Obavijesti

Tech

Komentari 28

Odlazi legendarna Buba: Bila je ponos Njemačke, sada ju gase

Odlazi legendarna Buba: Bila je ponos Njemačke, sada ju gase
5

Nakon desetljeća uspjeha, prodaja je posljednjih godina padala, osobito na ključnom američkom tržištu gdje se traže veći automobili, a Volkswagen se nakon dizelskog skandala okreće struji

Volkswagen će u srpnju 2019. godine prestati proizvoditi Bubu, automobil najznamenitijeg dizajna na svijetu, koji je desetljećima privlačio poklonike širom svijeta.

Njemačka tvrtka poručila je kako će proizvodnja završiti u njihovoj tvornici u Meksiku idućega srpnja nakon što se proizvedu slavljenički modeli.

Buba ima svoje korijene u nacističkoj Njemačkoj kada je stvoren „narodni automobil“, no postala je zvijezda uspješnih Disney filmova o automobilu po imenu Herbie.

Nakon desetljeća uspjeha, prodaja je posljednjih godina padala, osobito na ključnom američkom tržištu jer se američki potrošači sve više okreću većim automobilima.

Volkswagen će, nakon skandala u vezi štetnih emisija dizel vozila i ogromnog investiranja u električna vozila, smanjiti raspon svojih modela te će se fokusirati na obiteljske i električne automobile. 

FILE PHOTO: Michael Horn president and CEO of Volkswagen Group of America unveils the new Beetle at the 2015 New York International Auto Show in New York City

Iz kompanije su priopćili kako će zadnji modeli Bube biti dostupni u stilu kupea i kabrioleta.

„Gubitak Bube nakon tri generacije, nakon gotovo sedam desetljeća, izazvat će niz emocija mnogih obožavatelja“, rekao je Hinrich Woebcken, izvršni direktor američke Volkswagen grupe.

Bubu je 1930. godine izvorno dizajnirao legendarni inženjer Ferdinand Porsche – ime danas povezano s brzim vozilima – po nalogu Adolfa Hitlera, koji je želio jeftin i praktičan auto za masovnu proizvodnju dostupan njemačkom narodu.

No, izbijanjem rata proizvodnja je zastala, tvornica je bila ozbiljno oštećena te je pala u ruke savezničkih snaga.

Proizvodnja je dobila zamah u kasnim četrdesetim godinama prošlog stoljeća, a do 1955. na njemačkim cestama bilo je milijun automobila.

Grad Buba

Dizajn je zadobio međunarodnu slavu šezdesetih i sedamdesetih godina u filmovima s Herbijem, trkaćim automobilom koji misli svojom glavom. Bio je popularan i u supkulturama šezdesetih, koje su hvalile male, praktične, ali i estetske kvalitete Bube.

Proizvodnja Bube je prekidana, pa ponovno oživljavana u nekoliko navrata tijekom sedam desetljeća.

Redizajnirana „Nova Buba“ devedesetih godina prošloga stoljeća pomela je američkog tržište - prodano je više od 80.000 vozila tijekom 1999. godine.

Kompanija je posljednjih godina razmatrala mogućnosti modernizacije i električne verzije, no odlučili su se za prekidanje proizvodnje.

Ipak, Woebcken nije u potpunosti isključio mogućnost da model jednog dana uskrsne rekavši „nikad ne reci nikad“.

Volkswagen je tijekom osam mjeseci 2018. godine prodao 11.151 Bubu, što je za 2,2 posto manje u odnosu na isto razdoblje lani.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 28
Novi BMW iX3 oduševio Top Gear: “Nema očitih mana, kvantni skok za električne aute”
AUTO VIJESTI

Novi BMW iX3 oduševio Top Gear: “Nema očitih mana, kvantni skok za električne aute”

Top Gear je testirao potpuno novi BMW iX3 i nazvao ga “kvantnim skokom za električne aute” bez očitih slabih točaka. Električni SUV na novoj Neue Klasse platformi nudi do oko 800 km dosega i ultra brzo punjenje do 400 kW, a već je proglašen i njihovim Autom godine.
McLaren proizvodi svoj SUV: Prvi stiže već 2028.?
AUTO VIJESTI

McLaren proizvodi svoj SUV: Prvi stiže već 2028.?

McLaren je godinama tvrdoglavo odbijao ideju SUV a, a sada radi na modelu P47 - svojem prvom visokom sportašu s hibridnim V8 motorom i cijenom oko 300 tisuća dolara. Auto je interno već pokazan prodavačima, a u prodaju bi trebao stići 2028. kao odgovor na Ferrari Purosangue i Lamborghini Urus.
Houston, imamo problem! NASA izgubila letjelicu. Nitko ne zna gdje je. Evo zašto je važna!
TRAŽI SE

Houston, imamo problem! NASA izgubila letjelicu. Nitko ne zna gdje je. Evo zašto je važna!

Primarna misija MAVEN-a bila je proučavanje gornje atmosfere Marsa i njezine interakcije sa solarnim vjetrom