Iz Huaweija su nam otkrili kako žele graditi bolje povezani svijet, a korisnicima ponuditi najbolje uređaje. Ove godine žele prodati 100 milijuna mobilnih telefona
Bili smo u sjedištu Huaweija: Žele biti broj jedan na svijetu
Kineski tehnološki div, Huawei, najveći je proizvođač pametnih telefona u Kini, a na svjetskom tržištu trenutno se nalaze na trećoj poziciji, odmah iza Applea i Samsunga. No, ne žele stati na tome.
Prošlog tjedna posjetili smo Huaweijev kampus u Shenzhenu te sjedište u Šangaju gdje smo imali priliku vidjeti kako se proizvode i testiraju Huaweijevi telefoni, a čelnici kompanije otkrili su nam planove za budućnost.
Kevin Ho, predsjednik mobilnog odjela, razgovor je otvorio ambicioznom izjavom da Huawei planira biti broj 1 . No, kako to namjeravaju imajući na umu da Apple i Samsung zajedno drže 38,3 % tržišta?
- Huawei zauzima 8,4 % globalnog tržišta pametnih telefona, a preko 10 % u Italiji, Njemačkoj i Španjolskoj. U Kini smo prvi s preko 15 % - naglasio je Ho.
- Naše poslovanje temelji se na tri stupa. Daleko najvažniji stup predstavljaju infrastrukturna rješenja za mobilne operatere jer s naše opreme za mobilne mreže ostvarili smo gotovo 60 % ukupnih prihoda - rekao je.
Govoreći o dugoročnim planovima, Ho je rekao kako je njihova misija izgraditi bolje povezani svijet.
- Upravo zato gradimo kompletan sustav mreža, poslovnih rješenja i usluga. Što se tiče krajnjeg potrošača, naš cilj je jednostavan - želimo ponuditi najbolje mobilne uređaje . Mnogi korisnici već su prepoznali naše vodstvo u svijetu Android uređaja što je za nas velika čast.
Ho se pohvalio i kako Huawei ima 16 istraživačkih i razvojnih centara, na gotovo svim kontinentima. Kaže kako žele razumjeti i zadovoljiti potrebe kupaca.
- Prošle godine uložili smo 1,2 milijarde dolara u razvoj, a ove godine ta brojka bit će još veća. Čak 70 % naših zaposlenika radi na području istraživanja i razvoja .
Govoreći o smjerovima u koje će ulagati u budućnost, Ho je rekao kako ih zanimaju pametne kuće, umjetna inteligencija, nosivi gadgeti i samovozeća vozila .
- Radimo s globalnim gigantima kao što su Audi, Google, Volkswagen... Veliki naglasak je na samom dizajnu. Imamo vrlo napredne centre za dizajn u Londonu i Parizu koji su odgovorni za projektiranje proizvoda prema ukusu europskih kupaca - dodao je.
Pokretanje videa...
Kineski mobiteli često imaju stigmu nekvalitetnih proizvoda što je posljedica niske cijene. No, treća pozicija na globalnom tržištu dokazuje da to nije slučaj s Huaweijem.
- Mi smo maratonci. Mi ne želimo prodavati jeftine proizvode. Oslanjamo se na kvalitetu i inovaciju. Želimo pobijediti kreativnošću što se i vidi u našoj ponudi.
No, činjenica je da moderni telefoni sve više nalikuju jedan drugome. Pitali smo Hoa što čini telefon inovativnim i čime se njihovi mobiteli razlikuju od drugih na tržištu.
- Inovacija dolazi do izražaja u području dizajna i funkcionalnosti. Pogledajte primjere premium brandova - zakrivljeni ekrani, touch tehnologija, vodootporni telefoni... Tehnologija se neprestano razvija - rekao je Ho te naglasio kako u nadolazećim godinama neće doći do značajnijeg povećanja kapaciteta baterija , možda do 10 %, ali napominje kako će se Huawei okrenuti optimizaciji svojih uređaja.
Za kraj pitali smo Hoa tko im je najveća konkurencija, Apple, Samsung ili netko treći te misli li da bi im ostale kineske tvrtke mogle biti konkurencija u budućnosti.
- Konkurencija je tu da budemo još bolji. Poštujem obje tvrtke, ali Huawei ima svoj cilj neovisno o ostalim tvrtkama. Mi smo fokusirani na sebe. Želimo biti broj jedan i siguran sam da ćemo zahvaljujući radu i inovacijama ostvariti svoj cilj.
Huawei je ove godine izrazito zadovoljan prodajom svojih pametnih telefona. Prošle godine prodali su 75 milijuna mobitela, a
cilj im je ove godine prodati čak 100 milijuna
.
Huaweijev direktor dizajna, Anthony Smith, pohvalio se kako je Huawei dobio preko 80 nagrada za dizajn te je naglasio kako mu je kao dizajneru cilj stvoriti jednostavan i inovativan proizvod. Pitali smo ga što možemo od Huaweija očekivati u budućnosti.
- Nosivi gadgeti i pametne kuće su veliki potencijali i na to ćemo se fokusirati - zaključio je Smith.
Iza zatvorenih vrata
Huawei nas je odveo u svoju tvornicu i testni laboratorij gdje smo mogli vidjeti kako nastaje njihov P8 model te kako testiraju uređaje prije nego ih plasiraju na tržište. Fotografiranje je bilo najstrože zabranjeno, ali uvjerili smo se kako cjelokupni posao obavljaju najsuvremeniji strojevi uz budno oko zaposlenika koji i sami testiraju uređaje i nadgledaju svaki korak proizvodnje.