Tech

Komentari 2

Opel u električnu ofenzivu kreće u pravo vrijeme - prije poticaja

Opel u električnu ofenzivu kreće u pravo vrijeme - prije poticaja

Nova električna Opel Corsa stigla je u Hrvatsku i pridružila se Plug-in hibridnom Grandlandu X, a uskoro stiže i niz novih modela među kojima se posebno ističe nova Mokka

Točno na dan kad je država i službeno objavila kako će ove godine kupnju električnih vozila subvencionirati s 44 milijuna kuna Opel nam je predstavio svoju električnu ponudu koju u kojoj je i prva električna Corsa koju smo imali prilike voziti u Hrvatskoj. Električni auti su inače osjetno skuplji od onih s klasičnim motorima i teško isplativi, no 70.000 kuna poticaja koje je moguće dobiti za njih potpuno preokreće priču i omogućava da se takav auto isplati već za nekoliko godina. 

Tako je i s Corsom, a u Opelu su izračunali da će se električna varijanta ovog automobila u odnosu na benzinsku usporedive snage i opreme isplatiti za manje od četiri godine. Uštede u trošku goriva i održavanja će se nakon četiri godine popeti na više od 50.000 kuna i tako eliminirati 43.000 kuna inicijalne razlike u cijeni. Naime, električna Opel Corsa stoji 256.356 kuna, a uz poticaje cijena pada na 186.356 kuna što je već vrlo prihvatljivo. Usporediva benzinska Corsa sa 130 KS i automatskim mjenjačem stoji 143.822 kune. 

Corsa je na tržištu već 38 godina,a prodano je 14 milijuna primjeraka, a ovo je prva električna izvedba ovog auta. Od klasične Corse vizualno se razlikuje jedino po natpisima na automobilu te po posebnim aerodinamičnim naplatcima. Za pogon je zadužen isti sklop kao i u električnom Peugeotu 208. Riječ je o motoru sa 136 KS i 260 Nm koji snagu prenosi na prednje kotače. Energiju crpi iz baterije kapaciteta 50 kWh što je dovoljno za deklariranih 337 km dosega. Praktična strana Corse je mogućnost vrlo brzog punjenja do maksimalno 100 kWh, tako da je na najbržim punionicama 80 posto baterije moguće napuniti za samo 30 minuta.

Performanse su odlične. Do 100 km/h auto stiže za sportskih 8,1 sekundu, a posebno je impresivan podatak o sprintu od 0 do 50 km/h koji auto odradi za 2,8 sekundi. Maksimalna brzina ograničena je na 150 km/h. I u pogledu vožnje kroz zavoje auto je odličan. Štoviše u odnosu na klasičnu Corsu ima znatno niže težište, poboljšan ovjes i 30 postu kruću konstrukciju što itekako pridonosi tome. 

Već u osnovnoj verziji Corsa je vrlo dobro opremljena. Multimedija sa zaslonom 7” je u seriji, automatska klima također, a tu je i sustav upravljanja funkcijama auta putem mobitela. Mobitelom je tako moguće pokrenuti ili programirati punjenje (korisno ako želite puniti kod kuće za vrijeme dok je struja jeftinija) ili unaprijed zagrijati ili ohladiti automobil. 

Opelov drugi model kojeg je moguće voziti na struju je plug-in hibrid Grandland X. U Hybrid izvedbi ima prednji pogon i 225 KS, a u moćnijoj Hybrid4 čak 300 KS. Moguće ga je voziti samo na struju i tako prevaliti do 59 kilometara koliko omogućava baterija ovog auta (WLTP). To je prema Opelu dovoljno za dnevne potrebe 80 posto vozača. No kad zaboravite na ekološku komponentu i stisnete gas do daske Grandland Hybrid4 se pretvara u pravi sportski SUV. Ubrzanje do 100 km/h traje samo 6,1 sekundu, a maksimalna brzina je 235 km/h. Slabiji model s 225 KS koji je ovih dana stigao na naše tržište tek je malo umjereniji i sporiji. Njegova cijena je od 313.447 kuna, a oduzmemo li od toga 40.000 kuna poticaja dolazimo do 278.447 kuna. I ovaj auto se tako u odnosu na usporedivi, ali i dosta sporiji dizel može isplatiti za nešto više od četiri godine. 

Opelova električna ofenziva tu nije prestala. Već do iduće godine trebali bi imati čak osam elektrificiranih modela, a neki od njih već su predstavljeni. Najatraktivniji je svakako mali SUV Mokka, koja će imati identičan pogon kao i Corsa. Tu su i Vivaro-e, Combo, Combo Life, Zafira Life i nova Astra.