Kinesko otkriće na Marsu: Voda na površini planeta postojala je puno dulje nego što se mislilo

Hidrirani minerali koje je otkrio kineski robotski rover na Marsu u ogromnoj dolini za koju se vjeruje da je mjesto drevnog oceana sugeriraju da je voda bila prisutna na površini planeta dulje nego što se mislilo, objavili su kineski znanstvenici.

Prema analizi podataka koje je poslao rover Zurong, u uzorkovanim mineralima od prije samo 700 milijuna godina otkriveni su znakovi vode, rekli su znanstvenici u radu objavljenom u srijedu u časopisu Science Advances.

Vjeruje se da je na Marsu bilo vode do prije otprilike 3 milijarde godina, kada je završilo drugo geološko doba planeta, poznato kao Hesperijanska epoha. U sadašnjem amazonskom razdoblju nema površinske vode.

'Koloniziranje svemira dovest će do promjene kod ljudi, naš vid će nestajati dok ne oslijepimo...'

Tlo koje je sadržavalo minerale koje je Zurong uzorkovao imalo je tvrdu koru koja je mogla nastati porastom podzemnih voda ili topljenjem leda koji je u međuvremenu ispario, napisali su kineski znanstvenici.

Kineski rover istražuje golemu ravnicu Utopia Planitia od svog slijetanja na planet u svibnju prošle godine.

Zurong je prošao oko 2 kilometra od mjesta slijetanja prikupljajući podatke o terenu.

Posljednjih godina podaci iz orbitalne sonde kojom upravlja Europska svemirska agencija otkrili su vodu ispod leda južnog pola planeta.

Otkrili vodu na Marsu: 'Pa to znamo, prave nas blesavima!'

Gotovo sva voda na Marsu 'zatočena' je u njegovim polarnim ledenim kapama, s vrlo malim tragovima vode u tankoj atmosferi planeta.

Lociranje podzemnih voda ključno je za određivanje potencijala planeta za život, kao i za pružanje trajnog resursa za svako ljudsko istraživanje.

Telemach Hrvatska diže cijene, uvećani računi stižu u kolovozu