Obavijesti

Tech

Komentari 0

Naši informatičari dobivaju poslove u vrhunskim tvrkama

Naši informatičari dobivaju poslove u vrhunskim tvrkama
5

Međimurski informatički klub Čakovec i Mladi informatičari Strahoninca školarce pripremaju za tehnološku budućnost. Na njihove radionice i tečajeve dolaze djeca i iz susjednih županija

Svako poslije podne, od ponedjeljka do petka, živo je u Tehnološkom inovacijskom centru Međimurje.
Tamo pod mentorstvom deset predavača udruge Međimurski informatički klub Čakovec (MIK)Mladi informatičari Strahoninca (MIS) na 12 tečajeva okupljaju nadarene osnovnoškolce i srednjoškolce. Čak 150 mladih iz nekoliko županija polaznici su programa koji se bave novim tehnologijama, a MIS i MIK spadaju među najbolje informatičke udruge u državi čiji su članovi osvajači brojnih domaćih i međunarodnih priznanja.

- Već i ranije smo bili prepoznatljivi po nizu vrsnih rezultata na državnoj razini, osobito na području računalnih algoritama, a sad i na polju robotike te internet stvari (IoT) - ‘tehnologije budućnosti’. Obje udruge su ekipno osvajale druga i treća mjesta u državi te definitivno spadamo u sam državni vrh što se tog obrazovanja tiče. Računalni algoritmi nezamjenjivi su na polju razvoja kritičkog razmišljanja, a kako smo doznali iz medija, Hrvatska je na tom području među zadnjima u svijetu. Djecu učimo kako rješavati problemske zadatke i ono što je izrazito bitno, kod nas nema učenja napamet, nego ih poučavamo kroz životne primjere kako doći do rješenja - kaže Viktor Lazar, predsjednik MIK-a.

Pokretanje videa...

00:52

Partnerske udruge prije osam godina počele su sa zajedničkom organizacijom tečajeva i radionica.
- Svi naši polaznici koji završavaju fakultete zapošljavaju se odmah, i to s visokim plaćama. Najviše polaznika su osnovnoškolci i s njima počinjemo raditi već od 1. razreda, i to onako kako su to osmislile najveće svjetske informatičke kompanije, poput Facebooka, Googlea, Microsofta i dr. Radi se o sadržajima koji su trendovski u svjetskim okvirima. Mi ih kontinuirano pratimo te svrstavamo u naše pomno osmišljene skupine kako bismo maksimizirali ili poboljšali njihove sposobnosti i vještine - kaže Lazar.
Na tečaju algoritama u programskom jeziku Logo, oni na grafički način, tzv. hodom kornjače, stvaraju geometrijske likove programiranjem.
Slijede računalni algoritmi gdje djeca počinju učiti problemski razmišljati programiranjem u jezicima Python i C++, a oni napredniji i stariji uče rješavati veoma složene problemske zadatke korištenjem naprednih matematičkih algoritama, kao što je npr. teorija grafova i slično. Nezaobilazni su i atraktivni tečajevi robotike, Internet stvari (IoT) i web tehnologija.
- Opremu kupujemo sami novcem koji dobivamo projektima ili od vlastitih aranžmana, preko kojih ostvarujemo prihode, a imamo i niz donacija informatičkih tvrtki. Srednjoškolci ovdje dobiju izvrsnu razinu znanja koja ih vodi k fakultetu i najčešće upisuju najkvalitetniju razinu usmjerenja na FER-u, FOI-u i PMF-u te po završetku studija odmah dobiju posao, a nekad čak i prije - kaže Dejan Drabić, predsjednik MIS-a, čiji je sin, također član udruge, ovogodišnji dobitnik rektorove nagrade na polju umjetne inteligencije. Sam Dabić je dobitnik Državne nagrade tehničke kulture “Faust Frančić” za 2017., dok je dobitnik iste nagrade za udruge bio MIK.

Dobitnici brojnih nagrada

- Sve je veći interes za naše tečajeve, jer su roditelji svjesni vrijednosti koju djeca dobivaju. Obrazovni sustav ne radi dovoljno na izvrsnosti pa mi nadopunjujemo taj nedostatak, a posebno nas vole informatičke tvrtke, jer stvaramo buduće vrhunske informatičke stručnjake, potencijalne zaposlenike - kaže Viktor Lazar.
- Ove godine, participacija je od 500 do 1.500 kuna za cijelu godinu, a postoji vjerojatnost smanjivanje iste s obzirom na projektno sufinanciranje. Opremu kupujemo sami novcem koje dobivamo projektima ili od vlastitih aranžmana preko kojih ostvarujemo prihode, a imamo i niz donacija informatičkih tvrtki. Srednjoškolci ovdje dobiju izvrsnu razinu znanja koja ih vodi k fakultetu i najčešće upisuju najkvalitetniju razinu usmjerenja na FER-u, FOI-u i PMF-u te po završetku studija odmah dobiju posao, a nekada čak i prije - kaže predsjednik MIS-a Dejan Drabić čiji je sin, također član udruge, ovogodišnji dobitnik rektorove nagrade na polju umjetne inteligencije.
Njihove su udruge članice Hrvatskog saveza informatičara (HSIN), krovne organizacije koja se brine o pripremi hrvatskih olimpijaca koji sudjeluju na svjetskim natjecanjima. Lani su MIK i MIS imali dva državna prvaka na informatičkom natjecanju algoritama, a nedavno u Logo ligi, koju također organizira Hrvatski savez informatičara,  osvojili su dva prva i jedno treće mjesto.
Prošle godine su također osvojili više pojedinačnih prvih i treće mjesto ekipno u državi, što ih kao malu županiju svrstava u rang velikih.

Suradnja s IRIM-om

- U suradnji s IRIM-om (Institut za razvoj i inovativnost mladih) dobili smo robotičku opremu za rad, a dosta nje osvajamo rezultatima na natjecanjima učenika pod mentorstvom naših predavača. U sklopu projekta ProMikro, projekta Ministarstva znanosti i obrazovanja i IRIMa educirali smo nastavnike u korištenju micro:bit računala. Naš kadar je iznimno stručan, a čine ga vrhunski stručnjaci iz gospodarstva te najbolji nastavnici. Cilj nam je raditi na izvrsnosti djece i u fazi smo razvoja Centra izvrsnosti informatike. Imamo puno djece koja imaju sposobnosti, darovitosti i svima njima treba pružiti mogućnost da postanu vrsni informatički stručnjaci što je danas preduvjet razvoja naprednog i modernog društva. Prema djeci trebamo biti odgovorni i pružiti im mogućnost da budu konkurentni na tržištu u 21. stoljeća. Upravo nam je odobren projekt Centra izvrsnosti informatike koji smo prijavili Ministarstvu znanosti i obrazovanja - kaže Dejan Drabić koji je dobitnik Državne nagrade tehničke kulture Faust Frančić za 2017. godinu kao pojedinac, dok je dobitnik iste nagrade za udruge MIK. Udruga MIS već ranije je dobitnica iste za 2015. godinu.

Polaznici škole informatike ovih dviju međimurskih udruga su vrlo zadovoljni. Lana Jankaš učenica 7. razreda, obožava robotiku i kada odraste željela bi se baviti dizajniranjem, gradnjom i programiranjem robota.  Emi Šamarija, učenici 5. razreda iz Nedelišća, ove je prva godina
- Uputio me učitelj informatike i sviđa mi se ovdje. Može se puno naučiti od predavača i ostalih učenika. Vježba doma je vrlo važna, dobivamo zadatke koje samostalno rješavamo- kaže Ema koja je odlična učenica. Lana Šprajc iz Mačkovca, učenica 3. razreda Gimnazije Josip Slavenski u Čakovcu, voli programirati i od 7. razreda polaznica je tečajeva vezanih uz računalne algoritme. Želja joj je nakon Gimnazije upisati studij računarstva u Zagrebu. Tio Špicar, učenik 3. razreda Tehničke škole u Čakovcu, već 5 godina polazi tečajeve udruga.
- Kroz godine polazio sam velik broj tečajeva, pokrivaju različita STEM područja i razvoj kreativnosti - kaže Tio. Roko Petrović, učenik 4. razreda osnovne škole iz Štefanca na  tečajeve informatike krenuo je lani
- Jako mi je lijepo ovdje. Puno se družimo, ali i radimo. U 5. razredu želim učiti i robotiku, a kada odrastem želim biti informatičar - rekao je Roko.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport
INVESTICIJA OD 100 MILIJUNA EURA

VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport

Posjetili smo Tehničku školu u Novskoj čiji program tehničara za videoigre upisuju učenici iz cijele Hrvatske. Ovdje počinje i gradnja supermodernog Centra za gaming
Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'
GENIJALAC IZ VELIKE GORICE

Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'

OŠ Eugena Kvaternika u Velikoj Gorici već godinama prati potencijalno darovitu djecu. Ronald Podgorski jedan je od takvih učenika
Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo
SVE JE SAMA ODRADILA

Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo

Učenica sedmog razreda u zagrebačkoj OŠ Stenjevec Lucija Blažek (14) ispitala je 549 učenika, nastavnika i programera. Zanimalo ju je što znaju o STEM-u