udruženja Hrvoje Paver.
Paver napominje kako čak i korelirana metoda NEDC 2.0 povećava emisije CO2 u prosjeku za 10 posto, a prema konkretnom izračunu na primjeru Nizozemske to podiže cijenu automobila za 8,5 posto.
- No, to je i dalje prihvatljivije rješenje koje bi pomoglo da se ublaži udar novih standarda na tržište - poručio je Paver koji smatra da će i Carinska uprava i Ministarstvo financija uzeti u obzir njihov apel.
Podsjetimo, početkom godine, Vlada je usvojila uredbu o posebnom porezu na motorna vozila prema kojoj se ne plaća poseban porez na automobile do 150.000 kuna. S druge strane, naknade i razredi za emisije dizelskih i benzinskih vozila ostale su iste. Vlada je posebno odlučila rasteretiti vozila do 150.000 kuna jer čak 65 posto prodanih novih vozila je iz tog cjenovnog ranga.
Pokretanje videa...