Obavijesti

Tech

Komentari 51

Padaju rjeđe: Biste li vi htjeli letjeti u zrakoplovu bez pilota?

Padaju rjeđe: Biste li vi htjeli letjeti u zrakoplovu bez pilota?
2

Tehnologija je već razvijena, ali aviokompanije zasad ju ne žele koristiti. Stručnjaci kažu da piloti i sada tijekom leta zrakoplovom upravljaju prosječno svega tri minute

O automobilima bez vozača već se godinama govori, a dok prvi modeli takvih vozila obavljaju svoje probne vožnje, postavlja se pitanje što je sljedeće tj. biste li sjeli u avion u kojem nema pilota?

Nedavna nesreća Germanwingsa u francuskim Alpama aktualizirala je raspravu na temu bismo li bili sigurniji da zrakoplovima u potpunosti upravlja "robot" koji nema psihičkih problema zbog kojih bi sebe i putnike odveo u smrt.

Zanimljivo je da takva tehnologija već postoji , ali zasad ju nijedan avioprijevoznik nema namjeru koristiti, piše CNN .

Ljudska pogreška kriva za 80 posto nesreća

- Avioni već sada mogu letjeti samostalno. Piloti provedu prosječno samo tri minute upravljajući avionom , a gotovo da niti to nije potrebno - rekla je američka vojna pilotkinja Mary "Missy" Cummings dodavši da 80 posto zrakoplovnih nesreća uzrokuje ljudska pogreška.

Ona napominje i da američka vojska već koristi dronove Global Hawk, čija je veličina gotovo jednaka veličini putničkog Boeinga 737, a dosadašnje statistike pokazale su da avioni kojima ne upravlja čovjek padaju znatno rjeđe .

John Hansman, profesor aeronautike i astronautike smatra da su avioni bez pilota budućnost koja će se dogoditi za nekoliko desetaka godina .

- Nije to tehnički problem, stvar je povjerenja. Ljudi bi se teško odlučili na putovanje avionom bez ljudske posade - kaže Hansman.

Cummings pak dodaje da bi na letu uvijek bio jedan pilot koji bi nadgledao funkcionira li sve kako treba, a avioprijevoznici bi smanjivanjem posade s dva na jednog pilota uštedjeli značajna sredstva.

- Mislim da je to vrlo realno za očekivati . Prvo će piloti nestati iz teretnih, a onda vjerojatno i iz putničkog aviona - predviđa pilotkinja.

VIDEO

Teže ga hakirati nego oteti

Ono što kod mnogih dodatno izaziva strah je i mogućnost hakiranja aviona no stručnjaci tvrde da je ona iznimno mala:

- Ništa nije u potpunosti otporno na hakiranje, ali rizik od hakiranja aviona manji je od rizika od otmice ili destruktivnih pilota - smatra inženjer Todd Humphreys.

Kako automobili bez vozača budu stizali na ceste, ljudi će sve više biti skloni i ideji o avionu bez pilota jer činjenica je da se ljudi sve više i više navikavaju na automatizaciju . Zagovaratelji takvih letjelica imaju i još jedan "as u rukavu":

- Ponude li se ljudima jeftinija putovanja u avionima bez pilota, vjerujem da će se mnogi na to odlučiti - zaključila je pilotkinja Cummings.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 51
Pao Facebook, milijuni diljem svijeta ne mogu na Instagram i WhatsApp. Ne radi Messenger
SRUŠILO SE SVE

Pao Facebook, milijuni diljem svijeta ne mogu na Instagram i WhatsApp. Ne radi Messenger

Brojni korisnici Facebooka na drugim društvenim mrežama, poput X-a, javljaju kako im se pojavljuje greška, a izgleda da problema imaju i Instagram i WhatsApp
Stručnjak o padu Facebooka: 'Vjerojatno su puštali novi kod pa je to poremetilo sustav'
NOVI KRAH METE

Stručnjak o padu Facebooka: 'Vjerojatno su puštali novi kod pa je to poremetilo sustav'

Marko Rakar objasnio je kako se radi o tisućama servera te kako se te greške uglavnom događaju kad puste novu verziju koda koja poremeti rad sustava
Twitteru pobjeglo skoro 3 mil. ljudi, a novi rival Bluesky dobio je upravo toliko korisnika
EGZODUS

Twitteru pobjeglo skoro 3 mil. ljudi, a novi rival Bluesky dobio je upravo toliko korisnika

Od listopada ove godine broj korisnika X-a je pao s 32,3 milijuna na 29,6 milijuna. Prvi znaci egzodusa pojavili su se nakon što je Musk počeo koristiti X kao platformu za predizbornu kampanju Donalda Trumpa.