Nejasni, predugački, prekratki ili nepostojeći predmet e-maila samo su neke od grešaka koje možda radite, a zbog kojih vam mailovi završe nepročitani
Zašto vam ne čitaju mailove? Zbog ovih grešaka u predmetu
Predmet maila je zanemaren, ali vrlo učinkovit alat koji vam je na raspolaganju kako biste privukli pažnju čitatelja - bilo da pišete službeni mail kolegama ili šefu, mailom pozivate prijatelje na proslavu rođendana ili se prijavljujete za posao.
Ipak, često ga previdimo, napišemo nešto tek toliko da napišemo ili radimo neku od sljedećih grešaka:
1. Nepostojeći predmet
Šaljete li mailove bez predmeta, jasno, propuštate priliku da tom jednom rečenicom zaokupite pozornost primatelja i riskirate da vaš mail neće biti viđen i pročitan na vrijeme. Štoviše, mailovi bez predmeta imaju najviše šansi završiti neotvoreni.
2. Predugački
Ne zaboravite, kad mail stigne u sandučić, primatelj će vidjeti otprilike 60 znakova ako pregledava mail na računalu, a 25 do 30 ako ga gleda na mobitelu. Dakle, ne budite predugački, a ako već morate oduljiti, najvažnije napišite na početku.
3. Nejasni
Jasno napišite u predmetu maila o čemu se u mailu radi, nemojte pisati kao predmet 'Pozdrav', 'Pitanje' ili 'Pomoć'. Osobito je to važno u poslovnom komuniciranju, kako bi onaj kome pišete znao procijeniti koliko je hitno i važno da mail pročita i na njega otvori odmah. Cijenite tuđe vrijeme.
4. Puno praznih riječi
'Zadovoljstvo mi je pozvati Vas', 'Koristim ovu priliku' ili 'Nastavno na telefonski razgovor, a sukladno iskazanim potrebama' i slične fraze se ne pišu u predmetu maila. Bilo bi dobro i inače ih izbjegavati jer su to prazne riječi koje ne znače ništa, međutim, u nekim profesijama je jednostavno obavezno koristiti poslovni žargon.
5. PISANJE VELIKIM SLOVIMA
Ako dosad niste znali, pisanje velikim slovima u elektroničkoj komunikaciji znači da vičete. Nemojte vikati na primatelje mailova, ako je nešto važno - naznačite to drugačije.
6. Korištenje previše upitnika i uskličnika
Još jedan loš način kako bi se naznačila važnost maila. Dovoljno je na početku predmeta napisati da je važno ili hitno.
7. Započeti rečenicu...
...u predmetu, a završiti je na početku maila. Da, tako ćete prisiliti primatelja da otvori mail, ali i pokazati da ne cijenite njegovo vrijeme. Cilj je napisati predmet koji je jasan.
8. Krivo oslovljavanje
Prosljeđujemo tuđe mailove, odgovaramo na skupne i u tom se procesu možemo zabuniti pa nasloviti sve na krivu osobu - triput provjerite jeste li napisali točno ime primatelja.
9. Ne naznačiti hitnosti
Ako je nešto važno ili hitno, rekli smo već - napišite to u predmetu maila. Jednako tako napišite i ako očekujete brzi odgovor.