Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
0 komentara

Naši osnovnoškolci rasturaju robotiku i programiranje

Učenici su u sklopu natjecanja trebali programirati robota tako da se kreće po određenoj ruti, pravi pauze i okretaje. Nije bilo pobjednika, samo su demonstrirali znanje i zabavili se

Foto: Borna Filic/PIXSELL
0 komentara

Danas radimo program kojem je tema transport nafte. Za zadatak koristimo dva robota, oba se trebaju pažljivo isprogramirati, a na jednom trebamo ultrasonic premjestiti. Prvi robot treba doći iz glavnog spremnika do rafinerije po unaprijed određenoj stazi, a onda drugi treba doći od rafinerije do benzinske pumpe. Zadatak nije jako težak, vježbali smo za njega, vjerujemo da ćemo dobro proći- rekli su učenici Međunarodne Osnovne škole Vedri obzori. 

Oni su se u ponedjeljak natjecali u trećem kolu Croatian Makers lige, natjecanja u robotici za osnovne škole. Programiranje, razumijevanje algoritama, razumijevanje spojeva elektronskih dijelova, funkcioniranje senzora, vještine su koje su potrebne osnovnoškolcima koji se bave robotikom. 

POGLEDAJTE VIDEO:

- U našoj školi oko 15 učenika pohađa robotiku, nalazimo se jednom tjedno, i oni se tu igraju se i uče o ovim malim robotima. Mi smo već vježbali na ovakvim stazama, ali oni tamo ne rade samo s ovakvim robotima, rade i druge stvari - kaže Sofija Ćubrić, profesorica informatike i tehničkog u MOŠ Vedri Obzori. 

Neki timovi su podijelili uloge, pa imaju elektroničara, programera, nekoga tko sve nadgleda i savjetuje, nekoga tko će voditi računa o nabavci dijelova, a u nekim timovima svi rade sve. 

- Za ovaj zadatak moraju skidati neke dijelove i stavljati ih ponovo. Danas su jako uzbuđeni, prvi je put da je natjecanje uživo, inače je bilo u školi, online- Sofija Ćubrić, MOŠ Vedri Obzori. 

Oni su jedna od škola koja robotiku ima kao izvannastavnu aktivnost. Za natjecanje otprilike znaju što mogu očekivati, ali ne i što će točno biti. Tijekom četiri kola natjecanja se skupljaju bodovi, i na njima nema pobjednika. U CM ligi trude se osigurati kontinuirane aktivnosti i jednakost prilika. Kroz cijelu školsku godinu održavaju se edukacije za profesore, a da bi djeca bila motivirana da se angažirala imaju kola natjecanja, online ili fizička, kakvo je održano u ponedjeljak. Kroz jednu školsku godinu održe se četiri kola, a kada je u pitanju fizičko kolo ono se odvija na 35 lokacija u zemlji. Ukupno sudjeluje 400 ekipa, a u cijeloj ligi je angažirano oko 500 ustanova.

- U online kolu se natječu u ustanovama, na primjer u školi, a fizičko kolo okuplja timove iz jedne regije. Tako smo na Velesajmu jučer imali natjecanje tri od četiri zagrebačke regije. Godišnje kroz Croatian Makers ligu prođe oko 10.000 učenika- rekao je Paolo Zenzerović, voditelj poslovanja Instituta za razvoj i inovativnost mladih.

- Mi smo udruga koja djeluje u posljednje tri godine, a poznatiji kao Croatian Makers. Bavimo se edukacijom i digitalnom transformacijom u području obrazovanja. Bavimo se STEM aktivnostima, odnosno potičemo profesore u Osnovnim i srednjim školama na STEM aktivnosti i na nova znanja, tako da doniramo opremu kroz naše programe i educiramo profesore da mogu raditi u stem aktivnostima s klincima. Imamo pet osnovnih programa na području Hrvatske- kaže Paolo.

U regionalnim natjecanjima se škole prijavljuju za domaćinstva pa se tako učenici upoznaju, jer je svaki put druga škola domaćin natjecanja. 

- Kroz Croatian Makers ligu razvijamo robotiku u osnovnim školama, udrugama i knjižnicama. Imamo 500 škola uključenih, a u svaku smo donirali po pet robota- kaže Paolo.

Iako su na raspolaganju imali 90, najbrži tim zadata je riješio za 36 minuta. Nisu se time hvalili, vrijeme rješavanja zadatka nije ulazilo u bodovnu tablicu, nego su sjeli sa strane, pili sok i igrali igrice. 

- Jednom tjedno imamo jedan školski sat na kojem učimo robotiku, s profesorom iz tehničkog. Nas dvojica smo bili na državnom natjecanju iz informatike i ovdje primjenjujemo svoje znanje. Trebalo nam je točno 36 minuta da riješimo sve, uključili smo štopericu na početku- rekli su Fran, Vito, Antonio i Luka iz Osnovne škole Vjenceslava Novaka iz Zagreb. 

Natjecatelje čeka još jedno kolo, a krajem svibnja održat će se superfinale na koje će doći 70 ekipa koje će rješavati vrlo kompleksne zadatke, i tu će se birati najbolji u Hrvatskoj. 

- Natjecanje je ipak usputno, važno je ono što će ovi učenici naučiti i ono što će sa sobom odavde ponijeti i kako će ih to usmjeriti dalje u životu- zaključio je Zenzerović.

Tema: Bolje obrazovanje 2019.

Možda vas zanima i ovo:
Message