Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
19 komentara

Nova ideja iz Toyote: Solarni Prius stalno se puni strujom

Toyotini su inženjeri postavili solarne panele na haubu, krov, stražnje staklo i bočne elemente karoserije, kako bi dodatno smanjili ovisnost o punionicama. Komercijalni modeli očekuju se za par godina

THE CANADIAN PRESS 2018-02-15
Foto: Christopher Katsarov/Press Association/PIXSELL
19 komentara

Japanski proizvođač automobila Toyota Motor eksperimentira s modelom Priusa na solarni pogon koji bi dokinuo potrebu za punjenjem električnih automobila na posebnim stanicama, a inspiraciju su našli u novim, tankim solarnim pločama za satelite.

U projektu koji je financirala japanska vlada Toyotini su inženjeri postavili solarne panele na haubu, krov, stražnje staklo i bočne elemente karoserije kako bi utvrdili koliko struje mogu proizvesti iz Sunčeve energije.

Struja iz solarnih panela ide izravno u pogonsku bateriju, što znači da se automobil može puniti i u vožnji i parkiran.

"ŠTREBERI" I "ILEGALCI" Isprika brža od Supre: Toyota ismijana zbog NFS Heata

Za sunčanih dana paneli mogu proizvesti dovoljno struje za prevaljivanje razdaljine od 56 kilometara. Usporedbe radi, prosječni Amerikanac dnevno prijeđe 47 kilometara, prema istraživanju AAA Zaklade za sigurnost u prometu.

Rezultat je znatno lošiji u slučaju oblačnog vremena, ali i prevelikih vrućina. U takvim bi se uvjetima u stvarnoj vožnji automobil morao puniti na punionici.

Solarne su ćelije iznimno tanke, širine svega 0,03 milimetra, što znači da su dovoljno savitljive da se prilagode karoseriji automobila. Inženjeri su morali formirati izolacijsku zonu između stakla odnosno karoserije i panela kako bi ih zaštitili, tako da su moduli solarnih panela u stvarnosti ipak široki oko jednog centimetra.

ČISTA SUPROTNOST AURISU Corolla na testu: Nevjerojatno štedljiv i vrlo brz automobil

U prtljažniku automobila nalaze se baterije za solarne panele, čime se težina vozila povećava za oko 80 kilograma.

Najveći je izazov stoga smanjiti težinu baterija ali i iznimno velike troškove, rekao je Toyotin vodeći inženjer na projektu Satoshi Shizuku, dodajući da će model biti komercijaliziran vjerojatno tek za nekoliko godina.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message