Obavijesti

Tech

Komentari 3

Napravio aplikaciju koja brine da se djeca ne ozlijede u kući

Napravio aplikaciju koja brine da se djeca ne ozlijede u kući
4

Pobjednik hrvatskog Imagine Cupa je Matija Srbić s FER-a koji je napravio aplikaciju Juwo-Home Friend, kojoj je osnovna zadaća briga za sigurnost djece u kućanstvu

VIDEO

Na lokalnom finalu Microsoft Imagine Cupa, najvećeg i najprestižnijeg svjetskog studentskog natjecanja u kojem se studenti natječu u razvijanju inovativnih aplikacija, računalnih igara te rješenja koja rješavaju neki od gorućih svjetskih problema ili problema u zajednici, predstavljen je i pobjednički projekt u Hrvatskoj. 

Radi se o Juwo - Home friend aplikaciji koju je predstavio student 5. godine Fakulteta elektrotehnike i računarstva, Matija Srbić.  Proizvod je iz područja interneta stvari i razvijen je pomoću Raspberry Pi uređaja koji komunicira s Azureom, odnosno Oblakom, a osnovna zadaća mu je briga za sigurnost djece unutar kućanstva kako se ne bi ozlijedili. 

- Sretan sam što je naš tim odabran za daljnje natjecanje. Sada je na redu polufinale i nadam se da će i dalje sve ići po planu te da ćemo se plasirati na finale u Seattleu - rekao je Matija Srbić.

Karijera u ICT-u pruža mladima svijetlu budućnost 

Više od 80 učenika srednjih škola iz Zagreba, Krapine i Zaboka sudjelovalo je na cjelodnevnim predavanjima i radionicama o ICT tehnologijama u okviru programa YouthSpark Live kojeg provodi Microsoft s Udrugom Fondacija Mozaik i Algebrom. YouthSpark Live je program namijenjen edukaciji učenika završnih razreda srednjih škola o važnosti korištenja ICT tehnologija u svakodnevnom životu, a razni stručnjaci su učenike savjetovali i o prednostima odabira karijere u ICT sektoru te realizaciji poduzetničkih ideja pomoću tehnologije. 

Ivan Vidaković, direktor Microsoft Hrvatska istaknuo je u uvodnom govoru važnost tehnologije danas i njen utjecaj na sve sfere našeg života te velike prilike koje se nude za izgradnju karijere u tom području, a pogotovo IT-u. 

- Digitalizacija utječe i na pojedince i na kompanije i na javni sektor. Danas već trećina zaposlenih ima po tri mobilna uređaja, a do 2020. neke procjene kažu da će prosjek biti šest. Sveopća digitalizacija, ima za posljedicu i sveopću transformaciju, od načina na koji komuniciramo, zabavljamo se, radimo, liječimo se…. To ujedno znači da će u tehnološki povezanom svijetu, tj. u 21. stoljeću u kojem živimo, tehnička zanimanja, tzv. STEM zanimanja, dobivaju posebnu ulogu i mjesto. Ne postoji slučajno izraz 'zahvaljujući tehnološkom razvoju tj. napretku…'. Zato je nužno da mlade u Hrvatskoj usmjeravamo ka tehničkim zanimanjima te im pružimo platformu za razvijanje inovativnosti i kreativnosti kao osnovnih čimbenika uspjeha - rekao je Vidaković te dodao su procjene da će do 2020. godine u EU nedostajati 825.000 ICT stručnjaka.

Na radionici "Digitalna Strategija" mladi su sami kreirali digitalnu kampanju te se upoznali s važnošću pozicije kreativnog tehnološkog direktora koji integrira marketing i IT kako bi se maksimirali efekti kampanja. Naglašeno je kako nove tehnologije dovode do promjena u klasičnom poslovanju jer je sada kupac više nego ikada u centru obzirom da mu je sve lako dostupno i provjerljivo. Tijekom radionice "Uvod u poduzetništvo", Tomislav Car iz Infinuma objasnio je što čini poduzetnika te koja je razlika između lidera i menadžera. Učenicima je objasnio važnost ljudi, proizvoda i profita u okviru poslovanja te je ponudio niz praktičnih savjeta. 

- Kako se svijet razvija, postoji sve više hardvera i softvera te raste potreba za kadrom koji stvara i upravlja tim tehnologijama. Zato smatramo da je od iznimne važnosti pristupiti osnovnoškolskim i srednjoškolskim uzrastima i približiti im svijet IT-a. Kao sudionik u lokalnoj zajednici, Infinum već niz godina kroz razne edukativne inicijative potiče zanimanje mladih za ovaj bitan sektor - istaknuo je Car. 

Tomislav Tipurić, Tehnološki strateg za partnere u Microsoftu predstavio je na predavanju "Budućnost u ICT-u" najveće tehnološke inovacije u posljednjih 30-ak godina te objasnio procese njihova nastanka i neraskidivu poveznicu stvaratelja tehnologije i njihovih korisnika. Naglasio je kako za uspjeh nije dovoljno imati samo ideju, već i uspješnu implementaciju te infuziju kojom ćemo osigurati prihvaćenost na tržištu od strane velikog broja kupaca. Govoreći o karijeri u ICT-u, rekao je kako su poslovi 21. stoljeća razvojni inženjer aplikacija te data scientist. Također je poručio srednjoškolcima da onaj posao kojeg žele raditi u budućnosti trebaju početi raditi već danas..


 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 3
VIDEO

Poslali ste krivi e-mail? Više je načina kako ga možete poništiti
KORISNO!

Poslali ste krivi e-mail? Više je načina kako ga možete poništiti

Gmail, Outlook, iMessage svojim korisnicima nude mogućnost opoziva poruke koju ste poslali

Stručnjaci iz Sofascorea otkrili kako koriste AI: 'Aplikacija je vrlo aktivna, sigurno će ostati'
CROAI MARKETING CLUB

Stručnjaci iz Sofascorea otkrili kako koriste AI: 'Aplikacija je vrlo aktivna, sigurno će ostati'

Stručnjaci iz nekoliko domaćih tvrtki na druženju Udruge za umjetnu inteligenciju podijelili su skustva, izazove i primjere uspješne primjene AI alata
Slušalice kao modni dodatak: Isprobali smo Huawei FreeClip
POTPUNO POSEBNE

Slušalice kao modni dodatak: Isprobali smo Huawei FreeClip

FreeClip slušalice praktično nemaju konkurencije zbog neobičnog dizajna kojim djeluju poput naušnica na uhu. No, nude i dobar zvuk te praktično slušanje glazbe u kojem ste uvijek svjesni okoline