Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
23 komentara

Novi teleskop ulovio signale iz svemira. Nitko ne zna odakle

Prema nekim od objašnjenja za ove pojave, moguće je da se radi o izboju magnetara, eksplozijom crne rupe, ali neki kažu da je upravo to znak postojanja napredne vanzemaljske civilizacije

Foto: Photographer: Peter Klages
23 komentara

Novi radio teleskop u Kanadi uhvatio je nepoznat signal iz dalekog svemira, poznat pod nazivom FRB (Brzi radio izboji).

Teleskop nazvan CHIME (Canadian Hydrogen Intensity Mapping Experiment) smješten u Britanskoj Kolumbiji, 25. srpnja je po prvi puta uhvatio FRB signal frekvencije ispod 700 MHz i nazvao ga FRB 180725A.

Po definiciji FRB su radio emisije koje traju nekoliko milisekundi i dolaze iz nepoznatog izvora negdje iz svemira. Prvi put je zabilježen prije nekih desetak godina, što znači da je riječ o jednoj od novijih kozmičkih misterija, piše Cnet.

POSLJEDNJE PRIPREME Kepler su poslali u san, ali Tess je spremna za lov na planete

Prema nekim od objašnjenja za ove pojave, moguće je da se radi o izboju magnetara (neutronske zvijezde s vrlo jakim magnetskim poljem), eksploziji crne rupe, ali neki kažu da je upravo to znak postojanja napredne vanzemaljske civilizacije.

CHIME je pušten u pogon prije nešto manje od godinu dana, a dizajniran je za prikupljanje podataka o FRB-ovima i drugim pojavama koji bi mogli dati odgovore na druga pitanja iz područja astrofizike. Otkriće FRB 180725A, objavljeno u AstronomersTelegram, vrlo je zanimljiv moment neistraženog područja, a potencijalno će poslužiti kao poticaj ostalim astronomima da obrate pažnju na ponovljene izboje na svim frekvencijama.

PRVO SVJETLO U SVEMIRU Otkrili signale prvih zvijezda, nastale dok je svemir bio beba

U priopćenju se ističe da su u proteklom tjednu zabilježeni i drugi FRB-ovi niskih frekvencija od čak 400 MHz-a, a prema prvim spoznajama, ti fenomeni nisu potekli od nekog izvora s planete Zemlje.

Do sada, otkriven je samo jedan ponavljajući FRB, a istraživači kažu da pojava koja šalje taj signal iz svemira zapanjujuće moćna.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu