Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
12 komentara

Novi Evoque nudi jako puno: "Mali Velar" za velike apetite

Prošla generacija Evoquea pokrenula je revoluciju u Land Roveru, a novi model uspoređuju s Velarom. Uvodi obilje novosti u klasu kompaktnih SUV-ova

Foto: Nick Dimbleby

U Londonu je prošlog tjedna predstavljena druga generacija jednog od najprodavanijih kompaktnih luksuznih SUV-ova, Range Rover Evoquea. 

Prošla generacija predstavljala je svojevrsnu prekretnicu za marku Land Rover, odnosno Range Rover, a novi model preuzima mnoge tehnologije iz impresivnog Velara. Od većeg Range Rovera posuđen je i dizajn, tako da je najmanji Range Rover odmah prozvan malim Velarom (Baby Velar).

Dimenzije automobila gotovo se nisu mijenjale, ali u unutrašnjosti auto zbog nove platforme nudi mnogo više prostora. Također, prtljažnik obujma 591 litru za automobil dugačak 437 centimetara zaista je impresivan. Utjecaj Velara vidljiv je i u unutrašnjosti, koja je s dva velika zaslona osjetljiva na dodir i digitalnim instrumentima posljednja riječ tehnike. 

I u pogledu voznih osobina Evoque jako podsjeća na Velar. Ima novi ovjes, zbog kojeg bolje “drži” zavoje, mnogo je tiši i udobniji i, za razliku od većine konkurenata, vrlo sposoban i na terenu. Udaljenost od podloge iznosi 21,2 cm, a kutovi koje može savladati prilikom uspinjanja i spuštanja su vrlo veliki. 

Foto: Nick Dimbleby

Novi Evoque nudit će se s tri dizelska motora i tri benzinca. Svi motori imaju obujam od dvije litre i četiri cilindra. Također, dizelske verzije razvijaju 150, 180 i 240 KS, a benzinske 200, 249 i 300 KS. Najsnažniji benzinski model do 100 km/h ubrzava za 6,6 sekundi i razvija maksimalnu brzinu 242 km/h.

Samo osnovni model s najslabijim dizelskim motorom ima prednji pogon i ručni mjenjač. Sve ostale izvedbe serijski su opremljene pogonom na sve kotače i automatskim mjenjačem s devet brzina. Još se ne zna kad automobil stiže u prodaju na hrvatskom tržištu,  no vjerojatno će to biti tijekom proljeća iduće godine ili početkom ljeta. Cijena novog Range Rover Evoquea također se još ne zna.

Manji brat Velara

Foto: Nick Dimbleby

Dizajn po uzoru na veći Velar bilo je nešto što se očekivalo od ovog auta. Naime, Velar je ‘pokupio’ mnoge nagrade za svoj dizajn i kupci su ga odlično prihvatili, pa je ‘preslikavanje’ njegova izgleda na manji Evoque nešto potpuno logično. Već sad je jasno da će novi Evoque zbog svog izgleda biti prodajni hit. Dobar dizajn i praktičnost često ne idu zajedno, no kod Evoquea nije tako. U unutrašnjosti ima više mjesta od konkurenata.

Plemenita unutrašnjost

Foto: Nick Dimbleby

Za razliku od Velara, Evoque nema ‘kotačić’ za upravljanje mjenjačem nego klasičnu ručicu automatskog mjenjača, što nije tako atraktivno. No to je ujedno jedina zamjerka unutrašnjosti ovog auta. Uz tri zaslona ima električno podesiva sjedala te ionizaciju zraka u kabini. To znači da će vozač pritiskom na tipku moći osvježiti zrak u kabini i tako ukloniti sve neželjene mirise. Pravi kuriozitet - u Evoque su ugrađena 33 kg recikliranih materijala. 

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message